Vegetarisch eten

Das echt veel werk :sweat_smile:

2 likes

Uitpaulineskeuken bloemkoolcurry maak ik vaak voor grotere groepen. Supermakkelijk, serveren met rijst en dan peterselie en pinda als garnering erbij. Nog goedkoop ook.

1 like

Heb bijna dit gedaan uiteindelijk, pad Thai gemaakt met allemaal dingen om er zelf op en bij te doen en (kant en klare) loempia’s erbij.

Was top

1 like

jaaa :heart_eyes:

Kan iemand me helpen aan inspiratie? Ik vier binnenkort mijn verjaardag en heb beloofd dat er lunch bij zit. Ik ben de enige die het liefst vegetarisch eet, er zijn een aantal “wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet” familieleden die vegetarisch eten bij voorbaat al niet lekker vinden.

Nu dacht ik in de richting van een pan lekkere soep en dan een “build-your-own-hotdog-bar” erbij, met broodjes/hotdogs/toppings/saus. Dan kan ik voor mezelf een vega hotdog regelen en voor de rest vlees hotdogs halen, maar het is mijn verjaardag en ik heb er dan wat moeite mee om dan mijn eigen principes voorbij te gaan door zoveel vlees te serveren (want de meeste mensen zullen er wel 2 pakken verwacht ik).

Zijn er nog meer van dit soort leuke build-your-own … “bars” te bedenken die wel vegetarisch kunnen, zonder dat het vleeseters direct afstoot?

1 like

Misschien tacos? Daar kun je echt veel verschillende soorten vulling instoppen: bonen, ui, paprika, tomaten, mais, kaas, guacamole, refried beans, pico de gallo, eventueel vega gehakt, sour cream, verse koriander, hot sauce, salsa. Rijst eventueel als je ook soft tacos doet.
En dan limoen erbij voor erover en tortillas en tacoschelpen erbij.

10 likes

Ik wilde vandaag de vega kipfilet van vivera kopen maar die is er niet meer? Echt stom :frowning: ben bij twee winkels geweest

1 like

Jij bent de gastvrouw, jij zet het eten op tafel. Als ze na afloop naar de mac willen, doen ze maar lekker, maar daar hoef jij echt geen rekening mee te houden. Ik zou gewoon vegetarische hotdogs serveren, daar komen ze best overheen. En die taco’s zijn ook super lekker. Ook hier weer, geen vlees, kun je gewoon vegetarisch gehakt voor gebruiken.
Ik zat zelf te denken aan een pan lekkere curry, met rijst en wat toppings als kruiden, gebakken uitjes, chutney, sour cream, etc.

13 likes

Niet echt creatief of bijzonder, maar broodjes vegetarische kroket met wat sausjes ofzo? Gewoon niet erbij zeggen dat het vegetarisch is, je proeft daarbij geen verschil met gewone kroketten.

4 likes

Idd, vooral die Mora draadjesvleeskroket.
En voor erna broodje hagelslag. Heb altijd zin in chocola na een kroket :grimacing:

3 likes

De vegan burgers van picnic zijn super lekker en zelfs voor echte vleeseters heerlijk (ik eet zelf gewoon vlees) als je deze op een lekker broodje doet met goede toppings dan zullen ze het vast lekker vinden. En anders maar niet, jouw verjaardag dus jouw feestje. @JeMoeder

6 likes

Ja en voor vega kipburgers de pluimfeest burger van DVS! Echt heerlijk (en ik eet ook vlees) @JeMoeder

2 likes

@monkeyslut ik ben die ook kwijt. Welke winkel heb jij m gescoord @grace?

1 like

Ja! Dan is ie bij mij uit het assortiment vrees ik. Ik vond die echt lekker, veel lekkerder ook dan losse kipstukjes

2 likes

Jullie hebben me overtuigd! Ik ga voor broodjes vega kroket en ga gewoon niks zeggen. Is niet echt leuk qua toppings enzo, maar dat is dan ook wel weer lekker makkelijk in de voorbereiding. Lekkere champignonsoep (my fave) erbij en het is een prima verjaardagslunch zonder mijn principes opzij te zetten👌🏼

26 likes

Hoi!

Heeft iemand goeie ideeën voor vegetarische (vegan mag, maar hoeft niet) maaltijden die ingevroren kunnen worden? Ik wil voor iemand een hele hoop koken en het dan daar invriezen maar kom niet verder dan lasagna (moet je die dan ongebakken invriezen? Ja toch?) en curries waar dan alleen maar rijst bij gekookt hoeft te worden.

Maar wil graag meer inspiratie, mocht iemand een goed idee hebben. Thanks :pray:t3:

3 likes

Stoofschotels, spaghetti/pastasaus, (maaltijd)soep, parmigiani melanzana, groentencrumbles, vega shepherds pie, quiche, chili sin carne, tajines, zoiets? Of is dit wat te algemeen?

Pastasaus kan je ook in zakjes invriezen, neemt het minder plek in.

3 likes

Zat ik ook al aan te denken ja! Ottolenghi heeft een vega bolognese saus die je op een bakplaat in de oven maakt, die kan ik sowieso wel in 5 porties oid in zakjes doen.

Thanks voor je ideeën! Vind vooral de shepherds pie wel een goeie, is ook weer anders van smaak dan de andere dingen.

2 likes

Die Ottolenghisaus is een goed idee ook, had het er toevallig daarnet tijdens het eten met m´n vriend over dat we nog eens vega bolognaise moesten maken.
Het klinkt alsof je iets heel lief gaat doen voor iemand :smiling_face_with_three_hearts:.

1 like

Nouja diegene is net bevallen dus het is een beetje logisch allemaal!

2 likes