Vegetarisch eten

Jup ben hier uiteindelijk geweest! Vond de plekjes op het podium gedeelte wel wat gezelliger (wij zaten beneden) maar personeel was wel heel leuk. Ze hebben geen heel uitgebreide kaart maar wel twee vega(n) gerechten, en die wie ik heb gehad was echt heel lekker! Aanradertje dus.

@Banananana ben dus al geweest, naar Jack Savoretti :blush:

2 likes

Dat is toch het melkwegcafe?

@Hmoke heb je de bloemkool gegeten? :grin:

Wat is jullie favoriete gerecht met spekjes? (Voor degene die op latere leeftijd veg zijn gaan eten) ik heb die van de ap gekocht maar kan niks bedenken om ermee te maken.

Toen ik nog vegetarisch at (eet nu vegan) ore are, een Indisch gerecht. Verder vind ik spekjes erg lekker in (asperge)risotto, of als topper voor de aspergesoep. En natuurlijk bij stamppotten. Heb laatst ook lekker Hollands bruine bonen met spek en ui gegeten!

1 like

Ja dat zei ik toch ook? Hahah

Ik vind deze altijd erg lekker:

– 200 gram courgette in plakjes
– 500 gram champignons
– 4 flinke tenen knoflook
– 2 flinke uien
– 280 gram tomatenpuree
– 1 eetlepel Italiaanse kruiden
– peper en zout
– een beetje suiker
– lasagnebladen
– een zakje geraspte kaas
– bechamelsaus (zelf gemaakt of uit de supermarkt)

Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de knoflook fijn, en snijd de uien en de champignons in grove stukken. Bak ze gaar en voeg de tomatenpuree en de Italiaanse kruiden toe. Breng de saus op smaak met peper en zout, en eventueel een beetje suiker. Proef zelf wat je lekker vindt.
Gril de courgetteplakken aan beide kanten.
Als de courgette gegrild is en de saus is klaar ga je stapelen in de ovenschaal. Begin met een laag courgette, vervolgens een laag saus en tot slot een laag lasagnebladen. Herhaal dit tot de saus op is, eindig met een laag lasagnebladen. Als je het nog gezonder wilt maken laat je de lasagnebladen weg en gebruik je de courgette als bladen.
Bedek de lasagne met de bechamelsaus en geraspte kaas naar smaak. Zet de schaal voor ongeveer 30 minuten in de oven. De tijd kan per oven verschillen, door met een vork te prikken kun je voelen of de bladen gaar zijn.
Serveer met een lekkere frisse salade.

3 likes

Oh dat had ik niet in de gaten. Sorry!

Joh geeft niks hoor!

1 like

Die zoete aardappel stamppot klinkt echt mega lekker :scream:

1 like


Deze is hier altijd een succes! Hij kan ook heel goed zonder de Grana Padano

1 like

Nope de pompoenrisotto! Was echt heel lekker

Wat is jullie favoriete website of app voor vegetarische recepten? Ben toe aan wat nieuwe inspiratie voor maaltijden :smile:

Ik heb gister de vegetarische knaks gespot in de Jumbo! Kreeg net op insta ook een reclame er voor. Dus ze zijn eindelijk in meer winkels te koop.

3 likes

Ben op een vliegveld en daar verkopen ze de impossible burger. Tijdens het wachten waren er twee mensen terug gelopen naar de counter om te vragen of het wel de vega burger was.

Ik vond m zelf iets droog, maar verder een goede smaak en bite! Denk dat ie in een restaurant lekkerder is, nu was het bij een vliegveld restaurant
Foto:

3 likes

Zijn er hier mensen die tips hebben voor eiwitten? Ik sport nu en heb al een week eigenlijk continu spierpijn en ben er achter gekomen dat ik veel te weinig eiwit binnen krijg. Ik eet geen vlees en vis, maar ook melk en yoghurt heb ik vervangen door plantaardig, en ik eet heel soms wat ei en verder vleesvervangers, maar ook niet elke dag.
Tot ik ging sporten had nergens last van maar nu vind ik het wel knap irritant worden. Heeft iemand een geweldige tip, of ervaring met eiwitpoeder bijvoorbeeld?

Ik ben net speciaal naar een Jumbo gefietst voor de Unox knakworsten! Zoooo benieuwd! Ga ze straks eten op een klef bolletje met mosterd en ketchup.

8 likes

Ohhh welke Jumbo???

Oostelijke Handelskade :roll_eyes: Redelijk dicht bij mijn werkplek maar toch dacht ik, dit voelt wel een beetje als een queeste.

1 like

ik gebruik plantaardig eiwitpoeder van de tuinen! verder zijn linzen en kikkererwten ook altijd een goede aanvulling

3 likes

Thanks! Morgen even langsfietsen :grimacing: