Vegetarisch eten

Ze worden bevroren verscheept, dus als ze hier in de winkel liggen zijn ze al eens ingevroren en ontdooid. Niet nog een keer invriezen dus!

1 like

Het staat op de verpakking, maar niet heel duidelijk. Ik weet het ook alleen omdat iemand het vertelde :slight_smile:

1 like

Ik heb ze wel gewoon opnieuw ingevroren. Volgens mij is het net zoals met van die kipburgers enzo, dat het niet bedorven raakt dan, maar de smaak kan iets veranderen. Ik heb ze iig wel gewoon in de vriezer gegooid haha

1 like

Ik vries alles gewoon opnieuw in en ik heb echt nooit problemen gehad qua smaak of textuur. Ik heb eens balletjes zelf ontdooit (snachts in de koelkast) en daarna opnieuw ingevroren. Smaakte precies hetzelfde. Misschien heb ik inferieure smaak papillen?

2 likes

Mijn supermarkt had opeens een heel nieuw schap met onder andere veel vegan producten!

Ik heb een potje champignonspread meegenomen om te proberen, de producten zijn best duur helaas. Maar ik word hier blij van!

4 likes

Zo fijn dat supermarkten dit steeds meer doen! Mijn jumbo heeft ook alle vega dingen bij elkaar. Vind het alleen jammer als ik dan bij een andere jumbo kom en het aanbod is 3x zo groot

Iedereen kan de nieuwe vega worstjes van de Lidl overslaan! Niet te vreten.

Ook mijn struggle, maar dan omdat ik peulvruchten niet zo lekker vind. Ik ontbijt nu met sojayoghurt en cruesli, eet af en toe een handje nootjes, haal vegaburgers bij de lidl (die met mais vind ik heel lekker) en heb een zak sojaproteĆÆne gekocht. Als ik merk dat ik zin heb in een glas melk, maak ik wat poeder aan met sojamelk. En in couscous zit blijkbaar vrij veel eiwit, dus dat eet ik wat vaker. En soms eet ik wat Kipster eieren van lidl.

Edit: en ik heb zakjes chiazaad, lijnzaad, pompoenpitten en zonnebloempitten gekocht, die doe ik ook door maaltijden die anders net niet helemaal vullen. En hier zit ook weer eiwit in.

1 like

Wat met pompoenpitten en zonnebloempitten super lekker is, ze in een pan roosteren tot dat ze een soort ā€˜pop’ geluid maken, vuur uit zetten, en ze dan afblussen met sojasaus en af laten koelen. Lekker in salade’s, in soep of gewoon als snack.

(Niet te veel sojasaus want anders worden ze niet meer knapperig)

3 likes

blijf dit ook een struggle vinden, al zijn er genoeg vega(n)s die whole food eten en zeggen dat proteĆÆne het laatste is waar je je druk om moet maken. Maargoed, zij eten dan denk ik wel enorme porties bonen.
Er zijn wel handige sheets met de meest proteĆÆnerijke groente zoals deze voor wat inspiratie?:

Verder kun je misschien seitan proberen of pulled oats al weet ik niet hoe je lichaam daarop reageert en of dat veel proteĆÆne bevat

2 likes

Kan je geen yoghurt of kwark eten? Is ook erg proteĆÆne rijk. Beetje noten erbij. Of gewoon eieren, shakshuka is heel lekker, of huevos rancheros. En pindakaas. Niet bij de eieren. Ik drink wel elke ochtend een proteĆÆne shake maar ik doe 5x per week krachttraining dus heb wel een extra beetje nodig :stuck_out_tongue: ik denk niet dat het de enige optie is

1 like

Kwark, kaas of yoghurt
Havermout of quinoa

1 like

Hm okay. Wel goed dat je minder dierlijke producten probeert te eten! Is Alpro go on ook niet wat? Sojamelk en quinoa is dan ook wel een goede misschien, dat zal ook wel al genoemd zijn. En vegan kaas?

1 like

Meeste vegan poeders (orange fit ook) is van erwten proteĆÆne! Officieel wel peulvruchten dus

1 like

Oh hm ik eet zelf helemaal geen kaas, maar ik hoor wel veel goede dingen over violife? Die hebben verschillende soorten, ook roomkaas en feta (al smaakt die naar geitenkaas geloof ik). Willemsburger maakt ook al heel lang vegan kaas die wel goed te doen is. Ik denk dat ik zelf voor roomkaas en feta zou kiezen, plakken vegan kaas zijn altijd een beetje plakkerig ofzo (heb je wel eens vegan pizza gehad? Op die manier. Wel lekker maar weeig)

1 like

Voor mij nieuw in de supermarkt, de Ping en klaar iglo diepvries maaltijden. Iemand al ervaring met de vega varianten?
Voorbeeld:
image

1 like

Ohh dit lijkt me echt chill om te proberen!

Nog niet, ik zag ze bij Scoupy dus ik ga ze zeker proberen!

Wat doen jullie met kazen die vaak niet vegetarisch zijn als jullie uit eten gaan? Bijvoorbeeld een pasta met parmezaanse kaas

• Ik lust sowieso geen kaas, dus ik zou het niet bestellen
  • Ik bestel uit voorzorg dat soort kazen/gerechten met die kazen niet
  • Ik let hier niet zo op en bestel de gerechten gewoon
  • Ik vraag aan de bediening of de kazen vegetarisch zijn
  • Ik ben vegan dus ik eet sowieso geen kaas
  • Ik ben geen vegetariĆ«r/vegan dus ik bestel gewoon kaas
  • Anders

0 stemmers

Extra poll:
Let je hier thuis/in de supermarkt wel altijd op?

• Ik lust überhaupt geen kaas
  • Ik ben vegan dus ik eet sowieso geen kaas
  • Ik ben vleeseter dus ik hou me hier niet mee bezig
  • Ja, ik lees etiketten/zoek op internet welke kazen vega zijn
  • Nee, ik eet deze kazen gewoon (om wat voor reden dan ook)
  • Ik wist niet dat sommige kazen niet vega zijn
  • Anders

0 stemmers

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik doorgaans vergeet dat harde, Italiaanse kazen niet vegetarisch zijn. Of daar even geen rekening me wil houden.

Ik werk op een kaasafdeling en ik eet niet van de niet vegetarische Hollandse of buitenlandse gekoelde kazen. Maar parmezaan of pecorino is toch altijd een uitzondering ofzo. Ook omdat er geen goed alternatief is, er zijn zat Hollandse kazen die wel vegetarisch zijn en ook genoeg buitenlandse, gekoelde kazen. Maar niet van de harde Italiaanse kazen ):

2 likes