Vegetarisch eten

Ik eet normaal gesproken denk ik 90% vegetarisch, hooguit één keer per week iets van vlees bij het avondeten en altijd in een kleine hoeveelheid (bijvoorbeeld spekjes ergens door), maar heb er vandaag bij de weekboodschappen even extra opgelet dus ga gewoon lekker de hele week vega doen. Ik koop zo goed als nooit directe vleesvervangers, alleen soms groenteburgers of tofu, maar heb nu voor de gelegenheid vegan sateschnitzels gekocht :grin:

Edit: kom er net achter dat die schnitzels zelfs pindavrij zijn?? Ondanks de satésaus??

6 likes

Ik vries alles in! Ben tot nu toe nog niks tegengekomen wat uit de vriezer niet meer lekker is :sweat_smile:

1 like

Ik omfietsen om naar de Coop te gaan en Vivera in te slaan, waren alle schappen met vleesvervangers al leeggeroofd :scream:

1 like

Vind vleesvervangers wel fijn, zoals vega rulstukjes of kipstukjes, maar probeer zeker 4x per week zonder vleesvervanger te koken maar met veel groenten, noten of bonen. Alleen ben ik een beetje out of inspiration met recepten. Ik pluk veel uit de allerhande of random blogs.

Nog aanraders? Mogen ook kookboeken zijn, youtube filmpjes enz.

Is iemand van jullie van plan om naar de Week Zonder Vlees pop up store op Utrecht Centraal te gaan? Je kunt er vegetarische hapjes proeven, recepten/inspiratie krijgen en vragen stellen.

1 like

Guilty.

1 like

@Hippo Ik hoop dat mijn moeder dit ook heeft gedaan hahaha oeps

2 likes

Ik doe niet mee aan de week zonder vlees, maar ik eet eigenlijk toch al 50% vega, als het niet meer is. Ik voeg alleen vlees toe als het ook echt iets toevoegt voor mij, zoals een goed biefstukje. Vlees om het vlees vind ik suf. Heb deze week op mijn weekmenu iig 3 van 5 vijf dagen die ik kook vegetarisch. En zo gaat het altijd wel.

Die heb ik ook nog in de kast staan via Scoupy. Binnenkort een keer proberen.

Ik ben straks toevallig in de buurt, dus misschien ga ik even langs, ligt er een beetje aan hoe laat ik klaar ben of hoe vroeg ik er ben.

1 like

Ik ga morgen buffalo bloemkooltaco’s koken volgens dit recept; http://www.ohmyfoodness.nl/recipe/buffalo-bloemkooltacos. Ik ben heel erg benieuwd!

Ik had deze bij de shell vanmiddag. Pita met ‘kebab’ en gegrilde groente. Ik hoop dat het geen actie voor de week zonder vlees is en dat hij blijft. Ik eet niet zó vaak bij het tankstation, maar deze was erg lekker!

8 likes

Ik heb net de kroketten van mora x vegetarische slager gegeten en ik vind ze lekker! Lijken heel echt. Mag wel iets meer smaak aan maar sowieso helemaal broodje kroket vibes.

1 like

Oh die heb ik net gescoord bij de Coop, en ik wil ze eigenlijk nu proeven! (Maar ik heb net avondeten op)

ik heb een burrito bowl op vandaag, vond het idee wel leuk maar het gehakt niet zo lekker (ik had vivera kruimgehakt), heeft iemand een tip voor lekker vegetarisch gehakt?

Ik vervang gehakt eigenlijk altijd door groente, ik gebruik nooit vega gehakt. Ik ken alleen die van de jumbo, die vind ik wel lekker.

1 like

Grappig, ik heb deze ook net op als avondeten (lol). Vond ze ook mega lekker en oprecht lijken op een echte kroket (ik haat het altijd als mensen dat zeggen want 9 van de 10 keer vind ik dat niet, maar deze lijken echt!)

Sojabrokken geweekt in paddestoelenbouillon en/of sojasaus! (ik heb het net ontdekt en ben er weg van) de

1 like

Ik vervang gehakt in recepten meestal door rode linzen! Goed afwassen tot al het schuim weg is en dan verwarmen/bakken in de pan met de kruiden en een beetje water

1 like

Zijn hier misschien ook mensen die ook veel koolhydraatarm eten? Ik eet zeker wel koolhydraten maar probeer soms bij het avondeten geen of weinig koolhydraten te eten. Nu vind ik dat heel moeilijk als ik vega eet. Dus ik eet dan vaak een vleesvervanger. Hebben mensen hier goede recepten of tips voor blogs ofzo? Ik vind het toch lastig dat je al gauw veel kaas eet of ei, en met name dat laatste wil ik niet te veel eten.

Ik vind vega gehakt van AH huismerk heel lekker en relatief goedkoop!

2 likes