Vegetarisch eten

En en en?

Ik heb geen Coop in de buurt toch ? Nu twijfel ik

Het is 10+ jaar geleden dat ik ā€˜echteā€™ knakworst had, dus ik vind het lastig te beoordelen eigenlijk. De structuur is wat fijner, vind ik eerlijk gezegd niet echt beter dan andere soja-ā€˜knakworstā€™. De smaak vind ik wel prima maar ik denk dat je er geen vleeseter mee overtuigt.

Dus op zich prima op een klef bolletje en ik zou ze zeker vaker eten, maar ik had er eigenlijk meer van verwacht. Ga ze wel zeker binnenkort in bladerdeeg rollen en in de oven doen voor die old school hapjes!

1 like

Joooohhh echt? Daar ga ik een keer heen.

1 like

Ik zou wel opletten met ā€˜ā€˜bijzondereā€™ā€™ producten die wat minder goed verkopen, er staan daar heel vaak dingen in het schap die al over datum zijn. Dus even controleren haha.

Bedankt voor alle eiwitpoeder tips! Ben naar de tui.nen/holland barre.tt gegaan en daar stonden een miljoen verschillende poeders, waarvan ā€˜gelukkigā€™ driekwart niet plantaardig dus die kon ik overslaan. Heb nu op basis van soja want die was niet zo achterlijk duur, en smaakt dus aangemaakt met water naar sojamelk :+1:

Oh thanks voor deze tip, ga ik ook binnenkort maken!

1 like

Deze eet ik ook vaak! Heb je ook die andere aubergine met granaatappelpitjes gegeten? Die is ook super lekker!

Heeft er iemand een partner die nog wel vlees eet? Hoe gaan jullie om met dingen zoals geur enzo? Mijn vriend eet 6 dagen per week vega, maar op dinsdag eten we apart ivm sport (hij eet voordat hij gaat, ik als ik terug kom, en dus na hem) en dan maakt hij eigenlijk altijd iets met vlees (hij is geen vegetariƫr) maar de geur maar me zo, zo misselijk. We hebben ook een klein appartement dus het kan wel lang blijven hangen. Nu het warmer is kan de deur open maar het helpt niet altijd/helemaal en ik word er echt heel naar van

Weet hij dit?

Ja, maar ik kan en wil hem natuurlijk ook niets verbieden. Ga trouwens wel vragen of hij tijdens het koken ook alvast de deur open zet, misschien helpt dat een beetjeā€¦ Maar alsnog, wil er zelf ook beter mee om kunnen gaan

Mijn man eet gewoon vlees maar ik heb echt totaal geen last van de geur eigenlijk. Nu ben ik ook nog niet zo lang vega dat scheelt wellicht, bakt hij t vlees niet te heet? Wil ook nog wel eens een hoop extra lucht geven.

Ik heb ook geen last van de geur eigenlijk.

@Wonderland haha ik ben zelf te zwak voor dat soort docuā€™s haha :ā€™) Maar ga kijken naar die/een spray. Zou leuk zijn als het ook de geur van bbq buiten wat maskeert

@Topaas hij gebruikt altijd de oven, maakt dat verschil? Ik zal het in elk geval doorgeven, ik weet zelf heel weinig van vlees klaarmaken (heb nooit vlees gegeten als ik zelf moest koken)

Misschien ben ik gewoon heel gevoelig :ā€™)

Oh win de oven zal t niet veel uit maken denk ik. Mijn vent is nogal van het snel snel snel en wij koken op gas. Dus hij zet dat vaak lekker hoog als ie kookt exn dan staat de boel in no time blauw

1 like

Ik vraag me wel af of het niet vooral iets psychologisch is ipv fysiek de geur? Aangezien je vooral de kruiden ruikt bij het koken, maar de gedachte achter het vlees je natuurlijk wel heel misselijk kan maken. Ik denk ook niet echt dat er iets te doen valt, tenzij je vriend die stopt met vlees eten, maar dat blijft natuurlijk wel zijn keuze.
Hoe doe je het dan op restaurant? Ik neem aan dat je daar ook wel in situaties komt dat iemand een vleesgerecht eet?

mja het is meer het vet oid wat ik ruik? En ik restaurants heb ik er soms ook wel last van, maar meestal ruikt het dan naar een hele hoop andere dingen

In elk geval, ik ben geloof ik erg gevoelig ofzo ervoor, misschien gaat dat weer voorbij

Ik ruik het ook wel eens bij mijn man, maar dan is het eigenlijk altijd varkensvlees. Ruikt echt naar dood varken vind ik dan. Maar ja veel meer dan de afzuiger aan en raam of deur open kun je niet doen denk ik?

1 like

Ik ben (nog) niet helemaal vega, maar vind bepaald vlees ook erg stinken, vooral idd varkensvlees.

2 likes

Zijn er hier mensen waarvan de partner wel vlees eet en die kinderen hebben? Ik eet dus vegetarisch, mijn man eet wel vlees (2/3 keer in de week) en we hebben nu een baby van 8 weken oud. Die hoeft gelukkig nu nog niks anders dan melk, maar ik ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.

1 like