Vegetarisch eten

Ik at die dus wel vaker en het was prima te doen maar sinds de “verbeterde receptuur” is het echt niet meer te eten

Alles met verbeterde receptuur gaat er eigenlijk op achteruit

1 like

Volgende week is de plantaardige broodbeleg van terra in de aanbieding bij de ah. Wat zijn echte aanraders? De salami met peper gaat sowieso mee. Ook de so vegan so fine en zij hebben een pistachepasta. Heeft iemand die geprobeerd?

1 like

Ik vind deze cashew spread echt super lekker! Die kan ik wel blijven eten. Verder vind ik het gebraden gehakt wel lekker met een beetje mosterd erop en de plakjes grillworst vind ik ook wel lekker voor af en toe.
Maar chille aanbieding want zie ook dat de geraspte kaas en pindakaas er onder vallen.

6 likes

Ik vind de plantaardige rookkaas heel lekker! Heel rokerig.

1 like

De grillworst is heel lekker, ook die met plantaardige kaas erin.

1 like

Die nieuwe vega kipfilet!!

2 likes

De grillworst, groentespread pompoen wortel, eiersalade, groentebeleg tomaat basilicum en de cashewspread sweet jalapeno.

De kaas vind ik allemaal niet zo lekker. Ben wel benieuwd naar de salami met pepers inderdaad en de pate! Ik had ook een lekkere kipfilet vorige week en dacht dat dat AH Terra was maar zie die er niet bij staan via het bonus overzicht.

1 like

Dan ga ik naar een grotere AH want bij mij is het aanbod niet zo groot. Echt zin om vanalles te proberen en meteen in te slaan! Jammer dat het zo duur is normaal gesproken.

1 like

De eiersalade vind ik een aanrader!
En ben ook benieuwd naar de pistachepasta.

1 like

Ik vind de groentespread gegrilde paprika bruine boon heel lekker, grillworst in plakjes die hiervoor al werd genoemd maar ook deze unit waar je zelf plakken van kan snijden:

en de hummus tapenade olijf combinatie

4 likes

Hier ook fan van deze grillworst en de eiersalade!

2 likes

De salami met pepers vond ik echt vies eigenlijk. Niet eens neutraal maar gewoon heel gek.

Groenteplakjes tomaat basilicum is lekker, en de pistachepasta van so vegan so fine vind ik ook lekker!

Niet bij ah maar ik had vegan brie van Jay & Joy bij de ekoplaza, die was heerlijk!

2 likes

Is de pistachepasta erg zoet?

2 likes

Het smaakt een beetje zoals de binnenkant van een kinderbueno, maar dan pistachesmaak. Wel zoet dus! Ik lepel het gewoon uit het potje :innocent:

Dit geeft wel een goed beeld, dank je!

Ik wil vanavond een noedelsoep met tempeh maken. Is de eerste keer dat ik daarmee kook (en ik heb ook geen duidelijk idee van de smaak) dus marineer ik dit best en hoe? Dacht zelf aan sojasaus/sesamolie/maple syrup of hebben jullie nog suggesties?

Als je het in huis hebt, doe er een beetje tahini in. Vind ik echt een aanrader
Zelf gebruik ik eerder mirin en ketjap/honing voor het zoete ipv maple syrup. Maar dat is een persoonlijke keuze
En wat verse knoflook en gember. Klein beetje rijstazijn

2 likes

Goeie tips, dankje!

1 like

Ik heb laatst ook voor het eerst met tempeh gewerkt. Ik heb het toen in fijne plakjes gesneden en die verkruimeld. Dat eerst hard aangebakken in wat zonnebloemolie zodat het krokant werd en toen afgeblust met een marinade. Daardoor werd het krokant en een beetje sticky, vond ik heel lekker!

De marinade was gochujang pasta met limoensap, maple syrup en sojasaus.

3 likes

Ik heb het nu gemarineerd in sojasaus, maple syrup, knoflook, gember en sesamolie, en ga het inderdaad ook crispy aanbakken! Jouw versie met gochujang klinkt ook goed, iets voor de volgende keer.

2 likes