Vegetarisch eten

Heeft hier iemand goede sites voor vegetarische recepten? :blush:

Ik vind BBC GoodFood een heel fijne website. Veel lekkere vega recepten en vaak ook suggesties door mensen in de comments.

2 likes

Vorig jaar had de Jumbo in hun gourmet assortiment mini-geitenkaasjes omwikkeld met spek. Die vielen hier thuis heel goed in de smaak.
Dit jaar zitten deze niet in het assortiment dus wilde ik ze zelf maken. Maar als ik ze dan toch ga namaken, dan liever vegetarisch.
Iemand een tip voor iets waarmee ik de geitenkaasjes kan omwikkelen zodat ze in een gourmetpannetje kunnen?

Courgette misschien? In heel dunne plakjes

Je kunt ze paneren door ze door een beetje ei en dan broodkruim te halen. Dunne plakjes courgette kan inderdaad ook (in de lengte gesneden) zoals @instantramen zegt.

Thanks voor jullie ideeën @instantramen en @grace! Klinkt allebei lekker! Ik heb al andere gepaneerde kaasdingetjes maar op zich kan je nooit genoeg hebben. Die plakjes courgette kan ik dan wel met een dunschiller mooi dun maken. Ik denk dat ik de helft ga paneren en de helft met courgette doe!

2 likes

Vorig jaar heb ik wraps en salsa enzo gemaakt, naar recept van Ellen fisher. Kon iedereen zelf bedenken wat ze erop deden.
Dit jaar maak ik seitan, watermeloen salade 2 soorten aardappel en gekookte groenten. Wat minder makkelijk dus nu. Maar wel kerstiger

1 like

Ik moet ook koken voor een stuk of 12 mensen. Ik wilde zelf seitan stoofvlees maken, met bier. Dat gooi je ook gewoon in een pan en laat je staan.

1 like

Ik maak denk ik een grote pan met stoofvlees van jackfruit!

1 like

Heb je hier mss recept voor? Wij willen dit ook graag maken voor kerst.
En welke seitan koop je dan? (Seitan Noob)

Hmmm geen idee qua seitan eigenlijk! Ik ging proefkoken maar toen heb ik het vegan stoofvlees van jackfruit gemaakt, op wateetjedanwel.nl. Maar vind er niks aan. Was ook niet met bier enzo, weet eigenlijk niet waarom ik dit recept gemaakt heb :thumbsup: Ik denk dat het deze: https://lisafoods.wordpress.com/2016/01/22/vegan-stooffruit/ wordt voor kerst. En jackfruit is wat makkelijker verkrijgbaar.

1 like

Hmm ik heb nog nooit ergens jackfruit gezien. En omdat er geen seitan meer was zal het nu met tofu zijn. Hopelijk wordt het iets… wel met een donker biertje en boterham met mosterd!

Ik koop jackfruit bij de toko! Nog nergens anders gezien idd.

Jackfruit hebben ze bij de albert heijn

https://www.ah.nl/producten/product/wi429117/upton-s-naturals-original-jackfruit

1 like

Volgens mij zag ik het laatst in de rij met knakworsten en zo.

In ieder geval was het dus bij AH

1 like

Mijn moeder had voor het gourmetten de paprika-champignon burgers van Vivera voor me gekocht. Heel lief gebaar maar jeeeetje wat waren die goor :weary: nooit meer haha.

1 like

Iemand nog tips voor lekker beleg? Verder dan hummus en zuivelspread kom ik niet :see_no_evil:

Allerlei soorten kaas (evt met tomaat en sla enzo), ei (gebakken, gekookt), jam, avocado met tomaat, salades van johma…

1 like

chocoladepasta, stroopwafelpasta, die duo penotti met oreo smaak, appel-peren stroop.
De lidl heeft ook enkele groente vega spreads in hun koelvak maar heb die zelf nog niet geproeft

1 like

Thnx!!

1 like