Als je een craving hebt, zijn deze prima te doen met lekkere saus. Qua bite iets minder, maar goed genoeg.
Ik heb laatst de knaks gehad, was best lekker weer eens haha
Als je een craving hebt, zijn deze prima te doen met lekkere saus. Qua bite iets minder, maar goed genoeg.
Ik heb laatst de knaks gehad, was best lekker weer eens haha
Die nieuwe vega hotdog van ikea is echt top! Dus niet die veggie met erwtjes enzo, echt een vega worstje.
Ben ik ook benieuwd naar! Heb nog een tripje op de planning naar Ikea, dan ga ik hem zeker proberen
Plantdog? Want wij hadden veggiedog en die was niks laatst
jep! Die veggiedog is ook niet mijn ding idd, maar bij deze vroeg ik me af of ik niet per ongeluk de versie met vlees gekregen had!
Ik heb een paar pakjes âgegrilde stukjesâ gekregen (ik gruwel van de naam Oh ik zie nu dat ze tegenwoordig âlightly roasted piecesâ heten, top!). Wat zou ik hiermee kunnen maken? Dingen waar je ook vega kip voor kunt gebruiken bijvoorbeeld?
Ik vind deze super lekker .
Ik gebruik ze standaard als extra wrapvulling bij dit recept: Gezonde wraps met kerrie-bloemkool, hummus en rucola - Culy.nl
Dat recept is ook echt 10/10 trouwens.
Ahhh rip gegrilde stukjes. Memory unlocked, toen ik vegetariër werd was er een karig aanbod aan vleesvervangers maar deze was er al!! Ik miste pita shoarma dus deze gegrilde stukjes gebruikte ik met groente en shoarmasaus (denk toen nog geen Alpro ) in een pita. Het was het beste wat kon toen maar inmiddels is er zoooo veel beters.
Ik maak weleens vegetarische lasagne, maar vind dat uiteindelijk altijd wat te zoet en dan mis ik toch het gehakt. Iemand een tip wat ik toe kan voegen?
Had vorige keer vega gehakt maar dat werd helemaal zacht, was niet echt een toevoeging. (Tip voor welk vega gehakt wel geschikt is voor in rode saus mag ook )
Gehakte noten ipv gehakt is ook lekker.
Ik mik er altijd rulstukjes in. Een scheutje rode wijn of klein beetje sojasaus door de saus kan ook helpen! En de bechamel op smaak brengen met zout en peper naast nootmuskaat
Champignons ben ik niet zoân fan van, maar ga ik nu proberen! Is inderdaad wel een goed idee.
Bechamel is inderdaad het allerlekkerste, maar ik wil nu eens zonder maken. Zodat het minder werk is. Misschien krijg ik daar spijt van
De tips voor het gehakt ga ik opslaan voor de volgende keer, zou mooi zijn als ik de saus goed krijg zover vervanger.
@LaPetiteRobeNoire @vitaminwater ook bedankt, nog meer tips! Sojasaus zou ik nooit bedacht hebben.
Ik doe een blik linzen in de tomatensaus en dat vervolgens even mee laten pruttelen.
Ik doe altijd linzen en als ik me fancy voel beluga linzen, die houden iets beter hun vorm.
Dan moet je de tomatensaus lekker krachtig op smaak maken! Ik doe zelf altijd courgette en geroosterde aubergine door mijn lasagne, nooit iets van vega gehakt. De aubergine moet je wel van tevoren laten uitlekken op zout en even hard bakken, anders wordt het een beetje zompig. De courgette bak ik mee bij de ui/knoflook voor in de saus. Verder doe ik maggi, paprikapoeder, vega Worcestershire, balsamico azijn en flink peper en zout door de saus heen. Soja is inderdaad ook een goede om de saus een kick te geven.
Verder doe ik er wel altijd bechamel in, meestal maak ik in een keer twee schalen lasagne, dus dan neem ik wel de moeite om die te maken. De bechamel geef je wat meer pit met mosterd en geraspte kaas (het lieft een mix).
Ja goeie!! Vega gehakt is ook zo extreem zout en voegt in mijn ogen ook qua gezondheid en smaak niks toe
Zoveel tips, dank je!
Ik heb het vandaag gemaakt voor morgen, ben benieuwd. Vond uiteindelijk dat ik toch nog lang bezig was met groenten roosteren dus kan volgende keer net zo goed wel bechamel maken. Als het toch niet een snel recept isâŠ
Maar je tips zijn wel top, die heb ik opgeslagen.
Omg de vega McKroket Ă©n vega nuggets zijn allebei vast in het assortiment van McDonaldâs. Eindelijk weer lekker eten bij de Maccie.
Vegatarisch. Lekker zeg