Vegetarisch eten

Ja bij mijn Appie deden we dat ook @NInja!

1 like

Ik vind die van Kips heel lekker!

Ik had laatst deze op de bbq, vond ze lekker! Weet niet of ze nieuw zijn btw

4 likes

Ik las hier laatst over vega américain, is voor mij één van de weinige vlees-dingen die ik mis (en nog geen waardige vega variant voor gevonden heb) maar ik maakte laatst onderstaand recept en dat vond ik erg lekker!

• 4 naturel rijstwafels
  • 70gr tomatenpuree
  • 100 ml water
  • 1 EL olijfolie
  • 1 TL uienpoeder
  • 1 TL (gerookt) paprikapoeder
  • 2 EL mayo (of veganaise)
  • 1 EL sojasaus
  • peper en zout

Gewoon alles samengooien en blenden, met de hoeveelheid water en olijfolie moet je zelf wel even kijken welke consistentie je het fijnst vindt!

Edit: is 4-5 dagen houdbaar

10 likes

Volgens mij kan dat wel! En daarna kun je ze gewoon weer afbakken.

1 like

Kan gewoon hoor, maar je kunt ze idd beter ingevroren kopen. DVS heeft ze ook als product gewoon in hun verpakking in de vriezer liggen om zelf af te bakken, maar die zijn misschien niet in de aanbieding?

2 likes

Ze vervangen alle veggie chef producten bij de Jumbo :sob:

Ik heb bij picnic de vegan worstenbroodjes gekocht, ben echt zo benieuwd!
Ik realiseer me ook nog dat ik echt nog nooit een worstenbroodje heb gegeten

Ik was pas trouwens op vakantie in Oostenrijk en ik was weer helemaal tien jaar terug in de tijd, dat er gewoon geen vegetarische gerechten op de kaart staan (alleen een voorgerecht ofzo, of een standaard gerecht dat overal weer terugkomt). Sowieso volgens mij geen uitgebreide/afwisselende keuken overigens. Echt fijn dat dat hier toch echt heel erg positief is veranderd, in NL ondervind ik er eigenlijk echt nooit meer problemen mee. Dat was toch wel anders.

3 likes

Die zijn helaas niet in de aanbieding inderdaad! Dus dan is dit een betere deal haha

@Eyimfihlo Ahh ik hoop echt dat ze niet doen dat sommige dingen nooit meer terugkomen of dat de smaak ineens helemaal anders is :weary:

1 like

De groenteschijven zijn wel veranderd :pensive:hopelijk verandert de Lidl ze niet

Ik las even mee over filet americain :see_no_evil:

Misschien is dit ook iets? Bij de Plus trouwens volgende week

1 like

Wil ook nog echt een keer proberen die groenteschijven na te maken :see_no_evil: als iemand een goed recept heeft :innocent:

Ja ik vind de filet americain van Kips ook echt een aanrader en m’n vader die best kritisch is vond hem ook heel ‘echt’ lijken! Die van de Jumbo (veggie chef) vind ik smerig

1 like

Ik weet niet hoe je aan dit recept komt, maar dit is echt het beste recept sinds tijden. Het smaakt gewoon echt zo veel beter dan de vega filet uit de supermarkt :scream: het ziet er zelfs echt uit!

8 likes

Ahh top dat je het geprobeerd hebt! Ik heb er laatst ook eentje geprobeerd op basis van geroosterde wortels maar ik vind dit recept echt veel beter (en idd, echt dezelfde structuur!) Kwam trouwens uit het V’gan magazine :slightly_smiling_face:

Is de garden gourmet incredible burger alweer eruit? Zie nu alleen de sensational
 iemand die gehad?

Dat is dezelfde! Ze moesten de naam veranderen na een lawsuit in Amerika omdat het te veel zou lijken op “impossible burger”

Oh wauw echt pfff wat gaar, maar thanks!

1 like

Heeft iemand een idee hoe je plantaardige melk een langere houdbaarheid na openen kan geven? Ik gebruik echt 30ml ofzo in mijn koffie en drink 3x per week ofzo iets van koffie waardoor ik een pak wat nog voor 3/4 vol zit weg kan gooien. Misschien dat ik het in kan vriezen in ijsklontjes zakjes?

Ik vind plantaardige melk net heel lang houdbaar. Is het dan echt slecht bij jou na een week? Ik doe soms bijna twee weken met een fles.

Had hem laatst inderdaad ook 2 weken staan en toen vond ik hem wel iete anders smaken. Ben er niet ziek van geworden ofzo, maar op de verpakking staat ook dat het tot 5 dagen na openen goed is.