Vegetarisch eten

Bij ah zijn alle a merk vleesvervangers 1+1 en plantaardige alternatieven voor zuivel en kaas ook.

2 likes

Bij de Jumbo Garden Gourmet, Valess en DVS ook! :heart_eyes:

2 likes

Zelfs gratis bezorgen als je genoeg koopt :heart_eyes:

Ik heb chorizo van garden gourmet. Is jullie ervaring dat je dat op dezelfde manier kunt gebruiken als echte chorizo? Wil er een paella van maken met vegakip en groenten.

Nee dan valt t helemaal uit elkaar in mijn ervaring. Ik zou t eerder ernaast bakken en er dan later doorheen

1 like

Wat vinden jullie de lekkerste vleesvervangers van de A merken?
Koop meestal van de ah zelf omdat ik het anders te duur vind.
Had onlangs de bratwurst van de vegetarische slager maar vond die nogal tegenvallen. Als iemand daar een goede optie voor weet, zeker welkom.

1 like

Valess schnitzel met gouda
Valess crispy sticks
Vegetarische Slager accept gyros (al weet ik niet zeker of die nog bestaat)
Vegetarische Slager kipstuckjes, ook makkelijk te marineren
Vegetarische Slager mc2 burger
Garden Gourmet sensational burger
Garden Gourmet sensational stukjes (de mediterraanse is m’n favoriet, Mexicaanse is wat rokeriger en de oosterse vind ik wat zoetig)
Vivera gyros
Gold & Green pulled oats

6 likes

Sensational pieces van garden gourmet zijn lekker maar mini portie
GG tonijn, sensational braadworst, chorizo, grilled pieces
Vivera spekjes, kip krokant, zalm, wokstukjes, kipfilet
Rootz balletjes en stukjes
Oumph kebab
Quorn stukjes
Vega slager gehaktbal
Valless crispy sticks

2 likes

Ik had gisteren die Valess kaasschnitzel, maar er zat amper kaas in helaas. :sweat_smile: Ik vond die van AH eigen merk altijd heel lekker, maar weet niet of die hetzelfde zijn gebleven.

1 like

Vegetarische slager - kipstuckjes
Vegetarische slager - bofkipburger
Garden gourmet - toscaanse carré
Quorn - stukjes dès
Quorn - saté (wel schandalig weinig)
Gold and green - pulled oats (heel lekker in curry!)

Als je van “realistischer” vega vlees houdt, beyond meat deed me twijfelen of ik wel een vega burger aan het bakken was.

2 likes

Beyond meat (gewone gehakt, is in verhouding goedkoper dan gehaktbal of burger en tis precies zelfde)
Chimichurry burger van Garden Gourmet
Crispy sticks Valess
Chorizo style worst van Garden Gourmet
Vegetarische slager saucijzenbroodjes (in diepvries)
Smeerworst en filet americain van kips/VS/garden gourmet

Weet niet of je perse ook broodbeleg zoekt hoor maar even in t algemeen ook: heb net ool de spaanse worst beleg gekpcjt van VS en OMG wat lekker!! Ik eet geen varkensvlees dus dit is echt een hele lekkere vervanger.

5 likes

Vivera kipschnitzel
Valess crispy sticks
Vega slager mc2 burger en saucijzenbroodjes
Garden gourmet mexicaanse stukjes
Quorn chicken free slices

3 likes

deze hebben ze veranderd!!! ik ben echt zo verdrietig hierover, dat was mn favo ooit. Ik heb nu de nieuwe versie meegenomen, maar daar zit minder in en de ingredienten zijn significant anders :cry:

1 like

Omg nee ik haaat het als merken dit doen, hij was zo echt perfect :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik had net een flinke buit bij de Lidl voor een euro per stuk, lag mijn portemonnee nog thuis. :smiling_face_with_tear: Morgen een nieuwe poging.

1 like

Waw bedankt iedereen voor de tips! Ik ga lekker inslaan vrijdag :heart_eyes:

1 like

Ja die waren zooo lekker
En de Quorn red pepper spinach slices :broken_heart: RIP
Ik heb zelfs Quorn een vraag gesteld via instagram erover omdat ik die zo vaak at en toen niet meer kon vinden en nu zijn ze er gewoon niet meer

1 like

Follow up: ik eet de nieuwe versie nu en ze zijn veel minder lekker. Meer zoals die van AH :sob: ik hoop dat de og versie nog in Duitsland of België verkocht worden, dan kan ik daar heen. Wat een verlies :cry:

1 like

Ik heb die bloemkool versie van strong roots vaak in huis als ik geen zin heb ingewikkeld te koken voor mij en m’n zoontje. Vind ze erg lekker. Ook de bietenburgers er van. Heb de andere burgers wel in vriezer liggen maar nog niet geprobeerd.

Vind die empenadas ook lekker, niet heel bijzonder maar prima snackje.

1 like

Ja, vind ze allebei lekker! Van Strong Roots vind ik de kale & quinoa burger en cauliflower hashbrowns trouwens ook lekker (in de airfryer en koekenpan geprobeerd, gaf bij mij ongeveer dezelfde knapperigheid).

Goede supermarktfalafel heb ik nog nooit gevonden :frowning: echt zo jammer, elke keer als ik iets probeer is het weer een teleurstelling. Vind die van maza nog het beste (maar nog steeds niet echt zoals falafel vind ik). Heb het meest recent die van garden gourmet geprobeerd en die vond ik echt vreselijk.

3 likes