Vegetarisch eten

Als je een craving hebt, zijn deze prima te doen met lekkere saus. Qua bite iets minder, maar goed genoeg.

Ik heb laatst de knaks gehad, was best lekker weer eens haha

Die nieuwe vega hotdog van ikea is echt top! Dus niet die veggie met erwtjes enzo, echt een vega worstje.

4 likes

Ben ik ook benieuwd naar! Heb nog een tripje op de planning naar Ikea, dan ga ik hem zeker proberen

2 likes

Plantdog? Want wij hadden veggiedog en die was niks laatst

jep! Die veggiedog is ook niet mijn ding idd, maar bij deze vroeg ik me af of ik niet per ongeluk de versie met vlees gekregen had!

1 like

Ik heb een paar pakjes ‘gegrilde stukjes’ gekregen (ik gruwel van de naam :confounded: Oh ik zie nu dat ze tegenwoordig ‘lightly roasted pieces’ heten, top!). Wat zou ik hiermee kunnen maken? Dingen waar je ook vega kip voor kunt gebruiken bijvoorbeeld?

2 likes

Ik vind deze super lekker :heart_eyes:.

Ik gebruik ze standaard als extra wrapvulling bij dit recept: Gezonde wraps met kerrie-bloemkool, hummus en rucola - Culy.nl

Dat recept is ook echt 10/10 trouwens.

3 likes

Ahhh rip gegrilde stukjes. Memory unlocked, toen ik vegetariër werd was er een karig aanbod aan vleesvervangers maar deze was er al!! Ik miste pita shoarma dus deze gegrilde stukjes gebruikte ik met groente en shoarmasaus (denk toen nog geen Alpro :crazy_face:) in een pita. Het was het beste wat kon toen maar inmiddels is er zoooo veel beters.

3 likes

Ik maak weleens vegetarische lasagne, maar vind dat uiteindelijk altijd wat te zoet en dan mis ik toch het gehakt. Iemand een tip wat ik toe kan voegen?
Had vorige keer vega gehakt maar dat werd helemaal zacht, was niet echt een toevoeging. (Tip voor welk vega gehakt wel geschikt is voor in rode saus mag ook :blush:)

Gehakte noten ipv gehakt is ook lekker.

6 likes

Ik mik er altijd rulstukjes in. Een scheutje rode wijn of klein beetje sojasaus door de saus kan ook helpen! En de bechamel op smaak brengen met zout en peper naast nootmuskaat

4 likes

Champignons ben ik niet zo’n fan van, maar ga ik nu proberen! Is inderdaad wel een goed idee.
Bechamel is inderdaad het allerlekkerste, maar ik wil nu eens zonder maken. Zodat het minder werk is. Misschien krijg ik daar spijt van :sweat_smile:
De tips voor het gehakt ga ik opslaan voor de volgende keer, zou mooi zijn als ik de saus goed krijg zover vervanger.

@LaPetiteRobeNoire @vitaminwater ook bedankt, nog meer tips! Sojasaus zou ik nooit bedacht hebben.

2 likes

Ik doe een blik linzen in de tomatensaus en dat vervolgens even mee laten pruttelen.

4 likes

Ik doe altijd linzen en als ik me fancy voel beluga linzen, die houden iets beter hun vorm.

5 likes

Dan moet je de tomatensaus lekker krachtig op smaak maken! Ik doe zelf altijd courgette en geroosterde aubergine door mijn lasagne, nooit iets van vega gehakt. De aubergine moet je wel van tevoren laten uitlekken op zout en even hard bakken, anders wordt het een beetje zompig. De courgette bak ik mee bij de ui/knoflook voor in de saus. Verder doe ik maggi, paprikapoeder, vega Worcestershire, balsamico azijn en flink peper en zout door de saus heen. Soja is inderdaad ook een goede om de saus een kick te geven.
Verder doe ik er wel altijd bechamel in, meestal maak ik in een keer twee schalen lasagne, dus dan neem ik wel de moeite om die te maken. De bechamel geef je wat meer pit met mosterd en geraspte kaas (het lieft een mix).

4 likes

Ja goeie!! Vega gehakt is ook zo extreem zout en voegt in mijn ogen ook qua gezondheid en smaak niks toe

2 likes

Zoveel tips, dank je!
Ik heb het vandaag gemaakt voor morgen, ben benieuwd. Vond uiteindelijk dat ik toch nog lang bezig was met groenten roosteren dus kan volgende keer net zo goed wel bechamel maken. Als het toch niet een snel recept is

Maar je tips zijn wel top, die heb ik opgeslagen.

2 likes

Omg de vega McKroket Ă©n vega nuggets zijn allebei vast in het assortiment van McDonald’s. Eindelijk weer lekker eten bij de Maccie.

7 likes

Hier lijkt de mckroket tijdelijk (hoop ik niet :weary:)

1 like

Vegatarisch. Lekker zeg

2 likes