Ik heb hem hier ook liggen maar ook nog niks mee gedaan, geen zin om te koken te laatste tijd en dan val ik terug op een paar saaie recepten. Maar ik vind haar kookboeken altijd heel toegangkelijk en duidelijke instructies.
Degroenemeisjes, foxlicious, en niet allemaal vega maar chickslovefood hebben geloof ik ook wel veel vega en simpele gerechten (ik vind ze vaak wat flauw/niet zo spannend, maar om te beginnen misschien wel oké), Hello fresh site of van Marley spoon kijk ik ook wel eens voor inspiratie. Verder pinterest altijd goed
Ik heb nu al een aantal verschillende soorten vega gehakt geprobeerd voor in m’n bolognese saus, maar tot nu toe geen succes…
Welke kopen jullie het liefst?
Geen gehakt, maar gebruik het liefst linzen ipv gehakt.
Linzen idd.
Ik vind vega worst (als in sausage) veel beter voor recepten. Ik gebruik die van Beyond Meat voor bolognese, taco en chili! Kan je veel beter op smaak brengen
Geen gehakt maar sojabrokjes 20 min weken in lauw water met sojasaus en liquid smoke, uitknijpen en 40min in de saus ofzo
Ik gebruik voor m’n spaghetti altijd Ereburgers van de Vegetarische Slager. Al geprobeerd?
Ja dat ga ik volgende keer proberen! Had nu rulstukjes van Picnic en Minced van Beyond meat, maar die werden papperig en vond de geur heel overheersend.
Ik heb die van quorn ook al geprobeerd, vind die ook wel prima, net als die van Lidl en Ah idd!
Weten jullie of- en wat de regelgeving is met betrekking tot de term “vegetarisch”?
Ik heb onlangs bij een G&W winkel een multivitamine gekocht. Op de voorkant van de verpakking staat groot: vegetarisch.
Maar er zit wel visolie in
Ik baal als een stekker want ik heb de verpakking al geopend en er een paar geslikt. Ik heb de winkel gemaild en gevraagd of ze dit willen neerleggen bij de leverancier/producent, want ik voel me er oprecht door misleid. Ik ben dan ook wel benieuwd of er duidelijke regels zijn omtrent het gebruik van de termen vegetarisch en vegan op verpakkingen.
Ik heb er geen verstand van maar ik zou er wel net als jou vanuit gaan dat er geen visolie in zit😅
Denk dat er geen specifieke wet- of regelgeving voor is, maar dat de algemene term misleiding of dwaling wel van toepassing kan zijn.
Deze is echt heel erg lekker! Ik ben niet zo van cassava kroepoek maar dit is echt bijna echte kroepoek. Er zit wel ieeeets van een bijsmaak aan maar als je het niet zoals ik als chips eet maar met een gerecht zal je dat niet eens proeven. Ik was ook bang dat het niet zo vettig zou zijn (want veggie is toch vaak gezond) maar ook dat is niet zo.
Dus het is wel lekker vettig?
Ja, beetje verwarrend verwoord. Maar gewoon als normale kroepoek!
Deze burger blijft definitief op 't menu
Maar ik heb toch liever de McKroket
Yessss een vaste vega burger die geen kipvervanger is chillllll
Ja idd, hoop nog steeds dat die mckroket een x permanent terug komt. Ik heb destijds die mcplant op en was de meest saaie burger ooit. Fijn wel dat er een alternatief is, maar come on.
Aah zo blij mee! Gelukkig is die McYam vervanger niet doorgegaan, heb veel liever deze