Ik vries het ook heel vaak in😅 nog nooit fout gegaan
Ik heb die balletjes wel een ingevroren. Ging gewoon helemaal goed.
Waar koop je dat?
Voor de Belgjes: de vervangers van Garden Gourmet zijn deze week 1+1 bij Delhaize
Edit: ik kom hier even op terug, het zijn blijkbaar enkel de “groentebereidingen” die 1+1 zijn. De kassamevrouw wist het me gelukkig te vertellen voordat ik veel insloeg
De mora kipcorn en kroketten zijn echt awesome!
Was echt even in twijfel of ik niet perongeluk vlees gekocht had voor m’n vriend die vegetariër is
iemand had in dit topic gezegd dat de braadworst van de vegetarische slager op een frikandel lijkt qua smaak en ben het daar 100% mee eens!! echt een aanrader voor op een broodje of met friet
@Mimir @grace de Makro verkoopt ze! (Bijna iedereen kent wel iemand met een Makro pas of heeft er zelf één toch? En anders mag je wel een keer met mij mee hoor)
Ik vries ook vaak in. Nog nooit iets mis gegaan.
Geen idee, maar volgens mij vooralsnog alleen de burger.
Wat is zo’n beyond vlees precies? Een soort kweekvlees?
Nee hoor, een echte vegaburger uit Amerika. Ik heb hem nog niet geproefd, maar hij schijnt heel goed te zijn.
Ik probeer vaker vegetarisch te eten, maar ik vind/vond dat nog best lastig omdat ik zoek naar simpele, maar wel vullende recepten, en bijna geen peulvruchten lust.
Laatst deze 2 recepten uitgeprobeerd en die bevielen me eigenlijk wel heel erg
Ik heb deze gisteravond gemaakt, echt ZO lekker:
Gister heb ik en vegetarische lasagne gemaakt en het was zoo lekkerrr. Merk dat ik steeds vaker vega wil eten (avondeten). Overdag vind ik het nog wel lastig, ik hou heel erg van kipfilet op mijn brood. Maar bij avondeten heb ik steeds meer dat het van mij niet meer hoeft, of zo. Er zijn ook heel veel lekkere alternatieven. Als er kip in een gerecht hoort doe ik er nu vaak tofu in en vega gehakt ipv gewoon gehakt. Ik weet niet of ik ooit de stap maak naar compleet vega maar ik vind dit al een mooie middenweg op dit moment
Ik vind iedere stap mooi. Grappig wel hoe iedereen daar anders in staat, ik vond de lunch en het ontbijt juist het makkelijkst en heb er in het begin nog best moeite mee gehad bij het avondeten.
Tip: de kipworst van de vegetarische slager is net echte kipfilet!
Oeh, dankjewel, die ga ik zeker proberen
Ik vind die van Quorn ook heel lekker
Okay rare vraag misschien maar de meeste vleesvervangers zijn vrij droog qua textuur. Ik heb ondertussen een hele hoop vleesvervangers op, maar ik heb nog niets gevonden wat een beetje “vettig” is oid. Als ik recepten vega maak, dan mist het toch wat vettigheid wat vlees wel heeft. Olie toevoegen helpt niet, want het gaat specifiek om de vervanger. Vega gehakt is veel droger, vega worstjes zijn veel droger
Het is niet per se vettigheid maar gewoon moist-ness oid?
Klinkt dit logisch
Misschien de gehaktbal van de vegetarische slager? Die moet je namelijk in bouillon koken!
Edit: en misschien de biefstuk van vivera?
Biefstuk vind ik het ook missen, maar die is wel “moist” inderdaad. Mega lekker als burger. Het probleem is dat het gaat om gerechten zoals chili en jambalaya