Vegetarisch eten

Ik ben laatst begonnen met mn eigen hamburgers te ontwikkelen van glutenmeel en sojastukjes en ik heb gemerkt dat die veel sappiger zijn ( ik weet even geen NL woord wat minder smerig klinkt) als ik ze even in marinade leg.

2 likes

Dat klinkt goed!

Het begint ook al echt ergens op te lijken en heeft wat meer de textuur van gehakt ipv dat vezelige van vegaburgers.

14 likes

Ik maakte maandag courgetteburgers, erg geslaagd al zeg ik dat zelf :slight_smile:

10 likes

Hoi ladies! Wil vanavond iets met tempeh maken, iemand een lekker recept ervoor wat snel klaar is? Lekkere marinade of dressing ervoor?:two_hearts:

Spinazie is een goeie, we eten morgen toch spaghetti, klinkt goed!

Courgetti is ook lekker! Ik doe meestal half spaghetti en half courgetti, dan proef je bijna niet dat je groenten aan het eten bent maar je krijgt wel veel binnen!
Spaghetti normaal koken en dan de laatste twee/drie minuten de courgetti erbij!

3 likes

Dat klinkt ook goed, maar hoe maak je de courgetti? Ik heb niet zo’n snijder, zou het met een kaasschaaf ook willen? Of is dat te grof?

1 like

Kun je kant en klaar kopen als je geen spiralizer hebt, iig bij de ap (:

2 likes

Met een kaasschaaf worden het meer plakken, die kun je gebruiken als lasagnebladen :slight_smile: Ik zou het een keer kant en klaar kopen, en als je het lekker vindt en je wil het vaker eten toch een keer een snijder kopen, die zijn niet superduur.

1 like

@PrincessPeach om groenten binnen te krijgen: spinazie door je smoothie (proef je echt niet), prei/spinazie a la creme voor het avondeten (minder gezond maar krijg je in ieder geval wel groenten binnen en is heel lekker vind ik), als lunch eet ik vaak vega gehakt met mais, ui en sla en als je pasta maakt kan je dit misschien (deels) vervangen door groentepasta, ik vind de erwten en de rode linzenpasta heel lekker

deze dus

bij de lidl zag ik gisteren trouwens drie (nieuwe volgens mij, ik kom er niet zo vaak want is verder weg) vleesvervangers die qua calorieën ook echt goed zijn, heb gisteren de champignonburgers op en zijn erg lekker! en helemaal niet licht ondanks het lage aantal calorieën dus, hoop dat deze erin blijven bij de lidl maar ze lagen in een actievak dus weet het niet zeker?

Samenvatting

had het aantal calorieën opgeschreven maar denk dat dat niet mag, het is in ieder geval allemaal onder de 350kcal voor de hele verpakking

Bedankt allemaal voor de tips, jullie zijn geweldig!

Delicieux is tijdelijk toch (feestdagenassortiment)?

Wat is dat??

2 likes

Dat klinkt goed!

1 like

We kunnen dit maken when you sleep over!!! En dan posten we pics en recept hier tzt :heart_eyes:

1 like

Net in de Makro geweest, maar geen impossible burger kunnen vinden :frowning:

Geen idee of die ook bij de Makro te koop is, dat was de Beyond burger.

Ik weet ook niet of je de Impossible burger wel wil hebben, ik stuitte vanmorgen op dit… https://www.peta.org/blog/why-it-is-impossible-for-peta-to-get-behind-the-impossible-burger/

Ook niet gevonden…