Vegetarisch eten

Wat doen jullie met kazen die vaak niet vegetarisch zijn als jullie uit eten gaan? Bijvoorbeeld een pasta met parmezaanse kaas

• Ik lust sowieso geen kaas, dus ik zou het niet bestellen
  • Ik bestel uit voorzorg dat soort kazen/gerechten met die kazen niet
  • Ik let hier niet zo op en bestel de gerechten gewoon
  • Ik vraag aan de bediening of de kazen vegetarisch zijn
  • Ik ben vegan dus ik eet sowieso geen kaas
  • Ik ben geen vegetariër/vegan dus ik bestel gewoon kaas
  • Anders

0 stemmers

Extra poll:
Let je hier thuis/in de supermarkt wel altijd op?

• Ik lust überhaupt geen kaas
  • Ik ben vegan dus ik eet sowieso geen kaas
  • Ik ben vleeseter dus ik hou me hier niet mee bezig
  • Ja, ik lees etiketten/zoek op internet welke kazen vega zijn
  • Nee, ik eet deze kazen gewoon (om wat voor reden dan ook)
  • Ik wist niet dat sommige kazen niet vega zijn
  • Anders

0 stemmers

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik doorgaans vergeet dat harde, Italiaanse kazen niet vegetarisch zijn. Of daar even geen rekening me wil houden.

Ik werk op een kaasafdeling en ik eet niet van de niet vegetarische Hollandse of buitenlandse gekoelde kazen. Maar parmezaan of pecorino is toch altijd een uitzondering ofzo. Ook omdat er geen goed alternatief is, er zijn zat Hollandse kazen die wel vegetarisch zijn en ook genoeg buitenlandse, gekoelde kazen. Maar niet van de harde Italiaanse kazen ):

2 likes

Jumbo heeft wat vega Italiaanse harde kazen, sowieso een gran moravia

1 like

Wow echt!? Daar ga ik eens kijken dan!

1 like

Zelfs in de “3 voor 5eu” mix met andere tapas en hummus!

1 like

Ik eet thuis veel vegan en koop dus meestal kaas van violife of wilmersburger. Als ik toch zelf kaas koop wil ik wel dat het echt vega is. In restaurants let ik er dan weer niet op, maar ik zal eerder een gericht met minder/geen kaas bestellen dan iets met veel kaas.

1 like

Ik heb m gekocht! Vanavond écht vegetarische carbonara :man_dancing:t2: alleen ben ik de peterselie vergeten dus fuck my life.

3 likes

Ik eet heel weinig kaas en de keren dat ik het wel eet probeer ik een vegetarische variant te vinden, maar als die er niet is neem ik de niet-vegetarische. Nu ik dit typ vind ik het vreselijk hypocriet en naar van mezelf. Uit eten vraag ik er ook niet naar en bestel ik gewoon :sob:

Geniet ervan!

En was het lekker?

Viel een beetje tegen, het was flauw. Maar ik had er meer zout op moeten doen (duh) en meer kaas (duhuh)

1 like

Altijd meer vega kaas

Ik had gister de incredible burger van garden gourmet op en vond de smaak echt heel erg vies, nog nooit zo erg bij een vleesvervanger

Ik heb de penne pesto veggie bowl van Iglo geprobeerd. Vind het heel erg smaken als een kliekje, kan lekkerder, is lekker als het net zelfgemaakt is en de smaak is er een beetje vanaf, maar zeker niet verkeerd.
Handig voor als je geen zin hebt om te koken!

2 likes

Wat is de beste vega paté? Ik heb nu Vivera gekocht, maar ik vind het meer hartig smaken, terwijl ik paté als wat zoeter ervaar. Iemand tips?

Unox en kips vind ik beide lekker

1 like

De unox blikjesss!

1 like

Thanks! Die ga ik beide proberen.

Ik vind Kips het lekkerste, maar Unox is ook goed! Die zitten ook handiger verpakt in zo’n blikje

1 like

@Banananana @NInja jullie ook bedankt! Tis duidelijk wat hier unaniem het lekkerst wordt gevonden haha. Ik vind de Vivera paté, nu ik het op brood eet ipv op een rijstwafel, en misschien ook omdat ik aan de smaak begin te wennen, bij nader inzien niet zo slecht.

1 like