Vegetarisch eten

Die falafel had ik laatst ook, echt niet meer te vreten terwijl die altijd goed was🥲

Heb het gevoel bij andere vleesvervangers dat ze vaak minder lekker worden als ze het van vega naar vegan veranderen. Is natuurlijk fijn als meer mensen de vleesvervangers kunnen eten maar ik baal nog steeds van de AH nuggets die zoooo lekker waren en nu vrijwel smaakloos

2 likes

Wat zijn dan wel jullie aanraders qua vega(n)producten?

bedoel je vleesvervangers? want vega(n) producten is nogal breed haha

Vleesvervangers ja haha! Mijn vraag gezien het daarover ging

2 likes

Ja echt zo zonde inderdaad! Snap dat ze het vegan willen maken, maar sommige dingen zijn nu weer net zo slecht als toen ze in 2000 ofzo begonnen met vleesvervangers…

2 likes

Vivera kipfilet
La Vie spek (zowel de blokjes als de plakken)
IKEA plantaardige balletjes (bewaar je in de vriezer, echt top)
AH rul gehakt

Dit zijn eigenlijk de enige dingen die ik echt vaker koop. Burgers vind ik Beyond Meat het beste, maar daar ben ik iets minder picky in.

1 like

Haha precies jouw lijstje! Alleen de kipfilet ken ik niet, is dat echt zoals kip of bedoel je plakjes voor op brood?

Ik vind de spicy falafel van garden gourmet ook prima maar lang niet zo lekker als zelf maken.

2 likes

De falafel van garden gourmet, vooral pikant
De groenteschijf van de lidl
Vivera spinazie kaas schnitzel
Lidl vegan nuggets
De like meat is een goede kipvervanger

3 likes

Nee is echt als een stuk kippenborst zeg maar, voor in gerechten.

Ik vind de kipleckere nuggets van de vegetarische slager ook erg lekker!

3 likes

Deze had ik afgelopen week en die zijn inderdaad goed! Vind die van AH eigen huismerk echt heel vies.

2 likes

De vegan kip braadworstjes van ah huismerk vind ik heerlijk!

2 likes

Mijn aller grootste favoriet is de vega tonijn in die glazen pot van garden gourmet. Duur wel maar vaak 1+1 bij ah

1 like

Koop jij die in een supermarkt in NL? Ik kom die echt nergens meer tegen, helaas.

2 likes

Ja gewoon bij Albert Heijn. Wel al een tijdje niet meer gekocht.

1 like

Bedankt voor jullie reacties!

Zelf vind ik de zalm erg lekker van Vivera. En ik mis ook zo’n grote gehaktbal, vroeger had DVS die maar die hebben ze niet meer volgens mij.

Als jullie een toko in de buurt hebben, de tofu is daar een stuk goedkoper. En tofu kun je ook prima invriezen.

Laatst heb ik tarwegluten gehaald bij een molen dus ik ga zelf mee experimenteren aangezien vleesvervangers best wel prijzig zijn als ze niet in de aanbieding zijn.

Bij Eazie kun je ook een vegan pokébowl eten. Ik vond hem erg lekker en was vergeten om te vragen van welk merk die kipstukjes waren.

volgens mij gebruikt eazie de kipstuckjes van de vegetarische slager, vroeger in elk geval wel

Jumbo heeft een vega gehaktbal met jus. Ik maak wel eens een broodje bal😂

1 like

Albert heijn heeft sinds kort gehaktballen van terra

1 like

Nee het smaakte niet naar de kipstukjes van dvs. De structuur was vergelijkbaar met gefrituurde tofu, een beetje sponsachtig.

@Mette12 ik heb het niet gezien bij mijn ah maar ik ga er zeker naar opzoek! De ah is sowieso goed bezig met hun huismerk en qua assortiment.

2 likes