Vegetarisch eten

Ik ben fan van Gaz Oakley (youtube, kookboek en blog: https://www.avantgardevegan.com/).

4 likes

Ik vind Veg! en Heel veel veg! ook aanraders. Vrij toegankelijke recepten en alles wat ik tot nu gemaakt heb uit beide boeken bevallen heel goed. De boeken van The Curry Guy zijn inderdaad ook aanraders.

1 like

Oke de vega kibbeling viel behoorlijk tegen. Maar goed ook want zaten maar 6 stukjes in en mijn vriend en ik aten samen😅. Het leek echt in niets op hoe ik me kibbeling herinner. Iemand de Vega lekkerbekjes al geprobeerd? Zijn die wel lekker?

Ik heb heel veel positieve verhalen over De groene bakplaat gehoord, die wil ik zelf ook nog kopen!

1 like

Ik vond die echt vies slijmerig waterige structuur en zurig :sweat_smile:

1 like

Oh dat klinkt al niet heel veel beter haha

Sorry :sweat_smile:

1 like

Ja, die is chill! Staan echt veel goede recepten in en sowieso is het “alles uit één ovenschaal”-principe heel relaxed.

The Curry Guy Veggie is ook een prachtig kookboek maar de recepten kosten wel vrij veel tijd (en een bezoekje aan de toko).

1 like

De vega bijbel is nu €15,- bij de Albert Heijn.

Ik heb periodes dat ik super gemotiveerd ben om veel vegetarisch te eten en te koken maar uiteindelijk wordt dat altijd weer minder en wordt er uit gemak toch weer meer/vaker vlees in de pan gegooid. Ik wil er dus wat meer structuur in aanbrengen en ook wat vaker vlees en vis-vervangers uitproberen. Wat zijn jullie favorieten? Ik weet dat het aanbod veel verandert. Ik ben zelf fan van de vegetarische rulstukjes van de Albert Heijn maar verder vind ik het maar lastig :sweat_smile: Vegaburgers vind ik meestal niet zo’n succes.

2 likes

In dit topic is een excel bestand gedeeld met een groot overzicht en aantal stemmen :blush:

Zelf vind ik de groenteschijven van de lidl écht heerlijk (en nee dit smaakt niet als geblendeerde groente gedrukt tot schijf😅)

Ook de lidl vegaburgers vind ik erg lekker, terwijl ik burgers van een ander merk juist niet lekker vind. Dus misschien iets om te proberen?

Prijzen zijn er wel naar om eens te proberen :blush:

1 like

Mijn lievelings zijn de vegetarische balletjes van de ah, kan je in een pita eten, in de oven doen met groenten en aardappels of door pastasaus. Daarnaast vind ik de kipshoarma van vegetarische slager ook heel lekker!

1 like

Mijn favoriet is toch wel de plantaardige kipkrokant schnitzel van Vivera. En de vegetarische kipkorn van Mora vind ik ook heel lekker uit het vriesvak.

1 like

Mijn favo’s zijn Vivera spekjes, shoarma en idd rulgehakt. Kipstukjes heb ik het liefst van Vegetarsiche Slager. AVG eet ik niet vaak, maar dan neem ik meestal een Valess schnitzel.

1 like

Valess crispy sticks vind ik heeeeel lekker! En de ‘Gemarineerde filets als van kip’ van AH merk zelf. De Garden gourmet sensational filet pieces zijn ook super lekker maar wel prijzig, ik koop die zelf alleen als ze korting hebben (deze week hebben ze 25% korting in de bonus bijvoorbeeld)

1 like

6607338

Lekker, vlezige structuur en goed op smaak. At hem op een broodje. Zou deze niet zo gauw los eten denk ik, op een broodje was ie heerlijk. Lijkt niet op een echte steak van vlees. 7,5/10.

Gegeten op een pitabroodje met sla, tomaat en knoflooksaus. Extra shoarmakruiden en zout op gedaan. Vond ze los vleziger dan in het broodje. Ik kon de stukjes icm met het broodje moeilijk doorbijten, had dus al gauw een hele hap shoarmastukjes. 6,5/10.

Edit:

Deze is zo lekker op een hamburgerbroodje. Goede structuur en dikte, goed op smaak, echt heel nice, 8,5/10

1 like

@zaatar ik heb vandaag je falafelrecept gemaakt en het was HEERLIJK. Ik had een pot tuinbonen ipv gedroogde door tijdsnood, volgende keer op zoek naar gedroogde want dit recept houd ik erin :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Foto met bewijs (wel iets kleiner dan jij ze maakt denk ik?):

19 likes

oooh zo leuk om te horen!! wat zijn ze mooi geworden :heart_eyes: fijn dat je het lekker vond!

2 likes

Krijg er honger van!!!

2 likes

:sob: