Hahah zoveel keuzes en dan mag je er maar 1 kiezen, zo moeilijk
Volgens mij zijn de quarter pounder, steak en meesterburger trouwens hetzelfde
Ik heb mijn ziel laatst verkocht aan die van beyond meat. Ondanks die duur is maar ook omdat ik schijnbaar toch niet zo goed tegen soja kan en deze lekker fastfooderig smaakte.
Huh, ik kan niet stemmen…
Met de beyond burger stond ik ook in mijn handen, maar die waren al erg dicht bij de datum, en 6 euro voor 2 burgers vond ik toch best duur, dus ik ben voor de incredible gegaan toen. Ik ben nog steeds heel benieuwd naar de beyond burger, dus die ga ik vast evengoed nog wel een keer kopen hoor!
Jeeej thanks
De vegetarische burger van my best veggie van de lidl😅
Of eigenlijk die van de Aldi, maar niet meer sinds die verniewd is😅
Ik heb gisteren de vegetarische knakworsten van Unox gekocht, maar vind het totaal geen succes. Smaakloze stengels met een bleke worstkleur. Geen knak en te weinig zout. Had gehoopt op iets beters, maar helaas.
Merk dat ik echt maar heel weinig vleesvervangers eet, vind het meeste gewoon niet lekker. Plus dat ik alles zonder e-nummers etc eet en dan vind ik vervangers daar echt niet bij passen. Denk ook niet dat vervangers de toekomst zijn eigenlijk.
Ik zag net iemand een vlees bitterbal pakken, eten en zeggen (met vies hoofd) volgens mij heb ik zo’n vega geval (die waren er ook, maar deze dus niet). Ik snap niet dat je dan al zo aanneemt dat het vies gaat zijn dat de bitterbal die je altijd neemt er minder van gaat smaken
Ik heb zojuist besloten dat ik, zodra ik weer terug op mezelf woon binnenkort, ik vegetarisch wil gaan eten! Voornamelijk vanuit de klimaatverandering. Net weer de zoveelste podcast geluisterd die aangeeft dat vegetarisch eten echt het laaghangende fruit is, en als ik zo makkelijk zo’n groot verschil kan maken vind ik dat ik die kans niet langer moet laten liggen.
Ik vind het best spannend en ben vooral benieuwd hoe ik qua budget uit ga komen. In Zweden heb ik een half jaar vegetarisch gegeten en daar vond ik het super makkelijk omdat er zoooo veel opties waren, ook vegetarisch gehakt etc (gehakt miste ik namelijk het meest). Ik moet me er hier in Nederland nog even goed in verdiepen wat de mogelijkheden zijn qua vleesvervangers.
Wat goed! Ik stond vandaag met mijn vriend voor het schap met vleesvervangers en we hadden het er over hoe leuk het is dat er zo veel opties zijn en er zo veel te proberen is. En tegenwoordig zijn er elke week wel ergens vleesvervangers in de aanbieding dus je kan ook zeker wel op je budget letten!
Als je ook bonen en kikkererwten en linzen (hoe heet deze groep van dingen ookalweer) wil eten kan het heel erg goedkoop zijn! 1 zak gedroogde kikkererwten of linzen kan je heel vaak, heel veel mee maken. Ik ben zelf het meest fan van gedroogde linzen, ik gebruik rode voor dahl ( ) en soep, en bruine als gehakt vervanger. Super chill en goed geprijsd bij lidl ook bijvoorbeeld.
En wat goed dat je met vega wil beginnen, elk nieuw vega persoon is er weer eentje
Oh goed om te horen! Ik woon nu nog in een dorp en het aanbod is hier om te huilen. Echt een mini schapje en veel is niet beschikbaar. Als ik verhuis heb ik een grote Albert Heijn in de buurt dus dat zou dan goed moeten komen.
@Kurisu oh als gehaktvervanger, daar zou ik als vega noob nou nooit op komen! Die ga ik onthouden.
(linzen chili en linzen sloppy joes is life )
Peulvruchten!
Ik vind champignons ook erg lekker om gehakt mee te vervangen.
Succes!! Je kan het!
De meeste supermarkten hebben tegenwoordig ook wel tofu/tempe. Zelfs de aldi en lidl heeft tegenwoordig wel een aardig schap met vervangers. Daar kun je ook allerlei kanten mee op. Anders (vegetarische) kaas, noten, bonen, sojamelk of (plantaardige) zuivel. Bijv in de chili of curry kun je heel makkelijk bonen of peulvruchten in verwerken.
Ja is vega
Heeft er hier iemand een partner die niet vegetatrisch is en hoe doen jullie dat? Mijn vriend is echt dol op vlees, als we samen eten eet hij meestal wel vega mee. Maar na een dag of 2/3 heeft hij echt behoefte aan vlees. Ik heb er weinig problemen mee, om dat steeds aan te horen vind ik ergens toch wel lastig. Of dan bedenken we iets te eten en dan is het te lastig om twee verschillende pannen te gebruiken, of moet ik kiezen omdat het voor mij dan lastiger is (met name met afhaal/ uit eten).
Toen ik met m’n ex samenwoonde kookte ik doorgaans, dus ik bedacht dan ook meestal wat het ging worden. Als hij eens wel vlees wilde maakte hij dat zelf klaar.
Hij houd meer van koken, maar eigenlijk koken we altijd samen. Het is bij ons dan ook eigenlijk een gezamenlijke keuze. Niet van we eten dit, want ik kook
Hmm ja in de weekenden als hij dus wel rond etenstijd al thuis was kookten wij ook samen. Maar hij vond het nooit een probleem vegetarisch te eten al is hij wel gek op vlees, dus misschien is dat dan het verschil. Hij ging ook wel iedere week even langs z’n ma en daar at hij dan ook eigenlijk altijd gerechten met vlees en dat was dan meestal genoeg voor zijn vleescravings van die week.
Wat voor gerechten koken jullie doorgaans?