Vegetarisch eten

Heb je wel eens recept van Yotam Ottolenghi geprobeerd? Hij heeft meerdere kookboeken en heeft best wel wat vegarecepten.

1 like

Geen kookboek, maar ook geen blog: Kabita’s Kitchen op Youtube. Indiase gerechten en dus heel veel keuze uit vega! En haar recepten zijn lekker!

1 like

Mijn supertip zijn de veg! boeken van hugh fearnley- whittingstall. Fijne goed te maken en creatieve recepten.

1 like

een roomsaus met champignons en courgette?

Wij hadden roerbak met rijst erbij! maar sushi kan bijv ook :slight_smile:

1 like

Ik eet dit altijd in combinatie met kikkererwten. Echt m’n gouden trio, dus dat is misschien tip voor volgende keer!

1 like

Ooh ik heb dit gemaakt vandaag en t was echt fantastisch. Thanks voor t delen!

Linzen bolognese of lasagne, kikkererwten curry, tofu stir fry of tofu fried rice, tempé sate, roti, dahl, pizza, chili met linzen en bonen, wraps met bonen, enchiladas met bonen. Op recepten met peulvruchten Googlen?

1 like

Met het werk zijn we ieder jaar met het ganse gezin uitgenodigd op een BBQ. Dit jaar kan ik voor het eerst gaan, dus nagevraagd of er ook veggie opties zijn. Neen maar we mogen extra pasta salade en groentjes…
Ben ik een snob dat ik dit stom vindt? Ik ga waarschijnlijk toch voor de gezelligheid. Maar toont wel duidelijk dat het in mijn omgeving echt nog niet normaal is.

1 like

Nee is stom :frowning: kan je zelf niet iets meenemen?

1 like

Wow vind dit echt achterlijk.
Op zo’n vraag is de enige gepaste reactie “nee hebben we niet maar gaan we voor je regelen”

7 likes

Nee, dat is stom. Hoe veel moeite is dat? Ik had het vorig jaar op een bbq op het werk, ik had aangegeven dat ik vega eet, en de cateraar had… vis geregeld! Gelukkig was er stokbrood, en maar liefst één vegetarische salade die ik kon kiezen.

2 likes

Hahah lekkere keuze :’)
"ja tis dit of tis niks :+1:

Is inderdaad echt stom. Gelukkig eet ik wel graag pastasalade maar mijn vriend bv. niet echt dus voor hem wordt het echt triestig.
Ik voelde me al bezwaard om het te vragen maar vind het dan net aan mij om duidelijk te maken dat er mensen zijn die geen vlees eten. Zodat het normaler wordt. Maar die respons is echt stom. Vooral ook het gaat om een externe traiteur. En om deze reden wil ik ook niet zelf vleesvervangers meenemen.
En @Jenn wat stom ook bij jou op die bbq.
Ik had eigenlijk niet gedacht dat dit in 2019 nog zo’n probleem zou zijn.

1 like

Ik dacht eerlijk gezegd ook dat ze dit zo zouden doen maar dus niet…

Ja, ik neem het de organiserende collega’s ook niet kwalijk, maar van een cateraar vind ik het echt slecht. Idd niet meer van deze tijd.

1 like

Welke vegetarische burger vinden jullie het lekkerste om een broodje hamburger mee te maken? We gaan volgende week burgers maken met collega’s en ik moet de inkopen doen!

De beyond meat burger! Met uitje bakken, kaas erop en daarna op een broodje met kerriemayo, sla, augurk en tomaat. :heart:

5 likes

Meester burger van vivera of de verse burger van de ah!

1 like

Vivera steak! Die is echt 100/10