Vegetarisch eten

Ooh klinkt goed! Gisteren hadden ze hem nog niet, ik hoop vandaag wel.

Ik proefde gisteren de Veggie Pate van Vivera, maar die was echt niet te vr… Echt, ik hou van Vivera, maar ik heb zomaar het idee dat ze zich beter bij de ‘stukken vlees’ vervangers kunnen houden. Ik heb de boterhamworst hier ook nog liggen, ben wel benieuwd, maar durf eigenlijk ook niet zo goed meer…

Ik vind de vivera boterham worst altijd erg lekker! Misschien helpt dat :stuck_out_tongue:

Ik ben echt fan van al het (vegan) broodbeleg van De Vegetarische Slager, is nu ook in de bonus bij de AH. Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben/willen proberen.

1 like

Oh gelukkig!

Ja ik ook, alleen kom ik standaard niet zo veel bij de AH, daar moet ik een stuk verder voor rijden. Dus als ik er kom sla ik idd wel in, maar vond het juist zo handig dat mijn eigen supermarkt ook wat broodbeleg verkoopt

Ahh sorry, dat is wel balen dan!

Haha, geen sorry hoor! Ik ga vanmiddag nog een keer naar de AH voor de roockworst, en dan neem ik zeker weer wat broodbeleg mee.

De Mac Donalds Waco Guaco veggie is ook een echte aanrader! Met gaucomole en rode ajuintjes.
Maar mogelijks enkel in BE te krijgen.
Voor andere Belgen, in de Delhaize hebben ze echt een super uitgebreid aanbod vegetarisch ( vegan) broodbeleg. En ook lekkere vegan taartjes.

2 likes

Die ken ik niet dus wss alleen in BE ja. Klinkt goed!

Kent iemand dit merk? Aanrader?

Dit is het: ‘Happy Vegetarian imitation Meat (Ku Lo Meat / Layer Meat Babi Pangang / Roasted Chicken / Hong Kong Style Char Siew)’

1 like

@hanson, zegt mij niks, maar ben wel benieuwd! Waar koop je dat?

Ik heb nog wat gescoord bij de Ah net, hij leek wel geplunderd :sweat_smile:

De laatste drie roockworsten, de laatste pakjes kipworst (en alle andere plakjes beleg waren al op), het laatste pakje petit paté, de laatste saucijzenbroodjes…
ik nam ook de champignonbroccolibitterballen mee en vega mini snacks van Beckers (het zijn frikandelletjes, nuggets, bitterballen en bamischijfjes), ben benieuwd!

1 like

17 likes

Haha, nou van de saucijzenbroodjes weet ik al dat ze fantastisch zijn, en de kipworst is ook lekker. En de rest ga ik echt niet allemaal vandaag proeven :joy:

1 like

Ik ben vooral verrast door die vegetarische producten van Beckers! Ze hebben ook gewoon vegetarische ovenfrikandellen?! Jammer dat het nog niet vegan is, maar vind het wel echt tof hoor.

Ja daar was ik ook erg benieuwd naar, ik had ze ook nog nooit eerder ergens gezien. Review volgt natuurlijk als ik ze geproefd heb.

Over de roockworst:

Knak::white_check_mark:, net echt
Geur: :x:, hij ruikt niet zo lekker vind ik, niet naar rookworst.
Smaak::white_check_mark:, lekker rokerig, erg goed gemaakt
Textuur: :white_check_mark:, iets steviger dan ik van rookworst gewend ben, maar niet storend.
Trappen de honden erin?: :x:, ze hadden liever de gehacktbal

13 likes

Ik vond het tussen het assortiment op de website van Amazing Oriental! https://amazingoriental.com/winkels/

Edit: hier ook een link naar het product zelf: https://amazingoriental.com/product/happy-vegetarian-imitation-meat-ku-lo-meat-layer-meat-babi-pangang-roasted-chicken-hong-kong-style-char-siew/

1 like

He, die zit vlak bij mijn werk! Ga ik opzoeken.

1 like

Ik heb net voor het eerste de vegetarische filet americain van de vegetarische slager op. Qua structuur heel erg gelijk aan de ‘echte’, qua smaak wat kruidiger. Best een goede vervanger! Alleen jammer dat er zoveel verpakking om zit, waarom al die kleine worstjes :confused:

3 likes

Ik denk dat het idee erachter is dat het eenpersoonsporties zijn. Maar jammer van alle plastic idd, dat ben ik met je eens.

In het geval van broodbeleg snap ik dat nooit. Je smeert het toch gewoon erop vanuit de verpakking.