Vegetarisch eten

Wat ik wel eens maak voor kerst (ook enige vega in de familie):

• quiche (goed van tevoren te maken en lekker), ik vind het heel lekker met broccoli en amandelen maar je kunt er in doen wat je wilt
  • paddestoelen ragout (evt. met truffel). Ziet er fancy uit met verse peterselie er op.
    image
  • Ottolenghi bloemkooltaart
  • gevulde portobello

en sowieso mooie uitziende bijgerechten, verschillende soorten/kleuren gegrilde groenten, gratin dauphinois, chutney, een lekkere salade

Ik heb ook wel eens van die kant en klare vega kerstgerechten van de AH gehad en dat ik wel ok maar ik vind het eigenlijk nooit echt lekker

2 likes

Vegetarische wellington kan je ook voor 1 persoon maken denk ik zo, met plakjes bladerdeeg. En ziet er heel feestelijk uit en vooral ook erg lekker.

2 likes

@Spyrou ja gevulde portobello vind ik ook een goede optie! Of een gepofte zoete aardappel/pompoen/aubergine met vulling? Kan je er leuk uit laten zien door er van alles overheen te strooien

2 likes

Het is wel veel werk zeker als het alleen voor jezelf is, maar dit is wel een succes; VEGAN BRISKET - Avant-Garde Vegan

1 like

De familie gaat voor meloen met zalm als voorgerecht voor kerst. Ik mag het niet, zwanger. Is de vega gerookte zalm een aanrader als vervanging?

Ik weet het niet maar de vegan carpaccio van AH kan denk ik heel goed met meloen

4 likes

Heeft er iemand misschien een goede tip voor een mooi vega(n) Engelstalig kookboek om cadeau te geven?

2 likes

Eén van de weinige kookboeken waar ik echt meerdere recepten uit heb gekookt!

3 likes

Wat een super snelle reactie! En een mooi boek, bedankt!

1 like

Mijn tip is “the whole vegetable” van Sophie Gordon. In het Nederlands heet hij “no waste groente”

Bekijk The Whole Vegetable op: The Whole Vegetable, Sophie Gordon | 9780241465134 | Boeken | bol.com

4 likes

Dankjewel!

Heeft iemand tips voor lekkere vegetarische salami voor op de pizza? Of bestaat dat gewoon niet :smile:?

Ik heb m nog niet gevonden, mis dat vettige van echte salami waardoor ik het gewoon niet zo smakelijk vind

4 likes

Die van wheaty. Echt vettig, koop 'm meestal bij ekoplaza

3 likes

Hier heb je niets aan maar de vegan nduja van de pizzabakkers is echt de perfecte vlees/salami vervanger voor op pizza’s. Maar ze verkopen het niet los :sob:

2 likes

Ik heb ze via IG een bericht gestuurd en ze verkopen het blijkbaar wel los!!! Dus @Demelza ga naar de pizzabakkers voor de perfecte salami vervanger.

8 likes

Ben benieuwd naar deze! Ik vond de pepperoni van Quorn eerst echt chill, maar die is eruit :sob: ik wil eigenlijk de pepperoni die Domino’s gebruikt, maar ik heb die nog nergens gevonden los

1 like

Hebben jullie nog leuke tips voor met de gourmet?

1 like

Gemarineerde champignons?

Verder kan je praktisch elke vleesvervanger erop gooien natuurlijk. Shoarma, vega kipstukjes marineren, balletjes door de helft

2 likes

Spiesjes met groente en halloumi
Zelf burgertjes maken
Plakjes aubergine marineren met olie en specerijen
Rolletjes van courgette gevuld met geitenkaas

3 likes