Vegetarisch eten

Ik zou zelf niet snel gaan voor de diepvriesnuggets, ik vind het lastig om het in de pan/bbq de nuggets wel goed warm te krijgen zonder dat de paneerlaag aanbrandt

1 like

Gepaneerd kan, maar is niet handig. Als je er toch voor gaat zijn die vega crisp dingen nog het beste.
De kipstukjes kun je op een stokje doen.

2 likes

Ik heb echt cravings naar een broodje knakworst, heb die van unox in blik weleens geprobeerd en die zijn wel okƩ, maar zijn er nog betere?

Ik heb een paar jaar geleden wel eens franse geprobeerd, weet de naam van het merk niet meer maar het was een doorzichtige verpakking. Die waren echt goor, raad aan die te vermijden.

Het geheim van een goed (vega) broodje knakworst vind ik echt mosterd trouwens!

Jaa en gebakken uitjes! (en alle andere extra dingen haha ik gooi overal vanalles bij op)

2 likes

Peasmaker! Echt mijn go to vleesopvolger met maar 3 ingrediƫnten, love it!

3 likes

Ja deze ken ik inmiddels ook. Idd fijne! Denk de beste die ik gevonden heb tot dusver.

2 likes

Als je een craving hebt, zijn deze prima te doen met lekkere saus. Qua bite iets minder, maar goed genoeg.

Ik heb laatst de knaks gehad, was best lekker weer eens haha

Die nieuwe vega hotdog van ikea is echt top! Dus niet die veggie met erwtjes enzo, echt een vega worstje.

4 likes

Ben ik ook benieuwd naar! Heb nog een tripje op de planning naar Ikea, dan ga ik hem zeker proberen

2 likes

Plantdog? Want wij hadden veggiedog en die was niks laatst

jep! Die veggiedog is ook niet mijn ding idd, maar bij deze vroeg ik me af of ik niet per ongeluk de versie met vlees gekregen had!

1 like

Ik heb een paar pakjes ā€˜gegrilde stukjes’ gekregen (ik gruwel van de naam :confounded: Oh ik zie nu dat ze tegenwoordig ā€˜lightly roasted pieces’ heten, top!). Wat zou ik hiermee kunnen maken? Dingen waar je ook vega kip voor kunt gebruiken bijvoorbeeld?

2 likes

Ik vind deze super lekker :heart_eyes:.

Ik gebruik ze standaard als extra wrapvulling bij dit recept: Gezonde wraps met kerrie-bloemkool, hummus en rucola - Culy.nl

Dat recept is ook echt 10/10 trouwens.

3 likes

Ahhh rip gegrilde stukjes. Memory unlocked, toen ik vegetariƫr werd was er een karig aanbod aan vleesvervangers maar deze was er al!! Ik miste pita shoarma dus deze gegrilde stukjes gebruikte ik met groente en shoarmasaus (denk toen nog geen Alpro :crazy_face:) in een pita. Het was het beste wat kon toen maar inmiddels is er zoooo veel beters.

3 likes

Ik maak weleens vegetarische lasagne, maar vind dat uiteindelijk altijd wat te zoet en dan mis ik toch het gehakt. Iemand een tip wat ik toe kan voegen?
Had vorige keer vega gehakt maar dat werd helemaal zacht, was niet echt een toevoeging. (Tip voor welk vega gehakt wel geschikt is voor in rode saus mag ook :blush:)

Gehakte noten ipv gehakt is ook lekker.

6 likes

Ik mik er altijd rulstukjes in. Een scheutje rode wijn of klein beetje sojasaus door de saus kan ook helpen! En de bechamel op smaak brengen met zout en peper naast nootmuskaat

4 likes

Champignons ben ik niet zo’n fan van, maar ga ik nu proberen! Is inderdaad wel een goed idee.
Bechamel is inderdaad het allerlekkerste, maar ik wil nu eens zonder maken. Zodat het minder werk is. Misschien krijg ik daar spijt van :sweat_smile:
De tips voor het gehakt ga ik opslaan voor de volgende keer, zou mooi zijn als ik de saus goed krijg zover vervanger.

@LaPetiteRobeNoire @vitaminwater ook bedankt, nog meer tips! Sojasaus zou ik nooit bedacht hebben.

2 likes

Ik doe een blik linzen in de tomatensaus en dat vervolgens even mee laten pruttelen.

4 likes