Vegetarisch eten

Ik wil graag vegetarische wraps maken vanavond, maar wil er wel iets van een vleesvervanger in. Welk vegetarisch gehakt kunnen jullie aanraden?

Geen vegetarisch gehakt, maar ik heb laatst wraps gemaakt met linzen ipv gehakt en vond dat echt heel lekker! Verders dus alles zoals normaal gedaan alleen gehakt vervangen door linzen.

3 likes

Ik vind die van de vegetarische slager lekker. En je had er ook eentje van de Albert heijn zo’n “verse” die vond ik ook lekker. Ik weet alleen niet of die er nog is.
Beiden wel een beetje op smaak brengen met peper, zout, evt. nog wat kruiden.

1 like

Vind die van Albert Heijn heel lekker, vandaag vegetarisch heet het geloof ik. En ook niet zo duur als bijvoorbeeld DVS.

1 like

Ik vind deze het beste: https://www.ah.nl/producten/product/wi387902/ah-vers-vegetarisch-gehakt

1 like

Thanks voor alle tips! Heb nu die van DVS gehaald want die was in de aanbieding, maar wil degenen die jullie aanraden ook nog gaan proberen :smiley:

Ik ga vanavond die Vivera Biefstukc proberen. Ben wel benieuwd, want ik vind het er niet echt lekker uitzien haha.
Edit: ik had deze week ook zo’n caprese schnitzel ofzo gegeten (volgens mij ook van Vivera? Was in de aanbieding) en daar vond ik echt niks aan. Zat amper mozzarella of tomaat in en smaakte echt naar niks.

Succes vanavond, ik vond het heel smerig haha.

Ik eet vanavond vega turkse pizza, zo lekker :drooling_face:

Ik vond hem erg lekker, het is Ă©Ă©n van mijn favoriete vleesvervangers. Het ‘bloeden’ had van mij niet gehoeven maar ik stoor me er ook niet aan. Smaken verschillen, gelukkig.

1 like

Ik vind die biefstuk wel erg lekker als hamburger :drooling_face:

Ik ben het nu aan het eten en vind het echt smerig haha. De structuur vind ik wel lekker maar de smaak echt heel raar en niet op biefstuk lijken. Hoeft ook niet per se natuurlijk maar het zou leuk zijn als het dan iig lekker was.

1 like

Mijne vond ik een hele chemische smaak hebben, snapte er ook niks van :woman_shrugging: Mijn vriend vond het wel oke. Echt een hit or miss denk ik.

Even een waarschuwing:
Deze is niet vegetarisch!

Misschien voor jullie totaal overbodige informatie, maar ik ging er eigenlijk klakkeloos vanuit dat hummus wel vegetarisch zou zijn. Deze dus niet, er zit ansjovis in!

2 likes

Goed dat je het meldt! Ben zelf geen hummusfan, maar dat verwacht je niet idd.

shit die heb ik dus net afgelopen week gehaald
 nog niet opengemaakt dus wellicht ga ik m proberen om te ruilen?
maar anders als de smaak niet overheersend is of er echt stukjes vis inzitten eet ik m gewoon.

In tapenade zit ook vaak stiekem ansjovis maar dat proef je ook nauwelijks dus hierbij valt het vast ook mee!

Ik denk erover om de overstap te maken naar helemaal vegetarisch eten. Ik vroeg me af hoe oud jullie waren toen jullie vegetariĂ«r zijn geworden, en hoe die overstap is gegaan (had je er veel moeite mee, ben je ‘cold turkey’ gestopt of eerst geminderd of eerst geen vlees maar wel vis bijvoorbeeld)? En maken jullie wel eens mee dat personen geen rekening met jullie houden? Of dat ze ongevraagd hun mening verkondigen hierover?

Ik ben op m’n 13e, 17e, 21e en 25e vegetariĂ«r geworden! Ik ben alle keren cold turkey gestopt. Vooral de laatste keren wilde ik omdat ik wel riep dat ik amper vlees at maar dat in de praktijk toch wel wat meer was. Door het label voelde ik me verplichter eraan te voldoen en dat was een goede steun in de rug.
Ik heb nog nooit problemen gehad met bij mensen thuis eten, iedereen hield er altijd rekening mee.
Enige wat ik je aan kan raden is bij uit eten gaan soms zelf mee te beslissen over waar. Met de app happycow kan je bv vega restaurants en restaurants met meerdere vega opties zijn. Als ik maar 1 keuze had en de vleeseters 10 werd ik soms namelijk een beetje jaloers of boos.

1 like

Thank you voor je reactie :slight_smile: Ik ga meteen de app downloaden. Hier ben ik ook wel benieuwd naar, omdat jij dus ook een aantal keer weer een vleeseter bent geworden: kreeg je toen commentaar van mensen? Ik zit er nu namelijk over na te denken, maar kan me voorstellen als ik dan na een jaar ofzo denk ‘dit is toch niet iets voor mij/ik vind het te moeilijk’, dat mensen dan denken ‘ik heb voor niks rekening met je gehouden’ of ‘zie je wel, vegetarisch eten is niks, je moet gewoon vlees eten’.

Zoals je misschien leest vind ik het moeilijk om vegetariër te worden door wat anderen ervan zouden kunnen vinden, niet omdat ik het zelf moeilijk zou vinden haha

Ik ben sinds deze zomer gestopt met vlees eten, maar eet wel nog hier en daar wat vis. Wel beperk ik dit echt zoveel mogelijk. Op het begin was het wel moeilijk om niet meer in die typische ‘manier’ te denken dat je vlees nodig hebt bij een maaltijd. Terwijl er echt zoveel betere plantaardige manieren zijn om een heerlijke maaltijd te eten. Dit heeft eventjes geduurd maar nu mis ik vlees echt helemaal niet meer. Ik heb helaas wel echt al rare opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen, en een vriendin van mij wou echt geen hummus voor mij halen omdat ze er principieel op tegen is?!?!

Er zullen altijd meningen over blijven, en dat is oke. Zolang ik respect krijg rondom mijn keuzes, vind ik dat prima.

1 like