Vegetarisch eten

Ik heb ze idd gekocht bij de Jumbo, de bitterballen, en o my geweldig! :heart_eyes: niet van echt te onderscheiden en super fijn dat ze in de oven kunnen/moeten.

Nice! Hoop dat ik ze kan vinden bij mijn Jumbo…

Weet iemand goeie vleesvervangers die op echt vlees lijken qua structuur en smaak? Sinds een tijdje eet mijn vriend een keer in de week mee vegetarisch met mij. Maar ik vind het moeilijk om dingen te vinden die hij ook écht lekker vindt. De vleesvervangers van AH vindt hij oké, maar nu raakt mijn inspiratie wel wat op. Iemand tips?

Ik had laatst chili met een mix van quorn gehakt en kruimgehakt van de lidl, en die textuur en smaak leek heel erg veel op “gewone” chili. Denk dat je het ook kan gebruiken voor allerlei andere gehakt vervangingen in pasta en burrito’s ofzo.

Ik vind Valess echt bedrieglijk echt, maar dat is wel op basis van zuivel. De krokante kipschnitzel en de visburger/vissticks van Vivera kan ik je ook aanraden, zelfs mijn ouders vonden die net echt.

In de Belgische folder van de Lidl staan nieuwe vegetarische dingen, vanaf 14/02 beschikbaar. Denk dat het in de Nederlandse filialen ook niet lang zal duren:

En ook lactose vrij ijs:

Krokante kipschnitzelfs van My veggie chef! Te koop bij de jumbo. Ik proef het verschil niet.

Dat is dezelfde als Vivera toch?

Kruimgehakt van de Lidl ga ik eens proberen! Van quorn vindt hij vreselijk haha. Maar thanks!

Volgende keer eens proberen dan :grinning:

Ik ben Belgisch, dus weet niet of jumbo hier ook zit :stuck_out_tongue: (Hoe quote je trouwens meerdere mensen in één post??)

Gewoon de tekst die je wil quoten selecteren en op ‘citeren’ klikken, dit kun je meerdere keren doen.

Oh, dat weet ik eigenlijk niet!

Ik heb even gekeken op de site van de Jumbo, daar staat dit:

Samen werken aan vegetarisch genieten.
De lekkerste vleesvervangers maak je natuurlijk met de beste partners.
Jumbo Veggie Chef & Vivera, een vegatastische combinatie!

Sowieso een samenwerking dus, maar ik heb me laten vertellen dat de producten ook gewoon hetzelfde zijn.

Toch niet helemaal. Als je bijvoorbeeld van beide merken de groenteschijf vergelijkt, is die van jumbo knapperiger en die van vivera blijft een beetje ‘nat’ ofzo.

Die van de jumbo moet bij mij ook langer in de oven om een kleurtje zegmaar te krijgen…

Koop die quinoakroketten niet. Wat vond ik dat smerig zeg, heb die in het verleden een keer geprobeerd. Smaakte heel klef en chemisch.

Yesss heb de kipcorn in huis, zin om zo te proberen! Weet iemand dit toevallog? Ik dacht dat Mora met nog meer vega dingeb zou komen, sowieso een kipnugget, of zou het hierbij blijven? Ik hoopte eigenlijk op een frikandel :sweat_smile:

Ik vond de kipcorn lekkerder ruiken dan smaken, maar het kan ook heel goed zijn dat ik niet lang genoeg heb gewacht met afkoelen :sweat_smile: was ongeduldig natuurlijk. Ik vond hem wel heeeel zout

Voor een frikandelbeleving moet je deze hebben: image

Vind je? Ik vind die super lekker, maar geen frikandel. De frikandellen van Beckers vind ik wel goed lijken.