Vegetarisch eten

Wat dat betreft ben ik heel blij met de catering op mijn hogeschool. Van de gerechten is 50% vlees en 50% vegetarisch. Vegetarische gerechten zijn zelfs goedkoper, hiermee willen ze gezond eten des te meer stimuleren. Ook bij de broodjes is er een ruim en gevarieerd vegetarisch aanbod.

Dus ik hoef mij gelukkig niet te beperken tot een broodje kaas.

11 likes

Ben ook wel benieuwd of jullie wel eens een vervanger hebben geproefd en die echt totaaal niet lekker vonden?

Ik had dit met de kipnuggets van de vegetarische slager🙈 zowel uit de pan als uit de frituur

Ik had gister de vegetarische rookworst van de veg slager en die vond ik echt apart smaken

links de vieste vleesvervanger die ik gegeten heb (een soort nep kipfilet), rechts m’n fave, een soort pikante sate’tjes

Ik vind gewoon al het ‘boterhamvlees’ niet te nassen. Wat ik ook probeer, vind het echt niet lekker. Denk dat de vegetarische patĂ© van DVS en boterhamworst van Garden Gourmet wel de minste vond.

De pompoen zoete aardappelburger van Vivera vinden wel meer niet lekker hier volgens mij. Net rubber.

3 likes

De eerste keer dat ik hem at vond ik de champignon-paprikaburger van Vivera écht niet lekker. Maar ik denk dat er iets aan het recept veranderd is ofzo, want de tweede keer vond ik hem wel lekker.
De tempeh met ketjapsmaak van de AH vond ik ook vies, maar daar heb ik meer mensen over gehoord, zelfs mensen die eigenlijk gek zijn op tempeh.
Oh, en de pate van vivera vond ik ook niet te doen.

Die heb ik uberhaupt nooit meegenomen, omdat ik al niet van pompoen houd

Als tegenhanger maar even een lekkere vleesvervanger. Ik heb vanavond voor het eerst de gekruide balletjes van de Jumbo/Veggie Chef op en ik vond ze heel lekker!

Alle producten van Quorn vind ik echt niet lekker.
Toen ik net vegetariër was at ik het heel veel, vooral die Dés stukjes, maar krijg het nu niet meer naar binnen op een of andere manier.

Vandaag de rookworst van de vegetarische slager gehad, vond de smaak prima maar de structuur heel hard in vergelijking met die van Valess. En wat is met dat velletje eromheen, kan je dat ook eten (vast wel hahaha maar vond het raar)? Heb het er maar af gehaald. Vind die van Valess dan toch net iets lekkerder, jammer dat die niet vegan is. Nu die van Unox nog eens proberen :).

1 like

Je moet m op een bepaalde manier bereiden, zodat dat velletje strak zit.

Ook heel lekker om ongebakken op brood te doen met een beetje mayonaise :drooling_face:

Gisteren de bitterballen van beckers gegeten, smaak is goed, structuur iets minder. Waren goed krokant (airfryer) maar vanbinnen vond ik ze iets te veel een pureestructuur hebben.
Beste ‘kroketvervanger’ blijft nog wel het vitaaltje van febo :heart_eyes:

2 likes

Toevalig heb ik die vanavond ook gegeten, heb ze door de pastasaus gedaan met spaghetti.

1 like

Omg ja dat is zo’n goed idee! Ik mis soms echt een broodje gehaktbal en ik had nog geen goede vervanger gevonden maar dit is mn natuurlijk gewoon! Ik ga dit echt eten volgende week :grin:

1 like

Weet iemand een goede vegetarische harde kaas zoals parmezaan of pecorino? Ja, officieel moet dat iet-vegetarisch stremsel in vanwege de naam maar ik weet dat ze in de uk wel vega versies hebben zonder “naam” (en dat heet het iets zoals italiaanse kaas ofzo)

Ik had trouwens eergisteren voor het eerst de biefstuk van vivera en die vond ik heel vies. Structuur was prima, maar er zat zo’n gekke, bijna chemische, smaak aan. Ik gooi niet snel eten weg maar dit heb ik na 3 happen weg gedaan.

Ik doe meestal 1 en dan bewaar ik de andere voor de dag erna! Als je 2 eet zit je (denk ik) best wel snel vol

Iemand deze al gehad? Zijn nieuw bij mij in de Jumbo

2 likes

Hahah ‘lekker mild’ voor de tata’s :grin:

10 likes

ik las ‘lekker wild’ gekruid. Was al nieuwsgierig naar wat ze daar mee bedoelden. Nog niet geproefd dus!