OH dat heb ik nog nooit gemerkt. Met wat op de verpakking staat houd ik vaak geen rekening bij plantaardige dingen zijn er geen kleine brikjes sojamelk? Ik weet dat Alpro dat heeft in smaakjes, misschien ook gewone sojamelk?
Nog niet naar gekeken, maar lijkt me dat ze dat inderdaad wel moeten hebben. Maar dan weet ik dat het niet erg is als ik ze wat langer in de koelkast houd.
Oatly Barista kan ik wel tot 4 weken open in de koelkast hebben. Nooit gemerkt dat het niet lekker meer was. Ik laat me niet zo leiden door de THT datum. Dat vind ik zelf een beetje juridisch geneuzel. Mijn neus en smaak is veel accurater.
Mijn neus en smaak zijn echt waardeloos. Ik proef dat echt niet als iets ‘slecht’ smaakt. Helaas hierdoor ook ooit beschimmelde geraspte kaas gegeten. De barista heb ik ook nog staan, dan schrijf ik daar gewoon voortaan de datum van openen op. Thanks!
Weet niet wat voor plantaardige melk je gebruikt maar alpro heeft sowieso van die kleine pakjes sojamelk en amandelmelk
geraspte kaas moet ik ook visueel doen, want dat proef je pas als je het eet en dan zit het vaak in je gekookte eten… Maar bij melkproducten merk je het snel. Dan is het zuur en dat proef je echt wel. Of het schift bij opkloppen. Dan ook weggooien.
Nee die amandelmelk is toch allang weg? Echt al in geen jaren meer gezien
Oh echt? Dat zou kunnen, ik dacht dat ik hem onlangs nog in de supermarkt had zien staan (of ja, dat is eigenlijk ook al wel een tijd geleden…) maar dat was niet in Nederland
Ik weet dat de Nederlandse Alpro ze niet meer verkoopt :’(
Ik doe mijn oathly barista ook door de puree/stampot ipv melk. Misschien een idee ook om iets sneller op te krijgen?
Ik zou een pak gewoon opgebruiken, als er klonten inzitten merk je dat vanzelf wel
Ik heb familie die vegetarisch is en die zaterdag komen bbqen. Wat zijn nou lekkere vleesvervangers die ik voor hun op de bbq kan doen? Of andere leuke vega tips voor de bbq.
Aardappels in aluminiumfolie op de kolen poffen. Een aubergine in de lengte door de helft snijden en insmeren met een mengsel van (neutrale)olie en lekkere kruiden, ik had gisteren olie met za’atar, peper, zout, uienpoeder en knoflookpoeder en dan lekker grillen aan beide zijden. Groene asperges zijn ook heel lekker om te grillen.
Verder kun je portobello’s lekker marineren en serveren met chimichurri, daar vind ik dit een fijn recept voor: https://www.natuurenmilieu.nl/blog/portobellosteaks-met-chimichurri/
Vraag het ze! Oprechte interesse wordt altijd wel gewaardeerd lijkt me, en smaken verschillen nou eenmaal heel erg.
Voor mij zijn momenteel de champignonburgers van de Lidl, de Incredible braadworst of chorizo, de Like Meat curryworstjes en de gemarineerde 'kip’filet van de jumbo of de AH favoriet op de bbq. Maar er zijn ook mensen die die helemaal niet lekker vinden.
Verder: halloumi, gepofte (zoete) aardappel, groente grillen.
Portobello’s vullen met blauwe kaas en topping van broodkruim en kruiden
@Popsicle zou het inderdaad gewoon vragen, doe ik ook bij vleeseters. Voor ik hamburgers en speklappen heb en ze dat niet lusten. Ik heb ook best wat vega dingen die ik gewoon echt niet zo lekker vind, mega zonde als iemand dat dan haalt en ik het niet eet.
sorry maar dit ziet eruit als beschimmeld sperma. Wat moet het voorstellen
ohja de tekst eronder is natuurlijk weg, maar er zit een knoflookvulling in
Ik merk dat ik vaak dezelfde gerechten maak en heb wat inspiratie nodig! Wat zijn jullie favo recepten?
Ik zal ook wat delen natuurlijk!
Veggie enchiladas https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/food/recipes/quick_beany_enchiladas_63257/amp
Kikkererwten spinazie curry https://cupfulofkale.com/easy-vegan-chickpea-and-spinach-curry/
Verder maak ik vaak veggie varianten van chili, bolognese, lasagne, etc.