Vegetarisch eten

Ik maak ze meestal met champignons, uitjes en knoflook, en wat kaas erover. Maar feta, champignons en noten is ook top!

1 like

Hmmm dit klinkt echt heerlijk!

Oeh ik weet wat ik ga eten vandaag!

Is er hier al eens iemand op een singles/groepsreis geweest, en werd er rekening gehouden met vega’s?

Kun je vegetarisch gehakt veilig ‘rauw’ eten?

Haha ik eet heel vaak vleesvervangers koud of rauw (dit moet eigenlijk in het opbiecht topic, echt hele hele rare tic), en ben er nog nooit ziek van geworden :blush:

5 likes

Ik ben benieuwd: willen jullie later je kinderen ook als vegetarier opvoeden? Of laat je ze die beslussing zelf maken?

Ik denk dat ik zelf ze wel vlees ga laten eten, maar ook veel invloeden van vleesvervangers. Op die manier weten ze dat vegetarisch ook heel lekker kan zijn en kunnen ze zelf kiezen.

Denk trouwens ook dat het voor mij wel uitmaakt dat mijn vriendin ook vlees eet dus dan zeg je (denk ik?) Minder snel dat je gaat voor een vega opvoeding. Maar ik ga nooooit dingen doen die ik niet wil zoals zo’n hele kip in de oven of zo

Wij hebben geen kinderen en op dit moment ook geen kinderwens. Mijn vriend eet overigens wel vlees, dus als er ooit toch kinderen komen zouden we ze met beide eetgewoontes kennis laten maken en natuurlijk zelf laten kiezen als ze daar de leeftijd voor hebben.

Ik heb trouwens wel eens gehoord dat baby’s een soort van natuurlijke afkeer van vlees ontwikkelen als de moeder tijdens de zwangerschap vegetarisch eet. :innocent: Maar dat is vast een fabeltje.

Haha klinkt best wel interessant! Maar dan ligt het er dus aan of mijn vriendin de zwangerschsp doet of ik :see_no_evil:

1 like

Ik zou inderdaad dezelfde manier als jou hanteren: wel vlees geven (omdat mijn vriend dat ook eet), maar ook veel vis en vleesvervangers en gerechten met alleen maar groenten enzovoorts.

Al is het natuurlijk nu makkelijk gezegd, niet wetende wat het kind later wil/zal gaan eten en of het allergisch voor iets zal zijn en noem maar op. Maar ja, proberen zo bewust mogelijk en gevarieerd mogelijk te laten eten vooral.

Vriend en ik eten allebei vegetarisch en we hebben een baby. We willen haar wel af en toe iets van vlees aanbieden later, vind het wel belangrijk dat ze het ‘kent’. Ben wel benieuwd hoe het in de praktijk zal gaan, gewoon mee eten is toch het makkelijkst en ik kan vlees ook niet goed bereiden :see_no_evil:. Maar iets als vlees broodbeleg af en toe kan natuurlijk makkelijk.

Maar als het klopt wat @Jenn zegt is het makkelijk, dan wil ze sowieso geen vlees haha.

1 like

Mijn moeder zei altijd: ga eerst maar een week in een abattoir werken, als je dat overleeft zal ik vlees voor je ook koken.

Ik denk dat ik die trend door ga zetten, ik kook gewoon niet met vlees (en mijn toekomstige man liever dus ook niet). Als ze het buiten de deur willen eten, moeten ze zelf weten. Maar ik zorg dat ze zich helemaal bewust zijn van waar vlees vandaan komt.

3 likes

Wij eten thuis vegetarisch en ons zoontje ook. Op zijn crèche eet hij vlees, moeilijk om vegetarisch te eten. En ook bij de grootouders mag/ zal hij gewoon mee eten dus vlees. En later mag hij zelf kiezen. Maar ik zal thuis geen vlees voor hem bereiden.

4 likes

Is die vegetarische shoarma van Albert Heijn huismerk lekker?

Geen idee, die ken ik niet. Die van DVS en Vivera zijn wel lekker.

1 like

Ja! En goed betaalbaar (helemaal nog tot en met morgen, twee pakjes voor 4 euro).

Goed om te weten voor de volgende keer. Ik ben uiteindelijk voor die van Vivera gegaan omdat alles van AH huismerk uitverkocht was ivm die actie haha. Was ook lekker! (Wel duur)

Mijn niet-vega(n) vrienden vonden het lekkerder dan echte shoarma zeiden ze :joy:

1 like

Weet iemand wanneer die nieuwe producten van Mora in de winkel liggen? Ik wil ze zooo graag proberen haha maar zie nergens een datum of zo