ik kwam vandaag tot de realisatie dat het enige vlees wat ik mis 1) berehap sate en 2) droge worst is. lekker culinair ook
Ik mis bacon wat ook echt onzin is want ik at geen bacon tot 1.5 jaar voordat ik 100% vega werd. Echt nadeel van daten met een Brit die HP brown sauce en bacon sandwiches voor me maakte als we een kater hadden
Zelf heb ik van zijn vega boeken (Plenty, Plenty More en Flavour) enkel de laatste. Daar gebruikt hij wel producten als vissaus en ansjovis voor de smaak, je kan dit vrij makkelijk vervangen, maar niet alle recepten zijn dus direct 100% vega. Dat is misschien wel goed om rekening mee te houden, ik weet niet of dat bij Plenty (More) ook zo is. Tot nu toe vind ik het wel een heel mooi boek met lekkere recepten!
Voor de berenhap sate: ik heb laatst de vega gehaktbal van de jumbo gefrituurd in de pan en daar een berenhap van gemaakt. Geïnspireerd door wat eet je dan wel. Echt aanrader!
Ik mis eigenlijk alleen rookworst denk ik!
Vega rookworst is prima door de stamppot maar niet om gewoon zo los te eten/zo’n broodje unox rookworst
Wij gaan vanavond gourmetten, wat leggen jullie er allemaal op? Ik doe meestal ei, champignons, krieltjes, paprika, pannekoekjes, stokbrood, soms vega burgertjes, maar ik zoek inspiratie voor iets anders lekkers!
Zou je er niet pompoen op kunnen leggen?
Maar, als je een flespompoen in flinterdunne plakjes snijdt, heb je heerlijke gebakken pompoen bij het gourmetten.
oehhh ja leuk!
Misschien maiskolven? Of plakken aubergine, lekker om er dan wat granaatappelpitjes en een yoghurt/tahinsaus of hummus oid bij te eten. En zoete aardappel vind ik ook lekker!
Gegrilde ananas? Tortizza (tjes) ? Wraps? Mini tosti? (Restjes van stamppot oid kun je ook opbakken als je van die pannetjes hebt)
Oeh ananas is ook een supergoed idee!!!
Wij doen ook wel eens piccolini’s (wel onderin) op de gourmet, echt super chill!
Dit is echt het meest Nederlandse wat ik deze week gelezen heb
Ik vind dit eigenlijk gewoon lekkerder dan stamppot of gekookte aardappelen
Beetje het idee van hash browns en tater tots
Ik denk dat er vrij weinig Nederlanders zijn die aardappelen of stamppot bakken met gourmetten haha
Gewoon alle restjes die over zijn hoor haha chili of nasi kan natuurlijk ook
Haha ooh dat zou ik echt zonde vinden van mijn maagruimte die leftover nasi eet ik wel de dag erna dan haha. Maar dat vind ik ook van krieltjes haha.
Ik doe zelf ook nog altijd uienringen en vind die groentefrikandellen (soort worstjes) lekker erop
Vanaf morgen alle Vivera bij de Coop voor 0,99
Ik vind ze allebei lekker, maar de kaasschnitzel lekkerder. Daar is echt de hele vulling kaas zegmaar. Bij de Beemstervariant is het meer een cordon blue zonder ham. Je proeft wel echt de smaak van Beemsterkaas!