Vegetarisch eten

Bij de jumbo in Amsterdam is dit te koop. En Jumbo doet overal veel aan plantaardig dus wellicht buiten de ring ook te krijgen!

Oh echt? Ik kon wel vinden dat ze het in 2017 gehad hebben, maar via de site vind ik het in ieder geval niet. Ik ga eens in het filiaal hier kijken, wie weet. Voorlopig ben ik nog voorzien hoor.

@evenveel @bunnyslippers

  • geendierenindekeuken.nl
  • hetgroenebroertje.nl
  • leukegeit.nl
  • wateetjedanwel.nl
  • coloursandcooking.nl (niet meer actief, maar staan wel heel veel recepten op!)
2 likes

Helaas, onze Jumbo heeft het niet, en ze geven aan dat ze het ook niet kunnen bestellen :frowning:

Ahh jammer. Als de nood echt hoog is wil ik ze wel opsturen! Als ze op zijn (:

1 like

Ik ken wel Eritrese bonen (ontbijt, maar ik eet het ook vaak als lunch of avondeten.) Foel (ik weet niet wat de echte spelling is): een blik bonen, volgens mij gebruiken de meeste Eritreërs een blik bonen waar al komijn aan is toegevoegd. Ik weet even niet welke soort bonen het zijn, maar je kan het in principe doen met alle bruine bonen (dus ook kapucijners bijv).
Komijnpoeder in de olie gooien, ui bakken, optioneel berbere erbij doen. En dan de bonen erbij met eigen vocht en de bonen moet je een beetje platdrukken. Het moet ook geen puree worden. + zout en wat citroensap. Ondertussen snijden: olijven, feta, tomaat (kleine stukjes) en ui (kleins nipperen), dit komt er straks rauw bovenop. Eten met brood (brood als bestek)

Er is nog een ander ontbijt dat je met pindakaas maakt. Je moet wat scheppen pindakaas mengen met wat water (dit duurt even, het gaat sneller met warm water maar schijnt wel cheaten te zijn haha). Je moet er dan berbere, citroensap bij doen + zout als nodig. Ui klein snipperen en tomaat in kleine stukjes erop leggen en ook eten met brood (als bestek).

En er is een soort Eritrese versie van dal, ook heel erg lekker maar ik weet niet meer hoe het heet en ik heb het nog nooit gemaakt. Ik denk dat het misir wot is als ik kijk op Youtube, maar ik weet het niet zeker. Hoe dan ook is dat ook een Eritrees vegetarisch gerecht! Eten met injera (dit zelf maken is wel een heel gedoe haha. Misschien kun je die ergens kopen?)

3 likes

Dat pindakaas ding lijkt me madderfakking lekker

1 like

Jaaaa heel lekker is het idd :heart_eyes: en simpel! En je zit een tijd goed vol ook.

Onlangs probeerde ik de tempeh van AH. OMG wat een vieze smaak :nauseated_face: Zijn er mensen die dit oprecht lekker vinden???

Die ik zelf nog moest kruiden! Heb er echt vanalles opgedaan, maar die nasmaak… Probeer ik niet nog eens :stuck_out_tongue:

Heb je goeie merken? Ik vind tofu vaak nogal smakeloos. Maar wil het wel nog eens klaarmaken!

Kaal is tempeh zo smerig omg. Smaakt naar oude sokken. Het is wel lekker als je het goed en lang marineert, ik doe dat altijd in sojasaus en rijstazijn en wat ketchup, en gember

1 like

Oh ga ik zeker eens proberen!!! Thanks voor het delen :grinning:

1 like

Citaat
Dan misschien ooit toch nog eens bekijken haha

Jaaaa, die geur alleen al :sob:

1 like

Ik eet het zelfs rauw :upside_down_face:

2 likes

Vind tempeh ook echt niet te nassen.
Had een keer iets heel lekker gemaakt met couscous en gegrilde groenten en tempeh. Die tempeh heeft het toen helemaal verpest. :frown:

1 like

Pesto/tapenade met tomaat en evt mozzarella/rucola? Ik vind muhammara ook heel lekker voor op brood.

1 like

Ik ben sowieso wel een fan van de vegetarische versie van filet americain van de Colruyt. Verder doe ik ook wel eens eiersalade of avocado op een boterham.

Ben zelf absoluut geen fan van zoet broodbeleg dus ben ook wel benieuwd! Inderdaad de hummus ook wel een beetje moe gezien.

2 likes

de kipworst van de vegetarische slager vind ik erg lekker, echt vergelijkbaar met kipfilet!.Verder eet ik graag kaas met pesto of kaas met komkommer. Veggie spread vind ik af en toe ook wel lekker. Oh, en vegapate.

1 like

Ah yes, vind deze ook heel lekker. Vorige keer is m’n bakje opgegeten door m’n vleesetende vader die het verschil niet zag. Moet die snel nog eens kopen.

en @anon95960165
De lidl heeft ook verschillende groentespreads, heb er zelf nog niets van geprobeerd

1 like