Vegetarisch eten

@Index linzen vind ik écht niet lekker, haha!

1 like

Ik gebruik voor m’n spaghetti altijd Ereburgers van de Vegetarische Slager. Al geprobeerd?

Ja dat ga ik volgende keer proberen! Had nu rulstukjes van Picnic en Minced van Beyond meat, maar die werden papperig en vond de geur heel overheersend.

2 likes

Ik heb die van quorn ook al geprobeerd, vind die ook wel prima, net als die van Lidl en Ah idd!

1 like

Weten jullie of- en wat de regelgeving is met betrekking tot de term “vegetarisch”?
Ik heb onlangs bij een G&W winkel een multivitamine gekocht. Op de voorkant van de verpakking staat groot: vegetarisch.

Maar er zit wel visolie in :worried:

Ik baal als een stekker want ik heb de verpakking al geopend en er een paar geslikt. Ik heb de winkel gemaild en gevraagd of ze dit willen neerleggen bij de leverancier/producent, want ik voel me er oprecht door misleid. Ik ben dan ook wel benieuwd of er duidelijke regels zijn omtrent het gebruik van de termen vegetarisch en vegan op verpakkingen.

Ik heb er geen verstand van maar ik zou er wel net als jou vanuit gaan dat er geen visolie in zit😅

1 like

Denk dat er geen specifieke wet- of regelgeving voor is, maar dat de algemene term misleiding of dwaling wel van toepassing kan zijn.

image

Deze is echt heel erg lekker! Ik ben niet zo van cassava kroepoek maar dit is echt bijna echte kroepoek. Er zit wel ieeeets van een bijsmaak aan maar als je het niet zoals ik als chips eet maar met een gerecht zal je dat niet eens proeven. Ik was ook bang dat het niet zo vettig zou zijn (want veggie is toch vaak gezond) maar ook dat is niet zo.

7 likes

Dus het is wel lekker vettig?

1 like

Ja, beetje verwarrend verwoord. Maar gewoon als normale kroepoek!

2 likes

Deze burger blijft definitief op 't menu

Maar ik heb toch liever de McKroket :angry:

12 likes

Yessss een vaste vega burger die geen kipvervanger is chillllll

4 likes

Ja idd, hoop nog steeds dat die mckroket een x permanent terug komt. Ik heb destijds die mcplant op en was de meest saaie burger ooit. Fijn wel dat er een alternatief is, maar come on.

4 likes

Aah zo blij mee! Gelukkig is die McYam vervanger niet doorgegaan, heb veel liever deze :heart_eyes:

2 likes

Haha ik heb eigenlijk wel vaak dat ik juist zin heb in zo’n saaie burger

Ja eens hoor, maar ik haakte af bij ‘de burger is gemaakt van rijst- en erwteneiwit, aardappel en biet’

waarom kunnen ze in Duitsland wel Beyond Meat doen en krijgen wij weer een stomme groenteburger

2 likes

Oh huh maar deze burger valt wat dat betreft wel mee toch? Ik vond m niet smaken naar de ingrediënten die je nu noemt, haha

Wel jammer dat hij geen vegakeurmerk krijgt omdat ze op dezelfde bakplaat als de vleesburgers worden gebakken. Als er allemaal rundvleessap in mijn vegaburger komt word ik er toch iets minder enthousiast van

2 likes

Die van ons is ook gewoon van Beyond Meat, net als toen ie er vorig jaar tijdelijk was. Het is exact dezelfde burger als vorig jaar, alleen nu dan vast in plaats van tijdelijk. De normale beyond burgers hebben dat ook als ingrediënten trouwens

3 likes

Ik dacht dat 'ie in samenwerking was met Beyond Meat, maar dat de burger wel iets anders is dan de echte Beyond Meat burger. Maar misschien valt 't mee dan :yum: ik heb de McPlant nog nooit gegeten overigens

1 like