Waar? Hier blijft 't een zielig kutvak bij m’n loopafstand appie
Bij mij werkt het het best om in een glazen of RVS kom te kloppen en die neem ik dan eerst even af met wat citroensap zodat 'ie vet vrij is! En daarna inderdaad laaaangg kloppen (voor mijn gevoel veel langer dan met eiwitten). Zo lekker!
Ik kon alle nieuwe dingen helaas nog niet bij mijn AH bestelling van morgen doen, misschien maar even langs de winkel lopen! Ben echt benieuwd naar alle nieuwe dingen
Ja heb indd in rvs met eerst citroen afgenomen. Maar heb 20 min ofzo gestaan? Mn mixer ging ook raar ruiken. Mn ““taart”” vab 0.5 cm hoog was uiteindelijk wel prima.
Ha wow dan snap ik dat je mixer oververhit wordt Gelukkig smaakte het toch OK en hopelijk lukt het de volgende keer beter! Bij mij wordt het uiteindelijk wel echt dik en fluffig en dat je de bak op z’n kop kunt houden zonder dat de inhoud eruit valt - zoals het “hoort” dus.
Heb je dan een bepaalde verhoudingen? Ben bang dat dat nu de fout was. Maar ik zal het sowieso nog eens proberen met mn moeders staande mixer de volgende keer haba
Heb even voor je in mijn receptenschriftje gekeken en verhouding is eigenlijk 1:1 voor aquafaba en suiker. Ik gebruik meestal 1,5 deciliter aquafaba (gemeten met zo’n decilitermaatje van de IKEA) en dan ook 1,5 dl gewone kristalsuiker (plus een snufje vanillesuiker en een halve theelepel citroensap voor de smaak!). Dan eerst de aquafaba en citroensap wat opschuimen met de mixer en daarna beetje bij beetje de suiker erbij en dan geduld hebben tot het meringue-consistentie krijgt! Staande mixer is wel makkelijk natuurlijk want dan krijg je geen lamme hand!
Dankjewelll! Dan was indd de verhouding verkeerd. Ben bijna in staat het nu weer te proberen haha het leek me zoooo lekker.
Had je ook extra citroensap aan de aquafaba toegevoegd? Zuur helpt om de eiwitten te stabiliseren en daardoor krijg je een steviger schuim. Ik gebruik op 120 ml aquafaba 1 tl citroensap, misschien kun je dat ook nog proberen
O goeie! Heb ik eigenlijk niet gedaan, hoogstens wat druppeltjes van het ontvetten. Dankjewel!
Bij mijn ah was ook ineens een veel groter vega schap. Ik heb er echt lang voor gestaan omdat ik niet kon kiezen. Heb onder andere de kroketburger meegenomen, ben heel benieuwd!
Heb deze vandaag gemaakt en vond het echt heeel erg lekker! Bedankt voor de tip
Leuk!!
Ik heb zojuist deze kruiden besteld. Zag ze al zovaak voorbij komen op insta en ben gezwicht! Ze zijn vegan zelfs!
Van het merk deliciou, iemand ervaring mee? Reviews zien er heel goed uit.
Wat is er gebeurd met de kaasschnitzel van Vivera vind die veel lekkerder dan van Valess, maar de laatste tijd valt ie uit elkaar in de pan? Had ik eerst nooit. En dan loopt de kaas eruit.
Dat heb ik altijd met deze!
Wel cripsy kaas. Kan een pro zijn
Ja het was nog steeds lekker
@Hejira oh nouja! Ik had het eerst nooit. Maar ja, nog steeds prima hoor.
Het is wel irritant, maar ze zijn zo lekker dat ik het voor lief neem. Ik had van de week die van Valess en die zijn inderdaad niet te vergelijken, proefde geen eens kaas.
Die met Beemsterkaas van Vivera zijn ook echt geweldig btw, en vallen niet uit elkaar.
Die met Beemsterkaas van Vivera zijn echt mn favoriet! Smaken altijd erg lekker, en vallen njet uit elkaars
Ik heb altijd deze (vegan) Kaasschnitzel:
https://static-images.jumbo.com/product_images/110720191823_215664STK-1_360x360_2.png