Vegetarisch eten

Ik kijk nu al in de winkel of er al wat ligt haha (lekker wanhopig op 2 januari) ik hoop zooo dat ze kipnuggets, moraburger en vooral een lekkere frikandel hebben😍 kroket maakt me niet zo veel uit omdat die van Beckers echt perfect is maar de rest wil ik heel graag

12 likes

ik doe altijd combis tegenwoordig: pindakaas+banaan(+hagelslag), hummus+tomaat/sla/olijf, en vooral roomkaas met jam is heerlijk

Ohh elke keer als er nieuwe producten uitkomen denk ik echt yesss het is begonnen, de toekomst voor vegetariers is hier.
Wat fijn dat er nieuwe dingen komen :revolving_hearts:
Die beckers ovenhapjes zijn ook echt een aanrader. Heb ik aan mijn niet vega gasten geserveerd en geen (negatief) commentaar op gekregen.

3 likes

Grappig dat iedereen dat anders ervaart. Ik vind die hapjes van Beckers echt verschrikkelijk. De laatste tijd worden die (speciaal voor mij, als enige vegetariër) op feestjes geserveerd. Echt super lief, maar ik vind ze te vlezig en echt super vies

1 like

Vind alleen die minifrikandellen echt goor.

2 likes

@Evenveel Ik vond de bitterbal echt top, de bamihap wel oke (maar daar hoef je niet veel aan te veranderen om vegetarisch te maken) maar die frikandel had zooo een rare nasmaak? En iedere keer na 1 hap proefde je niks anders dan die nasmaak, dus was ook een beetje een tegenvaller. Daarom hoop ik ook op een goede frikandel van Mora!

3 likes

Toevallig bij mijn zusje gehad met oud en nieuw; mascarpone met chili dip. Echt super lekker, vooral op geroosterd brood denk ik.

1 like

Dit is nog steeds een van mijn favoriete soepen (http://www.degroenemeisjes.nl/low-budget-recept-rode-linzensoep-met-kokosmelk/) en dan met zelf gemaakt naan brood mmm

1 like

Heb net die nieuwe vega paté van Kips geproefd, vind hem wel lekker!

1 like

Ik maak ze meestal met champignons, uitjes en knoflook, en wat kaas erover. Maar feta, champignons en noten is ook top!

1 like

Hmmm dit klinkt echt heerlijk!

Oeh ik weet wat ik ga eten vandaag!

Ik vind die bitterballen ook zo vies! Die groentebitterballen uit de oven van Mora zijn echt veel lekkerder.

2 likes

Is er hier al eens iemand op een singles/groepsreis geweest, en werd er rekening gehouden met vega’s?

Kun je vegetarisch gehakt veilig ‘rauw’ eten?

Haha ik eet heel vaak vleesvervangers koud of rauw (dit moet eigenlijk in het opbiecht topic, echt hele hele rare tic), en ben er nog nooit ziek van geworden :blush:

5 likes

Ik ben benieuwd: willen jullie later je kinderen ook als vegetarier opvoeden? Of laat je ze die beslussing zelf maken?

Ik denk dat ik zelf ze wel vlees ga laten eten, maar ook veel invloeden van vleesvervangers. Op die manier weten ze dat vegetarisch ook heel lekker kan zijn en kunnen ze zelf kiezen.

Denk trouwens ook dat het voor mij wel uitmaakt dat mijn vriendin ook vlees eet dus dan zeg je (denk ik?) Minder snel dat je gaat voor een vega opvoeding. Maar ik ga nooooit dingen doen die ik niet wil zoals zo’n hele kip in de oven of zo

Wij hebben geen kinderen en op dit moment ook geen kinderwens. Mijn vriend eet overigens wel vlees, dus als er ooit toch kinderen komen zouden we ze met beide eetgewoontes kennis laten maken en natuurlijk zelf laten kiezen als ze daar de leeftijd voor hebben.

Ik heb trouwens wel eens gehoord dat baby’s een soort van natuurlijke afkeer van vlees ontwikkelen als de moeder tijdens de zwangerschap vegetarisch eet. :innocent: Maar dat is vast een fabeltje.

Haha klinkt best wel interessant! Maar dan ligt het er dus aan of mijn vriendin de zwangerschsp doet of ik :see_no_evil:

1 like