Vegetarisch eten

Hier helaas inderdaad alleen de broccoliburger en de tofu…misschien kun je ze een berichtje sturen?

1 like

Ja! Veranderingen in het assortiment gaan vaak iets te snel😅

Ik wil binnenkort gehaktballetjes in saus maken uit een kookboek. Voor 3 personen met vlees en voor mezelf vegetarisch. Het recept is bedoeld voor echt vlees. Met gehakt, paneermeel, allerlei kruiden en het zijn italiaanse balletjes dus in het midden moet een stukje mozzarella. Maar hebben jullie misschien tips hoe ik een vega balletje kan maken?

• Ik kan kant en klare balletjes kopen, maar dan kan die mozzarella er niet in
  • Ik kan vega gehakt kopen, maar dat plakt niet dus wordt het gewoon gehaktsaus (met mozzarella?)
  • Een kant en klare grote gehaktbal kopen, open snijden en daar mozzarella in ofzo. Dan heb je alleen twee losse schijven.
  • Op internet vind ik voorral kikkererwten- of groentenballetjes recepten maar daar ben ik zelf niet zo’n fan van qua smaak en textuur.

Iemand een idee?

Je hebt tegenwoordig ook vegetarisch ‘vers’ gehakt bij vrijwel iedere supermarkt. Daarmee zou het wel moeten plakken lijkt me.

2 likes

Wat bedoel je met vers gehakt? Dit bijvoorbeeld? https://www.ah.nl/producten/product/wi467500/garden-gourmet-sensational-gehakt

Dat is inderdaad wat ik bedoel! :slight_smile: Vers gehakt is de naam die ze er zelf vaak aan geven, vandaar dat ik het er zo bij zette. In tegenstelling tot de rulstukjes die je normaal ziet.

1 like

Ik heb dit recept wel eens gemaakt met dat verse gehakt, dat ging super goed.

3 likes

Weet je toevallig nog welk gehakt je had?

Ik denk die van jumbo, maar dat weet ik niet zeker.

2 likes

Moet meteen denken aan Greenforce

Daar zou dit wel goed mee kunnen. Maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Heeft iemand hier dit wel eens geprobeerd? Ben benieuwd naar ervaringen!

3 likes

Ik volg :blush:

1 like

Heeft iemand nog tips voor worstjes? Zoek inspiratie voor de gourmet.

Ik vind deze heel lekker

10 likes

Die van vivera? Die vind ik iig heel lekker en kan je heel hard uitbakken (duurt wel lang).

2 likes

Ooh! Dat vind ik bij die van ah huismerk juist, misschien vind jij het daar dan weer niet :p?

2 likes

Ik krijg altijd keuzestress van Indiaas bestellen. Dus vertel, wat is jullie favo vegetarische gerecht?

Wij hebben nu Paneer jalfrezi en paneer dansak besteld. Gaan maar gewoon de hele kaart af komende weken, haha.

2 likes

Curry Malai met paneer :orange_heart: Met (knoflook)naan! Love it.

2 likes

Butter paneer of dhal tadka of saag paneer

3 likes

Alleen vega?

Non-vega:
Chicken jalfrezi
Butter chicken
Rang joshan lamb curry
Qorma

Vega
Paneer met Palak = spinazi

Vind basic Naans het beste

Samosa met aardappel vulling
Tandoori kip

1 like

Ja dit is het vegetarisch eten topic :’)

Mijn favo is ook paneer jalfrezi :heart: of tandoori paneer

1 like