Vegetarisch eten

Geen idee, meestal is de coop niet zo exclusief met zulke dingen.

De paté vind ik ook erg lekker trouwens!

Ik had laatst ook echt iets achterlijks (vind ik) en vraag me af hoe jullie hiermee om zouden gaan. Ik had bij een lunchtentje een uitsmijter zonder gebakken ham besteld. Kreeg ik vervolgens dus 3 sneetjes brood waarop dikke vette plakken gebakken ham of spek ofzoiets op lagen waar dan vervolgens eieren op lagen. Dus ik gaf aan dat ik geen vlees eet en dus zinder vlees had besteld, nou was geen probleem dus ging terug naar de keuken. Maar echt binnen een minuut stond de serveerster weer aan tafel met mijn eten, dus ik dacht al dat ze het vlees er gewoon af hadden gehaald en daarna weer terug gestuurd hadden. Vroeg dus aan haar of het nieuw brood/ei was of dat alleen het vlees eraf was gehaald en toen zei ze wel van ja alleen vlees eraf gehaald dus toen moest ik nog vragen of ze het terug wilde nemen en helemaal nieuw wilde laten maken. Maar ik vond dit zo stom? Gebakken vet vlees op brood trekt toch helemaal in dat brood en ei qua smaak en sappen etc, dat serveer je toch niet aan een vegetariër? Zouden jullie dit wel gegeten hebben? Ze reageerder daar namelijk een beetje verbaasd merkte ik…

1 like

Ik zou het ook niet gegeten hebben, vegetarisch is ook zonder het vet of bouillion of wat dan ook. Vind het echt niet kunnen dat sommige restaurants/cafes vegetarisch zo ontzettend niet serieus nemen dat ze dit soort dingen flikken

1 like

Precies, ik zou het ook niet gegeten hebben. Zou me ook opgelaten voelen btw, maar zoals hierboven wordt gezegd, ze moeten het maar net zo serieus nemen als allergieën. Dan heeft het personeel maar een extra bord eten. :wink:

Ik zou het ook teruggestuurd hebben inderdaad! Groot gelijk hoor. Vind het ook altijd zo raar als ze het op die manier willen ‘oplossen’

Zou het ook niet eten, als dat voor jou prima was geweest had je het ook zelf eraf kunnen halen, je stuurt het niet voor niks terug.

Nee, zou ik ook niet opeten. Het vlees eraf halen had ik zelf ik wel gekund

Ik zou het wel gegeten hebben omdat ik het zonde zou vinden als ze het weggooien en ik er zelf niet zoveel moeite mee heb als vlees mijn eten heeft aangeraakt. Maar ik vind het zeker niet gek dat je het hebt teruggestuurd en ik vind het heel raar van het restaurant dat ze dit doen!

6 likes

De coop heeft nu ook de vega knaks op hun site staan, maar bij jumbo en ah zie ik ze nog niet? Zou het wel jammer vinden als dat nog super lang duurt ik wil ze ook nu proberen hahah :sweat_smile: Iemand ze al geproefd?

Wil graag het volgende advies even delen: heb je acné en eet je soja, stop daar dan een tijdje mee en kijk of de klachten weggaan. Huidklachten door soja-allergie gaan vaak onopgemerkt, en sommige medicijnen tegen acné bevatten soja, dus voor je het weet kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Samenvatting

Mijn puisten zijn volledig verdwenen sinds ik gestopt ben met soja. Je moet wel echt alle ingrediënten checken omdat veel producten stiekem soja bevatten (sojalecithine lokt bij mij geen reactie uit, sojabonen en meel enzovoorts allemaal wel). Ik moet wel zeggen dat ik het lastig vind om als vegetariër soja te vermijden, maar ik heb het ervoor over.

2 likes

Ik had net op een terras truffelkroketten, ze stonden onder het kopje vegetarisch, maar de binnenkant smaakte echt heel erg naar vis. Weet iemand of dat normaal is? Ik maak me een beetje druk dat er vis in zat terwijl ze gewoon vegetarisch zouden moeten zijn :sweat_smile:

De truffelkroketten van een snackbar in de buurt waren niet vegetarisch, want ze gebruikten runderbouillon. Gelukkig gaf hij dat wel aan. Vis lijkt me wel een bijzondere smaak in een truffelkroket.

Heeft iemand deze weleens geprobeerd?


Ik zie dit steeds bij de Amazing oriental en dan denk ik :thinking:

Ik wil vrijdag een vegetarische roti gaan maken, denk dat ik of deze, of die van de vegaslager neem.

Ik vind het wel lekker. Maar het lijkt totaal niet op dvs kipstukjes. Dvs kipstuckjes hebben meer bite en de structuur is wat steviger. De kip van de oriental lijkt qua structuur meer op de wokreepjes van de AH.

1 like

Ja! Hij is zoet maar heeft een draderige textuur. Vind 'm heel prima, een van de meer kip-achtigere nep kip

1 like

Waarvan is het gemaakt?

Wat is jullie signature dish waarmee je vleeseters probeert te overtuigen dat vegetarisch echt heel erg lekker is?

1 like

Als ik voor anderen eten maak wordt er standaard gevraagd of ik quiche maak :’) En mijn homemade groenteburgers doen het ook altijd goed.

1 like

Melanzane alla parmigiana!

4 likes

Oeh quiche, dat maak ik eigenlijk nooit. Wat doe je erin?