Ik heb nog geen vega gehakt gevonden dat ik lekker vind, dus dat laat ik altijd achterwege. Wat je noemt klinkt lekker! Wat voor soort toko?
Ik haal het altijd bij amazing oriental (is mega goedkoop ook trouwens, ik gebruik 30gr per persoon en daar heb je echt meer dan genoeg aan https://www.orientalwebshop.nl/gedroogd/soja/supreme-soy-chunks-fine-500g). Je kan het ook bij ekoplaza kopen geloof ik
Ja als ik die vraag krijg dan zit ik al te wachten op het oordeel dat daarna komt. En hoezo zou ik mezelf verantwoorden over wat ik in mān mond stop.
Ik kan er ook niet tegen als iemand dan zegt āonee dat mag jij nietā of āoh dat lust jij nietā eh jawel ik heb gewoon keuzevrijheid en ik kies ervoor dat niet te eten.
Wat vinden jullie de lekkerste vegaworstjes voor op de barbecue?
Ik had laatst worstjes van quorn (in belgie gekocht), die vond ik wel verassend lekker. Misschien dat de braadworstjes van de lidl het ook goed doen? Die liggen in mijn vriezer (nog niet gehad dus), maar de filetlapjes zijn echt mega lekker dus misschien de worstjes ook wel.
Ik heb verschillende redenen voor mijn keuze om vegetarisch te eten maar ik heb geen zin meer in lange discussies dus zeg ik meestal dat ik de industrie niet wil ondersteunen door het te eten. Ik heb de industrie van dichtbij gezien en ik vind het geen humane manier van vleesproductie. Ik vind dat we als mens zijnde geen recht hebben om te beslissen wat we doen met het leven van een dier (vooraleer iemand hier kat/hond bijhaalt, die zijn al zo lang gedomesticeerd dat ze op straat/buiten veel slechter aan toe zijn). Ik heb veel liever dat iemand een 6 jaar oud everzwijn doodschiet en opeet dan nu varken te eten dat amper 7 maand oud is geworden.
Ik vind die hele industrie zo fucked up waardoor ik het niet meer wil eten.
Gewoon wat het is, dat ik me er niet meer okƩ bij voelde om dieren te eten. Dat is de reden dat ik helemaal gestopt ben.
Duurzaamheid speelt ook een rol natuurlijk, dat was de reden om flink te minderen voordat ik stopte. Maar ik eet mijn hond ook niet op, en ik kan wel janken dat er rond kerst konijnenvlees in de schappen ligt. Waarom dan wel koe of varken eten? Ik noemde mezelf een dierenvriend, maar ze lagen nog wel op mijn bord, dat kon ik niet meer rijmen.
Ik heb net de Beyond Meat burger gegeten, vond m niet fantastisch en vind de biefstukc van Vivera lekkerder. Heb hem wel anders gegeten dan echt op een broodje (als een tagliata met rucola en parmezaan enzo), dus ben wel benieuwd of ie dan beter is. Maar voor nu vind ik het vooral duur voor wat je krijgt.
Ze worden bevroren verscheept, dus als ze hier in de winkel liggen zijn ze al eens ingevroren en ontdooid. Niet nog een keer invriezen dus!
Het staat op de verpakking, maar niet heel duidelijk. Ik weet het ook alleen omdat iemand het vertelde
Ik heb ze wel gewoon opnieuw ingevroren. Volgens mij is het net zoals met van die kipburgers enzo, dat het niet bedorven raakt dan, maar de smaak kan iets veranderen. Ik heb ze iig wel gewoon in de vriezer gegooid haha
Ik vries alles gewoon opnieuw in en ik heb echt nooit problemen gehad qua smaak of textuur. Ik heb eens balletjes zelf ontdooit (snachts in de koelkast) en daarna opnieuw ingevroren. Smaakte precies hetzelfde. Misschien heb ik inferieure smaak papillen?
Mijn supermarkt had opeens een heel nieuw schap met onder andere veel vegan producten!
Ik heb een potje champignonspread meegenomen om te proberen, de producten zijn best duur helaas. Maar ik word hier blij van!
Zo fijn dat supermarkten dit steeds meer doen! Mijn jumbo heeft ook alle vega dingen bij elkaar. Vind het alleen jammer als ik dan bij een andere jumbo kom en het aanbod is 3x zo groot
Iedereen kan de nieuwe vega worstjes van de Lidl overslaan! Niet te vreten.
Ook mijn struggle, maar dan omdat ik peulvruchten niet zo lekker vind. Ik ontbijt nu met sojayoghurt en cruesli, eet af en toe een handje nootjes, haal vegaburgers bij de lidl (die met mais vind ik heel lekker) en heb een zak sojaproteĆÆne gekocht. Als ik merk dat ik zin heb in een glas melk, maak ik wat poeder aan met sojamelk. En in couscous zit blijkbaar vrij veel eiwit, dus dat eet ik wat vaker. En soms eet ik wat Kipster eieren van lidl.
Edit: en ik heb zakjes chiazaad, lijnzaad, pompoenpitten en zonnebloempitten gekocht, die doe ik ook door maaltijden die anders net niet helemaal vullen. En hier zit ook weer eiwit in.
Wat met pompoenpitten en zonnebloempitten super lekker is, ze in een pan roosteren tot dat ze een soort āpopā geluid maken, vuur uit zetten, en ze dan afblussen met sojasaus en af laten koelen. Lekker in saladeās, in soep of gewoon als snack.
(Niet te veel sojasaus want anders worden ze niet meer knapperig)
blijf dit ook een struggle vinden, al zijn er genoeg vega(n)s die whole food eten en zeggen dat proteĆÆne het laatste is waar je je druk om moet maken. Maargoed, zij eten dan denk ik wel enorme porties bonen.
Er zijn wel handige sheets met de meest proteĆÆnerijke groente zoals deze voor wat inspiratie?:
Verder kun je misschien seitan proberen of pulled oats al weet ik niet hoe je lichaam daarop reageert en of dat veel proteĆÆne bevat
Kan je geen yoghurt of kwark eten? Is ook erg proteĆÆne rijk. Beetje noten erbij. Of gewoon eieren, shakshuka is heel lekker, of huevos rancheros. En pindakaas. Niet bij de eieren. Ik drink wel elke ochtend een proteĆÆne shake maar ik doe 5x per week krachttraining dus heb wel een extra beetje nodig ik denk niet dat het de enige optie is
Kwark, kaas of yoghurt
Havermout of quinoa