Super, heel erg bedankt, ik ga je werkwijze opslaan!
Alles van Quorn is gemaakt van een soort paddenstoel en wordt inderdaad heel zacht daardoor. Ik vind het rul gehakt van de AH (dat gemaakt is van soja) lekker en dat blijft steviger.
@FrauHelga die van vivera vind ik ook erg lekker in lasagne bijv., dat zit dus echt wel lang in de pan en oven maar verliest niet de structuur.
Pré corona kwam ik er ongeveer eens in de 2 maanden, dan combineerde ik het met familiebezoek. Dat is nu helaas al een hele tijd geleden.
Greenway en Seitan gehakt ga ik ook noteren voor de volgende keer, mijn lijst met Belgische boodschappen is inmiddels flink gegroeid.
Mijn tante heeft me in de tussentijd gelukkig wel cassonade gestuurd.
Ik maakte altijd een vegetarische garnalencocktail met kerst met van die nepgarnalen en neptonijn van de vegetarische slager. Maar allebei die producten kan ik echt nergens meer vinden in de stad Heeft iemand recent een van deze twee producten nog gekocht ergens? Of een andere goede vervanger al gevonden?
Deze van de toko zijn goed
https://www.orientalwebshop.nl/mong-lee-shang-frozen-vegetarian-shrimp-300g
Tonijn weet ik niet zo goed, misschien die vuna van Garden Gourmet?
Niet gezien maar de vuna van garden gourmet is heel lekker.
Heb er tonijnsalade mee gemaakt!
En ik wou deze delen: Wat moet je koken voor dat ene familielid dat vlees eet?
Gewoon echt heel grappig
Ik heb bij de jumbo dat nieuwe speck van de vega slager gevonden, ben benieuwd! Morgen onder een eitje bakken
Ik heb met kerst dit kookboek gekregen
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd, want ik eet wel heel veel vegetarisch, maar bijna altijd zonder vleesvervangers. Dit boek gaat uit van 5 producten van de vegetarische slager, en dan dus steeds op een andere (relatief klassieke) manier. Dingen als kippensoep, coq au vin en hachee staan erin bijvoorbeeld, maar ook “nieuwe” recepten. Ik vind het sowieso een slimme zet om mensen die moeite hebben met vegetarisch koken op deze manier kennis te laten maken ermee
Overigens 100% plantaardig, dus niet alleen vegetarisch!
Ah ik wilde net komen vragen of iemand er al ervaring mee had. Ik zag net een reclame op insta voorbij komen. Ben benieuwd!!
Beste mensen!!! Op de valreep nog de beste vleesvervanger van 2021 ontdekt: specktakel van de vegetarische slager. Ik heb twee plakjes gebakken in ruim olijfolie, eitje erop geknald en tussen twee boterhammen gegeten. 10/10, krokant, zout, goeie smaak, realistische geur, prima structuur, geen rare nasmaak. Echt top. Hier een onsmakelijke foto ervan:
Ja hier was ik benieuwd naar nog! Ik vind vegan spek eigenlijk altijd een teleurstelling dus ik had me er nog niet aan gewaagd, maar ik ga hem toch maar proberen binnenkort dan
Omg yes ik ga er ook naar op zoek
Dat spek van de vega slager ligt hier in de grotere AH’s! Gewoon bij de andere vleeswaren voor op brood.
Ik dacht eerst: dit is een vleesfoto in het Vegetarisch eten topic! Maar bleek dat je goed zat haha.
Wil het ook proberen nu.
Ik ben nu meer dan 6 jaar vegetariër (geen vis, geen vlees) en ben serieus aan het overwegen om toch weer vis in mijn voedingspatroon op te nemen. Ik worstel al jaren met haaruitval tot nu op een punt dat ik er helemaal onzeker van word. Uit bloedonderzoek is er nooit veel gekomen en werd altijd gegooid op stress, alsook door een dermatoloog werd deze conclusie gemaakt. Een biecht misschien maar toen ik vegetariër werd, heb ik nooit goed opzoekwerk gedaan over wat ik nu echt nodig had, behalve dat ik van B12 en ijzer afwist.
Nu heb ik me eens wat deftiger ingelezen en ik denk dat ik een tekort heb aan een omega3 vetzuur, namelijk DHA. Tekort aan DHA zorgt voor haaruitval en minder kwaliteit van je haren. DHA kan gemaakt worden uit een ander vetzuur ALA, die je wel goed uit voeding kan halen. Maar de omzetting van ALA naar DHA is zo miniem, dat je eigenlijk niet aan de juiste hoeveelheden komt. DHA is ook amper te halen uit plantaardige voeding, maar vooral uit vette vis. Het gaat echt zwaar tegen m’n ethische principes in om terug vis te eten en ik zou natuurlijk op zoek gaan naar duurzame vis (in hoeverre je dat kan vinden), maar ik struggle er nu al jaren mee zonder verklaring en ik word er helemaal gek van. Om heel eerlijk te zijn voel ik me een beetje gefaald na jaren tegen iedereen over een vegetarisch dieet te prediken. Want uit alle wetenschappelijke literatuur die ik nu gelezen heb, ben ik toch behoorlijk overtuigd dat je DHA niet uit een plantaardige voeding kan halen tenzij je het specifiek bij supplementeert.
Oh balen van je haar en dat er iets niet lijkt te werken. Heb je biotine als oorzaak al uitgesloten?