Vegetarisch eten

Ik heb geen precies recept (kook nooit met recepten haha), maar heb wel aan een Hongaarse kokkin in Budapest gevraagd hoe zij lecso maakte en zij gaf aan: veel ui, veel paprikas (zowel vers als gegrild, maar ik doe alleen vers en dan extra gerookte paprikapoeder). Met tomaten, knoflook en chilipepertje laten stoven. En officieel hoort er bloedworst doorheen, maar daar maakten ze het met rundvlees en pittige salami. Ik maak het nu zonder rundvlees en vega chorizo.

Oh en dan met gekookte aardappels. Dat eten ze daar ook zo haha.

1 like

Ooh ja ik denk bij chorizo aan plakjes of iig niet aan een worst om zelf te bakken! Ik heb die van quorn ook niet op zelf.
Die van garden gourmet vond m’n vriend trouwens lekker!

Dit klinkt echt heerlijk! Maar hou je wel een bepaalde verhouding aan of ook niet? Bijvoorbeeld 2:2:1:0,5:0,2 (ui, paprika, tomaat, knoflook, chilipeper) Want als je dat niet echt doet ben ik heel benieuwd hoe je dan kookt, dan wil ik bij je in de leer!

1 like

Heeft iemand een goede website/kookboek voor vega mexicaans? En dan bedoel ik dus echt Mexicaans en geen Tex mex.

Sorry als dit tex mex is, maar ik vind dit recept voor enchiladas heel lekker:
https://ohsheglows.com/2016/02/01/next-level-vegan-enchiladas/

Ik denk niet helemaal Mexicaans, maar ziet er wel heel lekker uit! Iig geen Knorr wereldgerecht look-a-like en top dat het vegan is!

1 like

Haha meestal doe ik alles op smaak. Hou wel ongeveer aan van 1:1:1 ui/paprika/tomaat, maar de kruiden doe ik echt op gevoel en smaak (en kijk ik wie er mee eet en wat zij lekker vinden qua hoeveelheid knoflook en pepers).

1 like

Welke kant en klare soep (uit zak e.d.) vinden jullie wel lekker? Zoek iets om te eten voor als ik geen puf om te koken heb en wel een soort van gezond wil doen.

Asperge

1 like

Ik kan trouwens iedereen dit spul aanraden. We maken dit recept: https://www.maangchi.com/recipe/dubu-gangjeong ongeveer twee keer per week klaar. We hebben een rijstkoker en een stomer dus ons eten is binnen 20 minuten klaar. De pompoen zaadjes laat ik gewoon weg haha.

2 likes

Ik vind de vega groentesoep van Unox wel lekker, met die vegaballetjes. Verder de erwtensoep van Maggi, die is ook heel goed te doen voor een soep in zak.
En ik eet ook graag aspergesoep of bospaddestoelensoep (huismerk of unox)

1 like

Wat is het?

Oh ja dat is misschien wel handig. Het is zuid Koreaanse rode peper pasta, Gochujang. Ik combineer het met ketchup en honing in een pan om er een plakkerige saus mee te maken. Het is zoet en pittig, maar dan op precies te juiste manier.

Ik heb er vandaag wat door de mayonaise gedaan en dan wordt het heel lekker pittig van. Of wanneer ik shakshuka maak gooi ik er wat van door de tomaten/paprika saus.

Dit artikel legt het best wel goed uit, het is echt heel veelzijdig.

2 likes

Waar koop je deze pasta? Ben er al een tijdje naar opzoek!

Ik heb het gekocht bij de amazing oriental. Volgens mij hebben ze in alle grote steden wel een vestiging. Anders zou je het even bij een toko kunnen proberen. https://amazingoriental.com/

1 like

Haha wat een schattig filmpje ook met die sad emoji als ze zegt dat je de pompoenpitten ook achterwege kan laten.

Ik vind frituurrecepten altijd een beetje intimiderend (en ik vrees voor de stank in mijn mini-huis) maar deze ga ik wel een keer proberen denk ik!

Haha ja ik ben echt gek op haar filmpjes. Volgens mij is het best wel leuk om bij zo’n Zuid Koreaanse tante te gaan koken en te eten. Ik frituur trouwens vaak met een klein laagje olie, niet een hele pot vol, dat helpt wel tegen de stank.

Dit recept van haar is ook echt geweldig. Al vind ik zelf die hierboven beter.

2 likes

1 like

Voor iedereen die ook de vega salami die de Lidl tijdelijk had terug wil en een beetje bij de grens woont: ik kocht deze bij de Penny in Duitsland, en volgens mij is het echt precies dezelfde in een ander jasje.
image
(Als je daar toch bent, ze hebben van hetzelfde merk ook heerlijke cordon bleus)

Ik zag dat de Jumbo ook nieuwe vega salami had, alleen mijn jumbo had ze nog niet in de schappen😅

Er gaat ook heel veel van veggie chef eruit😭 en in de plaats nog meer “stukjes” kip/wokreepjes/gehakt/reepjes etc. Ben ik zelf niet zo weg van gezien je dit volgens mij ook prima kan missen in gerechten😅