Vegetarisch eten

Ik zou inderdaad dezelfde manier als jou hanteren: wel vlees geven (omdat mijn vriend dat ook eet), maar ook veel vis en vleesvervangers en gerechten met alleen maar groenten enzovoorts.

Al is het natuurlijk nu makkelijk gezegd, niet wetende wat het kind later wil/zal gaan eten en of het allergisch voor iets zal zijn en noem maar op. Maar ja, proberen zo bewust mogelijk en gevarieerd mogelijk te laten eten vooral.

Vriend en ik eten allebei vegetarisch en we hebben een baby. We willen haar wel af en toe iets van vlees aanbieden later, vind het wel belangrijk dat ze het ‘kent’. Ben wel benieuwd hoe het in de praktijk zal gaan, gewoon mee eten is toch het makkelijkst en ik kan vlees ook niet goed bereiden :see_no_evil:. Maar iets als vlees broodbeleg af en toe kan natuurlijk makkelijk.

Maar als het klopt wat @Jenn zegt is het makkelijk, dan wil ze sowieso geen vlees haha.

1 like

Mijn moeder zei altijd: ga eerst maar een week in een abattoir werken, als je dat overleeft zal ik vlees voor je ook koken.

Ik denk dat ik die trend door ga zetten, ik kook gewoon niet met vlees (en mijn toekomstige man liever dus ook niet). Als ze het buiten de deur willen eten, moeten ze zelf weten. Maar ik zorg dat ze zich helemaal bewust zijn van waar vlees vandaan komt.

3 likes

Wij eten thuis vegetarisch en ons zoontje ook. Op zijn crèche eet hij vlees, moeilijk om vegetarisch te eten. En ook bij de grootouders mag/ zal hij gewoon mee eten dus vlees. En later mag hij zelf kiezen. Maar ik zal thuis geen vlees voor hem bereiden.

4 likes

Is die vegetarische shoarma van Albert Heijn huismerk lekker?

Geen idee, die ken ik niet. Die van DVS en Vivera zijn wel lekker.

1 like

Ja! En goed betaalbaar (helemaal nog tot en met morgen, twee pakjes voor 4 euro).

Goed om te weten voor de volgende keer. Ik ben uiteindelijk voor die van Vivera gegaan omdat alles van AH huismerk uitverkocht was ivm die actie haha. Was ook lekker! (Wel duur)

Mijn niet-vega(n) vrienden vonden het lekkerder dan echte shoarma zeiden ze :joy:

1 like

Weet iemand wanneer die nieuwe producten van Mora in de winkel liggen? Ik wil ze zooo graag proberen haha maar zie nergens een datum of zo

Mijn kinderen eten bij mij vega, bij hun vader soms vlees en buiten de deur ook wel eens vlees… Ik hou ze niet echt tegen, ik zie wel hoe het loopt

Ik vind alleen ‘begin 2019’…

Ik heb hem toevallig ook deze week voor het eerst gehad vanwege de bonus en vind hem ook heel lekker!
Wel een beetje aan de zoute kant maarja dat hoort ook wel een beetje bij shoarma.

1 like

Ja klopt ik kom ook niet verder dan dat, maarja dag kan morgen zijn maar ook pas over een maand

Ik zag op facebook fabruari!

1 like

Weet iemand waar je (in Brabant of desnoods ergens anders) goede vegetarische worstenbroodjes kunt krijgen? Bestaat dat überhaupt? Liefst in een winkel en in niet online bestellen

Die van Houben ken ik maar vind ik droog en zijn voor mij niet zo makkelijk te verkrijgen.
Heeft iemand die van de bakkende brabander wel eens geprobeerd? Die zien er hetzelfde uit…

En sorry alvast :stuck_out_tongue: maar ik bedoel dus geen saucijzenbroodjes, en ook geen frikandelbroodjes of dingen die daarop lijken, maar echt (brabantse) worstenbroodjes.
En zelf maken kan natuurlijk, maar dat bedoel ik niet :stuck_out_tongue:

Hier kun je vegan worstenbroodjes krijgen. Geen idee of ze lekker zijn, maar zag het voorbij komen op facebook!

2 likes

Oh ja, interessant die had ik ook al eens gevonden met googlen maar was ik weer vergeten.
De naam boezemt wel vertrouwen in op de een of andere manier :joy:

Voor kerst had ik dit boek gekregen. Heb er inmiddels 4 recepten uit gemaakt en ik vind het echt een aanrader! Het was allemaal zooo lekker echt leuk om weer wat nieuwe gerechten te leren maken.

13 likes

Tis ook echt keilekker kan ik je vertellen!

1 like