Vegetarisch eten

Tempeh.
En ik heb laatst soja brokjes ontdekt, ook een optie! Gewoon bij de jumbo.

Zelf seitan maken is ook echt heel easy en mega lekker

2 likes

Wat is jullie favoriete vega recept? Ik ben een beetje inspiratieloos.

stelt nooit teleur. en alles in 1 pan.

4 likes
1 like

Ik geef komend weekend een feestje waar ik hapjes met het thema rond de wereld serveer. Heb al allerlei ideetjes (samosa’s, nacho’s, albondigas, franse kaasjes, turks brood met dips, olijven, filodeeghapjes, bruschetta, loempia’s, blini’s). Hebben jullie toevallig nog andere ideetjes of tips voor hapjes die jij wel eens maakt en heel lekker zijn? Ik wil het mezelf niet te ingewikkeld maken, maar vind het ook wel leuk om een beetje uit te pakken. Oh en er komen 60 mensen haha, dus best een werk qua voorbereiding.

Tabouleh, Griekse salade

1 like

Dadels met geitenkaas, honing en een walnoot. recept
Edamame boontjes
Zongedroogde tomaten
Artisjokharten

Als ik jouw plannen zo lees zou ik het niet veel ingewikkelder maken, lijkt me al heel veel werk. Klikt wel erg lekker, als een feestje waar ik graag bij zou zijn haha. Laat je ons een foto van het eindresultaat zien? Enjoy!

3 likes

Ga ik doen!

2 likes

Waar vind je lekkere vega kimchi? Veel hebben iets van vis erin :frowning:

Oh na mi kimchi is heel lekker en vegetarisch! Die is hier bij toko’s te koop maar ook bij marqt en ekoplaza

2 likes

Bonito is wel vis, misschien daarom?

2 likes

Ik heb deze ook wel eens per ongeluk gegeten maar bonito is vis inderdaad

1 like

Ik heb die nooit gehad maar er staat ook oh na mi op dus misschien is het wel dezelfde, dat ze hem ook in samenwerking met kesbeke uitgeven oid? De ingrediënten zijn alleen niet precies hetzelfde

1 like

nog nooit gehad of gezien eigenlijk haha, maar nu ga ik wel opzoek de volgende keer dat ik in de appie ben

Ik koop deze bij de toko!

2 likes

Kom je wel eens in Amsterdam op de markt? Daar staat een standje van de Fermentfabriek en die maken zelf ook kimchi. Heel lekker en vegan.

Mijn schoonmoeder vroeg me laatst om tips, ze wil graag meer vegetarisch eten :heart_eyes: ik vroeg wat ze nu aten als ze vlees weg liet, maar dat was dus letterlijk alleen het vlees weglaten ahw. Dus ik zou haar graag naast m’n eigen lievelingsrecepgen en vervangers wat sites willen doorgeven met lekkere recepten, wat zou een goede zijn? Liefst Nederlandstalig voor haar, en maybe niet al te ingewikkeld?

4 likes

Misschien de hippe vegetariër? Heeft altijd prima recepten.

1 like

Koken met Karin heeft nu een vega kookboek en op haar site staan ook wel verschillende recepten. Zijn altijd heel duidelijk opgeschreven en ook geen ‘ingewikkelde’ ingrediënten.

3 likes

Ja deze heb ik ook! Heb er uiteindelijk nog niks echt mee gedaan omdat ik vrij druk ben de laatste tijd en dit even geen prioriteit had :sweat_smile: maar had wel het idee dat het redelijk makkelijke recepten zijn zonder al te veel gekke ingrediënten. En om dan een beetje inspiratie op te doen om te ‘leren’ koken zonder standaard vleesvervangers

2 likes