Vegetarisch eten

Weet je toevallig van welk merk? Want ik zou dit graag een keer proberen!

Weet ik zo niet helaas, volgens mij iets met een molen. Maar als ik weer in Duitsland ben wil ik ze meenemen, dus dan laat ik het sowieso weten!

1 like

Ja daar had ik wel gekeken, maar ze hadden alleen de vleesvariant. En jaaaa knakworsten. <3

Ik verwacht wel een recensie trouwens!

1 like

Ooohh als Unox goede knakworstjes maakt ben ik ze echt eeuwig dankbaaršŸ˜± Benieuwd naar hoe deze smaakt!

2 likes

@NInja @Briseis @Jenn
Heb het vanochtend op een knackebrodje gegeten. Ik vond het lekker. Het is niet hetzelfde want het smaakt niet helemaal zo en het is ook een stuk lichter van kleur. Maar het smeert wel beter uit dan die van Kips. En de smaak is wel goed. Ik zou het opnieuw kopen in ieder geval! Deze variant is ook vegan dus dat vind ik zelf ook wel een fijn idee, ookal is de producent natuurlijk nog steeds Unox.

2 likes

Vandaag een vega burger gehaald bij mcdo, bleek die thuis helemaal niet vega. Huilon. Kutmcdo.

Oh dat is wel slecht!

@Frambozentaartje, ze denken zeker dat we achterlijk zijn met hun misleiding. Alsof er niet duidelijk op de verpakking staat aangegeven dat het om een vegaburger gaat. Als je dan nog per ongeluk een vegaburger ipv een vleesburger pakt dan ben je gewoon oerstom imo.
Een vrij zinloze stuiptrekking van de vleesindustrie lijkt me. Maar vestig vooral de aandacht op vegetarische vleesvervangers, dat heeft de vorige keer ook erg goed uitgepakt voor Team Vega.

3 likes

Dit is dus eigenlijk waarom ik de vega burger van de Mac nog niet heb geprobeerd, ik ben echt heel bang dat ze er niets om geven en er alsnog vlees wordt gegeven. Ik heb dat al te vaak meegemaakt en vindt het zo stom en zonde, ik wil ook gewoon bij de Mac kunnen eten

Bij ā€˜onzeā€™ mc zijn ze er heel streng op, ze hebben ook echt laten zien dat hij op een andere plek gebakken wordt dan de vleesvarianten. De kleinere restaurants verkopen zelfs geen veggie ivm ruimtegebrek. Misschien ben ik naĆÆef hoor, maar ik vind het echt slecht dat zoā€™n vergissing gemaakt wordt.

1 like

Waar is ā€œjouwā€ mac? Volgens mij woon jij bij mā€™n ouders in de stad dus dan kan ik het wel eens proberen

1 like

Ik ben echt heel benieuwd hoe ze dit zogenaamde ā€˜probleemā€™ dan willen gaan oplossen, want volgens mij kan je altijd wel een naam bedenken die zo creatief is dat je regels omzeilt. Quorn heeft bijvoorbeeld ā€˜chicken free slicesā€™.

Het ging hier trouwens ook over in het vegan topic, @Evi-lena heeft het een en ander erover opgezocht en uitgelegd, superinteressant!

3 likes

Beuningen

Inderdaad wel in de buurt! Voel me heel creepy dat ik dit weet, heb jij toevallig een blog en daar wel eens over too good to go geschreven?

Ja, en ja :slight_smile: En ik ben hier niet echt anoniem ofzo, en op mijn blog ook niet, dus zo creepy is dat niet hoor :stuck_out_tongue: (maar er is hier nog een blogger die wel eens over tgtg heeft geschreven, en die woont ook een beetje in dezelfde hoek geloof ik, dus ik ben benieuwd of je nou de goeie voor je hebt :stuck_out_tongue: Denk het wel hoor!)

1 like

haha gelukkig ben ik niet zo creepy!

1 like

Snap ik. Ik had het eerder kunnen zien als ik meteen in de zak had gekeken, want er zit echt een grote vega sticker op de doos, maar dat deed ik dus pas thuis. Je kunt zelf wel controleren of er vega is gegeven of niet, dus wat dat betreft zou je het best kunnen proberen. Ik deed het niet want haast en het is altijd goed gegaan maar nu baalde ik wel.

1 like

Die sticker zegt ook niet alles helaas :frowning: Ik had laatst die vega mcchicken, zat er bacon op!!! Ik wist niet wat ik zag.

Ow dat is wel heul dom.

Bij mij zat er laatst niet zoā€™n sticker op, dus ging ik er maar vanuit dat ze die vergeten warenā€¦ Heb ik nu kip gegeten?! :grimacing: Inderdaad slordig.

Ik dacht altijd dat de vegetarische zoā€™n uitsteekseltje had en dat de kipversie gewoon rond was? Of heb ik mezelf dit gewoon aangepraat?:sweat_smile:

Ik heb wel altijd een sticker of een bon met vega erop dus ik denk dat het bij mij wel goed zit?

1 like