Vegetarisch eten

Wat is het lekkerste vega gehakt? Ik heb vanavond het kruimgehakt van Vivera geprobeerd, maar daar was ik niet heel erg van onder de indruk.

2 likes

Ik vind sowieso alle "kruim"gehakt droog en hard😅

1 like

Soy chunks vind ik. Of delhaize seitan gehakt als je in belgie woont

2 likes

Ik vind eigenlijk juist lekker als je verwerkt in een saus! Die van Vivera nu paar keer gebruikt, bij burritos en pasta bolognese en bij beide de saus lekker even laten inkoken op laag vuurtje. Dan neemt het de smaken lekker op en is het niet droog vind ik! Of ik heb geen smaak hahah

3 likes

Ik heb gisteren lasagne genaakt met naturli gehakt en dat was zo lekker. M’n vriend die wel altijd vega mee-eet, maar wel ook altijd moet benoemen dat vlees beter/anders is. vond het ook echt heel lekker!

Het is niet van dat kruimgehakt, maar van die nattige structuur.

2 likes

Ah ok, dat ga ik ook nog eens proberen dan. Ik had het nu met kerriekruiden en een paar druppels water gebakken en in een pitabroodje met tzatziki gedaan. Maar dat vond ik inderdaad droog en totaal niet op gehakt lijken. Maar ik kan me voorstellen dat kruimig gehakt beter tot zijn recht komt in een saus. En @wompie, naturli klinkt goed, dank!

1 like

Ik vind AH vega gehakt best lekker! Ben niet helemaal vega dus als de gehakt een gerecht echt ‘maakt’ sla ik m over. Maar laatst tacos gegeten met nepgehakt en was zelfs goedgekeurd door mn vriend die normaal alle vleesvervangers mwah vindt!

2 likes

Iemand hier al de Ereburger gehad? Ik heb hem laatst geproefd (niet op een broodje, maar gewoon bij AVG) en vond die neppe vleessmaak vrij heftig. Zou 'm denk ik niet weer kopen

Ik vond hem lekker! Had hem wel op een broodje met toppings enzo

1 like

Gisteren eindelijk voor het eerst iets gemaakt hiermee en was het lekker! We hadden een soort nacho schotel gemaakt, voor mijn vriend met gehakt en voor mij dus met dit als vervanger voor gehakt. Ik heb het eerst laten weken en daardoor was de smaak lekker, er zat alleen wel veel vocht in. Laat jij het uitlekken voor je het in een recept verwerkt?

1 like

Ja ik knijp het eerst een beetje uit! Daarna kan het de smaak van de saus ook beter opnemen

2 likes

Slim! Ik had alleen het bakje afgegoten :sweat_smile: Volgens keer ga ik dit proberen!

1 like

Hoe zijn de jackfruit stukjes van rootzz? Deze week in de bonus dus vraag me af of ik ze moet kopen

Ik vind ze lekker!

1 like

Ik vind garden gourmet smeerworst echt niet lekker. Ik vind eigenlijk vega patés eigenlijk altijd lekker maar deze niet.

1 like

Ik ook! Had eerst die van kips, super lekker! Week erop garden gourmet: heb het zelfs weggegooid, kreeg t niet weg (maar lijkt misschien te veel op vlees? Vond beyond meat ook echt heel erg vies namelijk)

Ik ben op zoek naar vega inspiratie. Heb al wat vega kookboeken bij de bieb gereserveerd en ben ook benieuwd naar jullie favo vega kookboeken, blogs en youtube kanalen. Ik hou van koken dus het hoeven niet per se alleen makkelijke gerechten te zijn.

Al in huis:

• Ottolenghi’s simple en flavour

Gereserveerd:

• Puur India
  • De hippe vegetariĂ«r
  • Vegarabia
  • India Street Food van Mirjam Letsch
  • Made in India van Meera Sodha Ook niet alleen maar vegetarisch maar wel genoeg opties denk ik
  • Puur India van Meera Sodha is wel met alleen vegetarische recepten, maar moet ik nog lezen
  • The Curry Guy Veggie van Dan Toombs heb ik ook op mijn te lezen lijstje staan. Recensies zijn positief

Misschien is dit boek ook nog wel een optie. Maar ken hem zelf niet nog.

1 like

Veganista van Luna Trapani!

1 like

Ik heb nu de vegetarische kibbeling van jumbo in de oven liggen! Ben heel benieuwd of het lekker is😊.