Vegetarisch eten

Paddenstoelenlasagne
Risotto’s zijn ook heerlijk zonder vlees
Couscous met pompoenstoof

1 like

Die moest ik even googlen, damn lekker! Ik kom vaak toch niet verder dan wokken met een lekkere saus en vanalles erbij zoals cassave, cashewnoten en kokos.

Ik maak meestal iets van Ottolenghi, dan is het zeker dat de smaak top is.
Een couscous, risotto, curry, enchilada’s,… doen het altijd wel goed.

Ik had er onlangs een gemaakt met geroosterde pompoen, blauwe schimmelkaas en membrillo (kweeperenpasta), echt een aanrader!

Dit weekend staat er een gourmet gepland en die ga ik mee organiseren… Ik eet sinds kort helemaal geen vlees meer (daarvoor erg weinig).
Hebben jullie nog ideeën?
Ik ben wel blij dat ik het mee organiseer want dan kan ik lekker veel vegetarische hapjes regelen!

Pannekoekenmix, omelet met groente, verschillende soorten paddestoelen. Zag volgens mij bij de Lidl ook in de Paasfolder een vega gourmet schotel.

1 like

Champignons
Gepaneerde aubergine
Andere groenten zoals paprika
Aardappeltjes/krieltjes
Gemarineerde tofu
Een omeletje met verschillende groentes
Falafel
Lekkere salade voor erbij
Pannekoekjes als toetje
Ze hebben nu in de supermarkt ook die vegetarische gourmetschotels. Ik ben zelf niet zo’n heel groot fan van die vleesvervangers maar vind dat wel oke.
Raclettekaas (als het een gourmetstel is waar je pannetjes ook onderin kan zetten).
Stukje kaas in beslag is ook lekker, soort kaassouffle krijg je dan
En met andere soorten kaas ook super lekker (brie of camembert)

1 like

Van die piccolini minipizza’s uit de diepvries werken ook wel goed als je ze onder de gourmet in een pannetje zet.

2 likes

Oh top! Dankjewel voor alle goede ideeën! Daar kan ik zeker wat mee :blush:
Ben ook heel benieuwd naar de ‘kaassouffle’

Heb je hier een lekker recept van?

ehh nee, ik lees altijd een paar recepten op google en dan gooi ik de stappen door elkaar. Mijn manier van koken is een beetje vreemd en niet echt foolproof haha
Ik vind het zelf wel het lekkerst als de aubergineplakken niet te dun zijn, en gefrituurd ipv gegrild (alleen meer werk en goed door de bloem halen anders nemen ze heel veel olie op). Verder, de saus een beetje meer laten indikken dan je denkt dat goed is, dan blijft het geheel wat steviger. Ik denk dat Jamie Oliver wel een recept heeft, of Ottolenghi, die zouden altijd wel goed moeten zijn!

1 like

Ben geen vega, maar maak regelmatig vegetarische chili. Door de zoete aardappel en bonen hebben mensen vaak geeneens door dat het vega is.

Voor op de gourmet:

Falafel
Halloumi
Gegrilde groenten (paprika, ui, champignons, courgette bijv.)
De ‘chicken’ sticks van Valess
De balletjes van de Vegetarische Slager
Nuggets van Vegafit
Courgettepizza (plakje courgette, ketchup, kaas en topping naar keus, vooral erg lekker als je gourmetstel van bovenaf warmt)
Zelf mini groenteburgers maken
Pannenkoekjes
Omeletjes

2 likes

Ik zie deze net voorbij komen op Facebook, iemand al gespot of geproefd?

Edit: deze dus

Ah top, dankjewel! Halloumi ga ik eens uitproberen, heb ik al vaker van gehoord en ben echt benieuwd.
Zag trouwens nu in het Aldi krantje een vegetarische gourmet schotel!

Ik vind halloumi heerlijk als ik het ergens anders eet maar als ik het zelf maakt wordt het op een of andere manier een beetje rubberachtig. Denk dat het op het grillstuk van een gourmetding wel lekker zou kunnen worden.

1 like

Oh ja, die is ook lekker idd!

Wel gespot, bij de Jumbo, maar nog niet geproefd. Ben nooit echt van geweest van zalm dus mis het totaal niet.

1 like

Sorry ik moet echt even melden dat ik net onderweg was, toen dacht ik ahhh ik ben nu toch onderweg ik rijd wel naar de coop (toch best dichtbij overigens). Ik had nog tien minuten en het is een mini filiaal dus ik had me al voorbereid op teleurstelling maar ik heb ze :heart_eyes:
En net een blik op broodjes opgegeten


Ik weet niet waarom ik hier zo ongepast blij om ben maar ik ben het wel haha
Ze zijn lekker :+1:t2:

16 likes

Smaken ze ook een beetje naar knakworsten? Ik vond de vega rookworst echt niet lekker namelijk.