Vegetarisch eten

We klagen wel eens over de benaming van vega(n) producten in Nederland maar volgens mij heeft België het zwaarder:

Vegetarische sneetjes klinkt echt een beetje vies

21 likes

@Karl_Lagerfeld en de rest wat vinden jullie kanslozer klinken?

• vegetarische sneetjes
  • melkschijfjes

0 stemmers

1 like

IEHL hahahaha

Er bestond ook zo’n kant en klare tosti en daar stond ‘het heetste sneetje’ op

8 likes

Deze!

1 like

hm nee ik vind ze niet denderend eigenlijk. Die groene uit duitsland (van die verpakking met zo’n molen erop) is veel lekkerder. De textuur van deze is wel okay, maar niet zout genoeg om salami te zijn. Misschien is dat waarom dit ‘vegetarische sneetjes’ heet, zodat je ook geen salami verwacht (maar dan had het niet zo op salami moeten lijken!!)

1 like

Sneetjes heeft tenminste nog een soort seksuele lading

1 like

Ik heb trouwens vanavond voor het eerst de vivera spekjes gebruikt in pasta carbonara ipv die van vegetarische slager. Echt super lekker :heart_eyes:

6 likes

Niet nieuw volgens mij, ik heb 't bij de Spar gekocht. Echt bijna dezelfde smaak als tonijnsalade, heel lekker!

11 likes

Ik ben opzoek naar tips over vega gehakt.

Ik maak graag bijvoorbeeld een goede bolognesesaus en dan laat ik de deze gerust 2 a 3 uur pruttelen voor een mooie diepe smaak.

Kan dit ook met vega gehakt of is dat niet goed voor de smaak / structuur? En welke varianten raden jullie aan voor dit soort sauzen? De ‘rauwe’ of de gerulde en nog aanraders qua merken?

Die rulstukjes hebben wel de neiging veel vocht op te nemen, dus misschien dat het wat zompig wordt? Met ‘rauw’ vega gehakt heb ik niet zoveel ervaring.

1 like

Gedroogd soya gehakt (soy chunks) kan gerust uren pruttelen zonder papperig te worden zoals rul of vers vega gehakt dat wordt. Neemt de smaak van je saus ook goed op

2 likes

Thnx, waar kan ik dit vinden?

Toko, Albert Heijn, natuurvoeding winkel, Holland & Barrett heeft t volgens mij ook

1 like

Om je saus qua smaak dieper te maken zou ik een groentebouillonblokje en een scheut sojasaus of maggi toevoegen. Vlees geeft smaak aan een saus en vegagehakt niet en op deze manier maak je je saus net wat hartiger.

3 likes

Dit inderdaad, of worchestershiresaus gebruik ik ook graag voor dit soort stoofpotjes!

Ja kan ook, maar zit ansjovis in!

Ik doe dit ook vaak met allerlei soorten rul gehakt. Ik voeg wel rookaroma toe om het spek te vervangen.

Zijn er hier mensen die naast vegetarisch ook glutenvrij eten?

Ik wil vlees proberen te laten staan eigenlijk, maar vind het lastig omdat ik al veel dingen niet kan eten…

Hmm in die van mij niet, ik koop deze bij ekoplaza:

Ja dan zit je goed!