Vegetarisch eten

Ja gebruik ik wel! Koh thai bij de supermarkt (is vegan) of ik haal het bij de toko, daar heb je best ook veel vega(n) keuze.

Oh, vinden toko heb ik nog niet gekeken. Dank je!

Bij mijn shoarmaboer heb ik gevraagd of ze het vlees konden vervangen voor champignons met dezelfde shoarmakruiden.
Was geen enkel probleem. Ben wel even persoonlijk langs geweest om te vragen of het mogelijk was, dus niet via online bestelling.

2 likes

Goede tip! Ik ga dit de volgende keer proberen.:grin:

Die van het merk fairtrade zijn veganistisch, en ook de javaanse boontjes van conimex en jumbo zijn vegan. Ohja de groene curry van jumbo ook.

1 like

Die van fairtrade zijn vegetarisch en vlgs mij ook allemaal veganistisch. Die gebruik ik altijd

1 like

Wat zijn jullie ervaringen met dat verse vega gehakt van next level van de Lidl?

Ik ga zondag bbqen en heb afgesproken dat ik zelf wat vega dingetjes meeneem. Leek me wel wat om van dat gehakt kleine gehaktballetjes te maken en die aan een spiesje te doen. Zou dat werken of wordt dat niks en kan ik beter die burgers meenemen?

Je hebt ze ook kant en klaar natuurlijk, op de bbq misschien iets minder risico dat het uit elkaar valt

Ja ik vind die balletjes die ze verkopen wel oke maar niet superlekker dus ik dacht, als ik ze zelf maak kan ik ze kruiden enzo zoals ik wil.

1 like

Iemand een aanrader voor vega wraps? Als borrelhapje zeg maar

Ik heb een keer voor een borrel wraps met spicy sticks (van de ah), honingmosterdsaus, sla en ui gemaakt. Viel goed in de smaak.

2 likes

Kan denk ik wel hoor! Zou misschien de balletjes wel bakken en dan op een spies op de bbq. En niet rauw op de bbq want dan plakt het denk ik vooral vast aan het rooster.
Het gehakt zelf is niet zo spannend maar echt meer dan prima als je het lekker kruidt!

1 like

Mozzarella pesto rucola

Vega filet americain, sla en ui

Hummus, komkommer, kruiden (of paprika, wortel ofzo) en sla

Guacamole achtig iets

Roomkaas, zongedroogde tomaat spinazie

2 likes

Ik vind de plakjes kipworst van dvs lekker op een wrap! Met babyspinazie en evt dunne plakes komkommer en zuivelspread of honingmosterd.

1 like

Ik ben daar echt fan van! Heb denk ik al 5 keer burgertjes gemaakt van dat gehakt voor de bbq. Ik vind het altijd lekkerder om zelf te kruiden dan kant en klare burgers, dus ik vind het top. Ik zou wel zorgen dat er genoeg olie op het rooster zit, want blijft wel snel plakken vind ik.

1 like

Ah top, dankjewel! Dan ga ik het gewoon proberen morgen! :smile:

Fuuuuuuuck de vega kip kerriesalade van de ah is lekker!!!

7 likes

Heeft iemand deze al geprobeerd? Heb het niet meegenomen maar ben wel heel benieuwd of het wat is.

3 likes

Ik vond ze niet heel spannend, zou ze niet weer kopen

Ik vind ze heel erg lekker! Ze gaan hier in een wrap met tomaat, sla, komkommer en honingmosterdsaus. Ze zijn wel duur, dus ik koop ze alleen in de bonus haha.

4 likes