Vegetarisch eten

Vegetarische Slager Spaanse worst #AlbertHeijn Vegetarische Slager Spaanse worst bestellen | ah.nl

Bedoel je dan deze? Want die gebruiken ze niet. Die is namelijk niet vegan en die zij gebruiken wel.

Quorn Quorn Vegetarian Pepperoni #AlbertHeijn Quorn Vegetarian Pepperoni bestellen | ah.nl
Ik vind zelf deze heel lekker als peperoni

1 like

Klopt, maar die is niet te koop in de supermarkt helaas :sob:

1 like

Ik had deze memo gemist, maar blijkbaar heeft KFC vega producten in het assortiment. Ik had de tenders en vond ze heel lekker! Heb die met echte kip nooit op, dus weet niet of ze helemaal vergelijkbaar zijn.

4 likes

Klopt, ik heb afgelopen week de veggie burger gegeten. Was ook lekker! Ik ben geen vegetariër, maar kies wel vaak voor vega opties en vond deze wel vergelijkbaar smaken.

2 likes

Geen idee of deze al eens genoemd zijn, maar ik vind de onderstaande nuggets zo lekker! Ze smaken naar kipcorn. Ook heel lekker als burger op een broodje :smiley:

10 likes

Zijn die gemarineerde tofureepjes van AH lekker? Het lijkt me lekker makkelijk, maar ben benieuwd of ze ook lekker smaken

Ik vind ze lekker en makkelijk. Ik bak ze in pan knapperig en voeg ze dan later toe aan het gerecht.

1 like

Ah fijn! Ik wil ze ook knapperig haha, dacht eraan om ze even in de airfryer te doen maar fijn om te weten dat ze in de pan ook knapperig worden. Ik ga ze morgen maar eens kopen

Ik vind die van AH eigen merk heel lekker, en ook nog eens heel goedkoop

5 likes

Truffelmayo erop :yum:

1 like

Ik vind die van de Lidl erg lekker.

2 likes

Voor de mensen die vlakbij de grens wonen, de Greenforce producten zijn bij REWE ook in de fysieke winkels te koop

Lidl :heart::heart: of die van jackfruit bij de appie

3 likes

Nee Jackfruit is niet zoet. Het is van zichzelf eigenlijk vrij smaakloos maar wel heel goed in staat om smaken dmv bijv marinade op te nemen.

2 likes

haha nee, jackfruit zelf smaakt echt nergens naar zoals @pepe zegt. De balletjes vind ik zelf gewoon naar standaard vega balletjes smaken, maar dan wat sappiger.

3 likes

Dit kunnen wij wel wekelijks eten, zo lekker:

En daarnaast zijn ovengroentes met halloumi altijd succesvol! Meestal gooi in aubergine, aardappeltjes en knoflook in de oven met wat kruiden en olijfolie, en bak de laatste tien minuten stukjes halloumi mee.

9 likes

Oeh, meestal doe ik maar wat. Rond de 200 graden geloof ik!

3 likes

Ik ga vanmiddag naar Kaufland, hebben jullie nog aanraders? Mag natuurlijk ook vegan zijn

1 like

mejadra (ik gebruik het recept van Ottolenghi maar dan met kant en klare gebakken uitjes) eten wij tweewekelijks wel, echt comfort food

deze vond ik ook lekker Meera Sodha’s vegan recipe for fennel, pepper and black olive fideuà | Food | The Guardian

pasta (conchiglie) met doperwten, verse basilicum, amandelen, yoghurt, chili, feta ( Ottolenghi jeruzalem p111)

orecchiette alle cime di rapa (pasta met groente die op broccoli lijkt, zuid-Italiaanse klassieker)

frietjes maken van polenta met evt (vegan) kaas erdoorheen, met gegrilde groenten, ratatouille of een salade

5 likes

Ik ga morgen bbq’en. Wat zijn jullie favoriete vleesvervangers van de bbq? (Mais en watermeloen hebben we al, wil nu nog wat vlees-achtigs voor erbij)