Vegetarisch eten

Dat bestaat niet

5 likes

Hier staat wat info erover:

2 likes

AH Plantaardig variatie op kwark soja bestellen | ah.nl hier zitten vrij veel eiwitten in volgens mij (ook vergeleken met gewone yoghurt toch?) en i vind deze lekker!

1 like

@anon4775214 ja ik zat ook al te kijken, campina volle yoghurt is 4 gram eiwit en alpro plantaardige yoghurt ook. Maar voor eiwitten zou ik niet naar yoghurt of melk kijken maar naar kwark, magere kwark heeft bijv. 8,5 g eiwit per 100 g. Dan is de alpro soya kwark met 5,8 gram per eiwit een goeie optie, of de protein plantaardige melk van alpro (5 g eiwit tegenover 3,4 g per 100 ml van koemelk).
Dus eerst even onderzoek doen voor je dingen roept

7 likes

Volgens mij is dat havermelk, daar zitten bijna geen eiwitten in. In sojamelk wel

4 likes

Wel jammer dat ik havermelk lekker vind maar sojamelk echt goor.

Had laatst ook eens erwtenmelk want dat had ook meer eiwitten maar daarvoor geldt hetzelfde: :nauseated_face:

2 likes

Ik vind het handig om in de diepvries alvast saus e.d. Te hebben voor drukke dagen/geen zin. Maar het meeste is met vlees kwam ik achter. Hebben jullie nog handige invries recepten die vegetarisch zijn?

1 like

Ik heb altijd pastasaus, een aantal verschillende curry’s, gevulde soepen, lasagne, quiches, chili (dat gebruik ik dan ook voor taco’s/enchilada’s/quesadilla’s) in de diepvries. Dat vriest allemaal goed in.

3 likes

Crisp heeft best veel vega soepen en maaltijden die je kan invriezen. Met name de jackfruit rendang is heel lekker! En als je met korting bestelt is de prijs ook te doen.

3 likes

We hebben eindelijk weer wat vega afwisseling bij de maccie! De Veggie Homestyle Crispy Chicken Mexican. Heb hem net op en vind hem wel chill, ff wat anders en gewoon prima lekker. Ben er wel blij mee

3 likes

Maar natuurlijk weer kip

4 likes

Ik heb m van het weekend ook gegeten, vond m ook lekker!

4 likes

Ik ben er ook zo benieuwd naar! Is de saus scherp?

1 like

Ja ik wil gewoon een hamburger :angry:

Nee ik vond het een beetje tomatensalsa achtig.

3 likes

Toen ik per ongeluk 1 klein likje nam van alleen de saus wel een beetje maar gewoon zo verspreid over de burger proefde ik eigenlijk niets pittigs terug!

4 likes

Ik meng altijd een beetje eiwitpoeder door mn soja yoghurt, daar wordt het ook wat dikker van.

En ik heb vandaag toevallig deze gekocht: Ekoplaza Webshop

Geen idee of die lekker is.

Heeft iemand al iets vega van kfc gehad? Zag dat ze het hele menu nu ook in veggie versie hadden

1 like

Zag toevallig de review van Snackspert voorbij komen en die was wel positief!

2 likes

Ik heb die tenders gehad! Vond dat laagje wat eromheen zat wel lekker (veel peper wel), maar wel wat droog en niet krokant. De binnenkant had een goede structuur, niet te taai of te zacht. Maar de binnenkant was ook wat droog. Zou het niet zo snel nog een keer bestellen eigenlijk. Ik vind de tenders van vivera veel lekkerder!

4 likes