Vegetarisch eten

Ik vind deze lekker! https://www.jumbo.com/producten/jumbo-vegetarische-braadworstjes-200g-306007STK

2 likes

Vega(n)balletjes op een stokje met ui/paprika/courgette

Iets met portobellos (bv in aluminium folie)

Oh en niet voor op de bbq, maar er naast: supersimpele coleslaw maar dan niet zo ongezond (zak voorgesneden spitskool, zak wortel julienne, desnoods zak gesneden rode kool, appeltje,rozijntjes, griekse yoghurt en desnoods beetje mayo/creme fraiche). Heel lekker als je het een dag van tevoren maakt!

2 likes

Beyond burgers! Die worden niet droog.

3 likes

Je zou ook rode biet en/of knolselderij kunnen poffen. Dan moet je de bbq straks op tijd aansteken en gooi je de bieten en knol er op indirecte hitte* op. Een beetje afhankelijk van het formaat van de groenten zijn de bieten met 1,5 uur gaar en de knolselderij met 2 tot 2,5 uur. Die laat je afkoelen, daarna snijd je de schil weg en snijd je steaks van de groenten. Die grill je vervolgens weer tot ze goed warm zijn en een mooie grillstreep hebben. Dat vind ik persoonlijk ook een hele lekkere vervanger voor vlees, maar het is geen vleesvervanger waar jij op doelde haha. Eventueel serveren met Hollandaise of een lekkere vega jus.

• Bij een kamado bbq kun je een plaat onder de grill leggen zodat ze niet direct met het vuur in aanraking komen. Mocht je een gewone bbq hebben kun je ze even inpakken in alu folie. Op direct vuur gaan ze namelijk te hard. Prei kun je bijvoorbeeld wel goed blakeren op direct vuur, die geblakerde schil pel je er dan af als hij is afgekoeld en dan snijd je de prei in iets van 3 stukken die je ook weer even grillt. Ook erg lekker!
7 likes

Dit klinkt echt heel goed! Niet voor vandaag (want bij familie) maar ga het bewaren voor later.

2 likes

image
Heeft iemand deze al eens op en is hij lekker?

5 likes

Ik ga hem dit weekend eten met een borrelplankje, I’ll let you know.

Ik kijk echt elke week of de McKroket terug is, die moet echt in het vaste assortiment.

4 likes

Ja heeel lekker! Vettig, en goede bite.

3 likes

Oh ik vind hem weinig aan. Ik heb al heel lang geen salami op maar dat hoort toch een beeeetje pittig te zijn? Ik mis gewoon iets. Het is wel vet en stevig inderdaad, ik vind het ook niet vies. Maar het stilt mijn salamicraving niet.

Waar kan je dit kopen?? Van die ‘harde worsten’ is eigenlijk het enige wat ik wel eens mis van vlees.

Als je het merkt op google opzoekt zie ik Jumbo

2 likes

Ik heb vandaag de nieuwe vega biefstuk op bij Loetje! Echt lekker. In de sambal jus en daardoor helaas niet vegan maar ik vind m echt heel goed. Best gek om te bedenken dat zo’n ding gemaakt is door een 3D printer.

10 likes

Bij welke vestiging was dat? Ik wil die vega biefstuk super graag proeven maar zie heb bij Loetje niet op de kaart staan… (of ik kijk niet goed).

1 like

Rotterdam centrum. Ze hebben m alleen hier;

4 likes

Plantaardige yogurt.

23 likes

Dat bestaat niet

5 likes

Hier staat wat info erover:

2 likes

AH Plantaardig variatie op kwark soja bestellen | ah.nl hier zitten vrij veel eiwitten in volgens mij (ook vergeleken met gewone yoghurt toch?) en i vind deze lekker!

1 like

@anon4775214 ja ik zat ook al te kijken, campina volle yoghurt is 4 gram eiwit en alpro plantaardige yoghurt ook. Maar voor eiwitten zou ik niet naar yoghurt of melk kijken maar naar kwark, magere kwark heeft bijv. 8,5 g eiwit per 100 g. Dan is de alpro soya kwark met 5,8 gram per eiwit een goeie optie, of de protein plantaardige melk van alpro (5 g eiwit tegenover 3,4 g per 100 ml van koemelk).
Dus eerst even onderzoek doen voor je dingen roept

7 likes

Volgens mij is dat havermelk, daar zitten bijna geen eiwitten in. In sojamelk wel

4 likes