Vegetarisch eten

Gaan jullie toevallig gourmetten? Er zijn volgens mij ook van die gourmet pakketjes (ik dacht Lidl? Wellicht komen er meer)

Ik zou ook voor je iets koopt een beetje reviews kijken, smaken verschillen natuurlijk maar volgens mij zijn er echt wel dingen die bijna niemand lekker vindt haha

Ik vond die wel lekker (en eet ook vlees).
Als je op plek van cadeau geven een vriezer hebt; de frituur snacks van beckers?

1 like

De ah heeft goeie vegetarische ā€˜braadstukkenā€™ en nog meer Vega dingen. Lijkt me echt niet moeilijk voor iemand om iets vegetarisch te vinden. :sweat_smile:

Jaa, ik zag op de site van de AH zo veel dingen voorbij komen die ik wil proeven, maar ik heb ze in de winkel nog niet gevonden helaas.

Klopt, pas vanaf bepaalde data komen er spullen in de winkels. En dan vraag ik me af of alle ah het dan ook echt hebben. :see_no_evil:

1 like

Ja daarom snap ik ook het probleem niet (ik wil het ook best zelf uitzoeken en halen). Ze hebben echt leuke dingen dit jaar, ook om te gourmetten en zo!

1 like

:face_vomiting:

2 likes

Gebruiken jullie wel eens vegetarische ham onder de tosti ijzer? Ik vind het zelf een beetje eng maar ik lust geen kaas en ik mis heel erg mijn ham-tostiā€™s

Ik heb vandaag wat vega broodbeleg geprobeerd

  • garden gourmet: vega gehakt met bieslook; geen aanrader, beetje smaakloos en de substantie doet me een beetje denken aan klei? Smaakt niet naar gehakt voor op brood vind ik, maar dat ligt vooral aan de aparte stuctuur denk ik. Zou het niet nog een keer halen, maar maak het denk ik wel op 4.5/10
    -kips: vega filet american: lekker, maar smaakt niet echt naar filet american. Het is meer een soort tomaten/paprika achtig smeelsel. Ik vind deze wel lekkerder dan van de vegetarische slager, omdat ik vind dat daar teveel van die witte stukjes inzitten die tussen je tanden blijven zitten. 7,5/10

Ook heb ik de vega rookworst van unox gegeten, maar die vond ik een beetje zurig. Had wel goede hoop, omdat die heel erg nasr rookworst ruikt, zou deze niet nog een keer halen. 6/10

De ā€œkipschnitzelā€ van vivera vind ik wel echt een aanrader, wordt lekker krokant in de airfryer en smaakt net als een gewone kipschnitzel. 8.5/10

Ik ben geen vegetariƫr, maar probeer wel wat minder vlees te eten, vandaar ook de vergelijking met de vleesvarianten

3 likes

De vegetarische rookworst van valess vind ik wel heeel lekker, die zou je wel kunnen geven! Die van unox vond ik zelf erg vies

2 likes

Oh wauw, hier heb ik echt nooit over nagedacht. Heb echt net deze vanmiddag gekocht. Blijkbaar bevat Panadol geen gelatine maar die vind ik echt duur.

Heeft iemand nog een mega lekker receptje voor een soep voor het kerstdiner?
Heb vorig jaar pompoensoep met geitenkaas room gemaakt, was erg lekker

Ik ook niet, ik schrok er best van. De ovale van de Etos schijnen ook gelatine-vrij te zijn.

Ik wil meer activiteit in dit topicšŸ™ˆ

Hoelang ben je al vegetariƫr?

  • Minder dan een jaar
  • Meer dan een jaar
  • Meer dan 5 jaar
  • Meer dan 10 jaar
  • Mijn hele leven

0 stemmers

Waarom ben je vegetariƫr geworden?

  • Ik wil geen dieren eten
  • Het is beter voor het milieu
  • Een handige manier om af te vallen
  • Ik ben vegetarisch opgevoed
  • Ik vond vlees niet lekker

0 stemmers

Favoriete vegamerken?

  • Vegetarische Slager
  • Veggiechef
  • Vivera
  • Sofine
  • AH huismerk
  • Woezel & Pip
  • Valess
  • Quorn
  • Garden Gourmet
  • Goodbite

0 stemmers

Ik heb dus eigenlijk geen echte redenen. Zielig voor de dieren, tsja, op zich vind ik dat wel hoor maar dat heeft me in al die jaren ook nooit tegengehouden (hoewel ik nooit wild wilde eten als het dan ook nog te veel op een beest leek). Goed voor het milieu kan een reden zijn, maar ik vraag me af of al mn vleesvervangers/kaas zoveel beter zijn?
Eigenlijk had ik meer zoiets van; het is niet nodig om vlees te eten, dus laat ik er gewoon mee stoppen. Dus toen ben ik er afgelopen zomer maar mee gestopt. Mis het over het algemeen ook niet.

1 like

In de eerste plaats omdat ik me er echt niet meer oke bij voelde om dode dieren te eten. Daarnaast ook voor de duurzaamheid. En niet per se qua afvallen, maar ik voel me fysiek ook veel beter sinds ik geen vlees meer eet.

Voor de activiteit; ik ben wel benieuwd naar jullie vega succesgerechten!

Ik eet nu best vaak hetzelfde en ik wil weer wat meer nieuwe gerechten gaan maken!

Waar te beginnenā€¦

1 like

Favoriete vega merk is vegafit!

Ingrediƫnten (voor 2 personen):
150 gram (risotto)rijst
200 gram champignons
2 flinke uien
1 liter paddenstoelenbouillon
knoflook naar smaak
geraspte kaas
2 flinke theelepels pesto

Snijd de champignons in plakjes en bak ze in een koekenpan. Snijd ook de uien en de knoflook klein. Haal de gebakken champignons uit de pan en bak de ui en de knoflook voor ongeveer 2-3 minuten. Voeg daarna de rijst toe, meng alles door elkaar en bak nog ongeveer een minuut.
Voeg vervolgens bouillon toe tot de rijst volledig onder staat en breng het roerend aan de kook. Als bijna alle bouillon door de rijst is opgenomen voeg je nieuwe toe, blijf dit herhalen tot alle bouillon op is.
Roer tot slot de geraspte kaas door het mengsel en voeg de champignons weer toe. Schep de porties in borden of schaaltjes en garneer met de pesto.

2 likes