Vegetarisch eten

Weet iemand hoelang je edelgistvlokken kunt bewaren als de pot open is geweest?

Als je van aubergine houdt is dit echt het beste recept ooit, ook heel makkelijk (wel wat ingredienten van de toko nodig). De aubergine wordt heel zacht, je plukt het eruit met een vork, zeg maar :stuck_out_tongue:


https://www.deliciousmagazine.co.uk/recipes/miso-glazed-aubergines/

6 likes


Ik heb gister vega gegourmet met de gemarineerde burger vd ah, kaaskrokant schnitzelsschnitzel, courgette+haloumi+basilicum en aubergine plakken gemarineerd in olijfolie rode peper, knoflook en komijn. Iedereen was eerst kritisch maar uiteindelijk wilde iedereen mijn eten opeten :joy:

20 likes

Ik eet aubergines wel eens op zoā€™n manier met agv(ervanger) haha. Anders is het ook heel lekker om door bijvoorbeeld noedels te doen.

1 like

Heel lang iig! Mijn eerste zak deed ik een jaar mee

1 like

Ugh vandaag geborreld bij edel in Amsterdam. Ze hadden drie gerechten voor het diner en nul vegetarisch. Mensen het is 2019. Dat kan toch niet meer. Toen maar gaan eten bij de spaghetteria en daar wilden ze de worst niet uit de pasta halen. Okeeee. Arrabbiatia dan maar weer.

3 likes

Wat stom :frowning: Dat is niet meer van deze tijd vind ik

Jeetje wat stom zegā€¦ Dat dat nog steeds kan.

Wat zijn jullie favoriete vegetarische kookboeken? Ik eet al een poos vegetarisch, maar ben een beetje in een patroon gevallen dat ik steeds dezelfde dingen klaarmaak. Blogs zijn handig om inspiratie op te doen, maar door een fysiek boek heen bladeren is soms toch leuker.

Zowel ā€˜algemeenā€™ vegetarisch als geĆÆnspireerd op een bepaalde keuken!

Heb je wel eens recept van Yotam Ottolenghi geprobeerd? Hij heeft meerdere kookboeken en heeft best wel wat vegarecepten.

1 like

Geen kookboek, maar ook geen blog: Kabitaā€™s Kitchen op Youtube. Indiase gerechten en dus heel veel keuze uit vega! En haar recepten zijn lekker!

1 like

Mijn supertip zijn de veg! boeken van hugh fearnley- whittingstall. Fijne goed te maken en creatieve recepten.

1 like

een roomsaus met champignons en courgette?

Wij hadden roerbak met rijst erbij! maar sushi kan bijv ook :slight_smile:

1 like

Ik eet dit altijd in combinatie met kikkererwten. Echt mā€™n gouden trio, dus dat is misschien tip voor volgende keer!

1 like

Ooh ik heb dit gemaakt vandaag en t was echt fantastisch. Thanks voor t delen!

Linzen bolognese of lasagne, kikkererwten curry, tofu stir fry of tofu fried rice, tempƩ sate, roti, dahl, pizza, chili met linzen en bonen, wraps met bonen, enchiladas met bonen. Op recepten met peulvruchten Googlen?

1 like

Met het werk zijn we ieder jaar met het ganse gezin uitgenodigd op een BBQ. Dit jaar kan ik voor het eerst gaan, dus nagevraagd of er ook veggie opties zijn. Neen maar we mogen extra pasta salade en groentjesā€¦
Ben ik een snob dat ik dit stom vindt? Ik ga waarschijnlijk toch voor de gezelligheid. Maar toont wel duidelijk dat het in mijn omgeving echt nog niet normaal is.

1 like

Nee is stom :frowning: kan je zelf niet iets meenemen?

1 like

Wow vind dit echt achterlijk.
Op zoā€™n vraag is de enige gepaste reactie ā€œnee hebben we niet maar gaan we voor je regelenā€

7 likes