Vegetarisch eten

Ja ze smaken in ieder geval anders dan de rookworst. Ik heb echt al heel lang geen echte op dus ik vind het moeilijk te zeggen maar ik maakte ze open en rook die typische knakworst lucht en vond ze erg lekker. Je kan ze net als de echte ook zo eten. Ik vind ze minder zo’n nasmaak hebben dan andere vega worstjes.

1 like

Ik had vandaag deze:

image

Echt lekker! Heerlijk gekruid, vol smaak. Had van mij eigenlijk nog wel meer asperge in gemogen. Jammer dat deze alleen rond de feestdagen te koop is.

5 likes

Ik heb deze gekocht omdat ze 35% korting hadden. Vind ze eigenlijk heel lekker! Zit niet mega veel smaak aan maar vind het toch boterhamworstvibes

3 likes

Ik heb vandaag vegetarische curry gemaakt en het was lekker alleen alle structuren lijken zo op elkaar. Ik had er ui, broccoli en linzen in gedaan en dan met rijst. Gelukkig was de broccoli wat knapperig anders was het echt een prakje geweest. Heeft iemand tips wat ik kan toevoegen zodat ik nog een bite heb?

Ik eet het vaak met bloemkool en kikkererwten!

ik eet eigenlijk nooit kikkererwten maar ik had verwacht dat die ook zachter gingen zijn? Maar dan ga ik het volgende keer met kikkererwten proberen!

Ik weet niet hoelang je de curry op laat staan, maar je kunt eventueel ook aan het eind wat groente bijvoorbeeld nog toevoegen, zodat dat wel nog een bite behoudt.

Ja mijn broccoli had nog wel een bite, maar de linzen en rijst waren beide zacht dus eigenlijk alleen de broccoli die een bite had.

Andere groenten, paprika, boontjes, courgette bv. Kikkererwten inderdaad!
Afhankelijk van het type curry gebakken stukjes tofu of vegetarische kipstukjes.

Ik eet graag iets van naan naast curry’s, lekker dippen en zorgt ook voor wat meer afwisseling in structuur

Ja ik ga eens met andere groenten proberen, maar ik dacht linzen zijn goed voor je dus dat wil ik in mijn curry.

Haha door jouw berichtje bedenk ik mij nu dat ik inderdaad naan had gekocht maar echt totaal ben vergeten!

2 likes

Iedereen nog hartstikke bedankt voor de gourmet tips! De vleeseters hebben ook flink gesmuld van alle vegetarische hapjes. Een succes! :ok_hand:

9 likes

ik vind cashewnoten ook echt fantastisch bij een curry, is ook nog een tip :slight_smile:

1 like

Kikkererwten roosteren in de oven!

1 like

Met zoete aardappel? Dat klinkt nice! Ik maak zelf graag chili, en dat je het dan in wrap stopt met gerapte kaas erover. Even in de oven en mmm. Helemaal met wat creme fraiche of avocado dip erbij!

Nog even over de vega curry: ik doe er altijd aubergine door, wordt wel zacht maar toch ook een soort van bite, vind ik altijd heerlijk

1 like

Ik doe spitskool door mijn curry! De allerhande heeft een lekker recept voor vegan rendang met spitskool en paddestoelen

2 likes

Iemand hier die omega 3 bijslikt? Ik luisterde vandaag een podcast hierover en doordat ik geen vis eet, krijg ik het (volgens mij) amper binnen? Ik heb namelijk moeite met vette dingen eten.

Zo ja: bevalt het? En welk merk slik je?

Volgens de nieuwsbrief van Proveg is de beyond burger vanaf maandag te koop bij de AH!

2 likes

Weet iemand lekkere vega opwarm maaltijden? Zoals lasagne of zo? Ik wil zo graag opwarm nasi voor als ik weinig tijd heb maar er zit altijd ham in :sob: