Toen ik nog vegetarisch at (eet nu vegan) ore are, een Indisch gerecht. Verder vind ik spekjes erg lekker in (asperge)risotto, of als topper voor de aspergesoep. En natuurlijk bij stamppotten. Heb laatst ook lekker Hollands bruine bonen met spek en ui gegeten!
Ja dat zei ik toch ook? Hahah
Ik vind deze altijd erg lekker:
– 200 gram courgette in plakjes
– 500 gram champignons
– 4 flinke tenen knoflook
– 2 flinke uien
– 280 gram tomatenpuree
– 1 eetlepel Italiaanse kruiden
– peper en zout
– een beetje suiker
– lasagnebladen
– een zakje geraspte kaas
– bechamelsaus (zelf gemaakt of uit de supermarkt)
Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de knoflook fijn, en snijd de uien en de champignons in grove stukken. Bak ze gaar en voeg de tomatenpuree en de Italiaanse kruiden toe. Breng de saus op smaak met peper en zout, en eventueel een beetje suiker. Proef zelf wat je lekker vindt.
Gril de courgetteplakken aan beide kanten.
Als de courgette gegrild is en de saus is klaar ga je stapelen in de ovenschaal. Begin met een laag courgette, vervolgens een laag saus en tot slot een laag lasagnebladen. Herhaal dit tot de saus op is, eindig met een laag lasagnebladen. Als je het nog gezonder wilt maken laat je de lasagnebladen weg en gebruik je de courgette als bladen.
Bedek de lasagne met de bechamelsaus en geraspte kaas naar smaak. Zet de schaal voor ongeveer 30 minuten in de oven. De tijd kan per oven verschillen, door met een vork te prikken kun je voelen of de bladen gaar zijn.
Serveer met een lekkere frisse salade.
Oh dat had ik niet in de gaten. Sorry!
Joh geeft niks hoor!
Die zoete aardappel stamppot klinkt echt mega lekker
Deze is hier altijd een succes! Hij kan ook heel goed zonder de Grana Padano
Nope de pompoenrisotto! Was echt heel lekker
Wat is jullie favoriete website of app voor vegetarische recepten? Ben toe aan wat nieuwe inspiratie voor maaltijden
Ik heb gister de vegetarische knaks gespot in de Jumbo! Kreeg net op insta ook een reclame er voor. Dus ze zijn eindelijk in meer winkels te koop.
Zijn er hier mensen die tips hebben voor eiwitten? Ik sport nu en heb al een week eigenlijk continu spierpijn en ben er achter gekomen dat ik veel te weinig eiwit binnen krijg. Ik eet geen vlees en vis, maar ook melk en yoghurt heb ik vervangen door plantaardig, en ik eet heel soms wat ei en verder vleesvervangers, maar ook niet elke dag.
Tot ik ging sporten had nergens last van maar nu vind ik het wel knap irritant worden. Heeft iemand een geweldige tip, of ervaring met eiwitpoeder bijvoorbeeld?
Ohhh welke Jumbo???
ik gebruik plantaardig eiwitpoeder van de tuinen! verder zijn linzen en kikkererwten ook altijd een goede aanvulling
Thanks! Morgen even langsfietsen
En en en?
Ik heb geen Coop in de buurt toch ? Nu twijfel ik
Joooohhh echt? Daar ga ik een keer heen.
Ik zou wel opletten met ‘‘bijzondere’’ producten die wat minder goed verkopen, er staan daar heel vaak dingen in het schap die al over datum zijn. Dus even controleren haha.
Bedankt voor alle eiwitpoeder tips! Ben naar de tui.nen/holland barre.tt gegaan en daar stonden een miljoen verschillende poeders, waarvan ‘gelukkig’ driekwart niet plantaardig dus die kon ik overslaan. Heb nu op basis van soja want die was niet zo achterlijk duur, en smaakt dus aangemaakt met water naar sojamelk
Deze eet ik ook vaak! Heb je ook die andere aubergine met granaatappelpitjes gegeten? Die is ook super lekker!