Vegetarisch eten

In de Belgische Lidl vanaf 05/08:

3 likes

Bij Picnic verkopen ze vegan worstenbroodjes, en die zijn top!

2 likes

Vega(n) shoarma van Appie is echt lekker!

afbeelding

6 likes

Ja is ook één van mijn favorieten de laatste tijd!

1 like

ik ga morgen cruisen, ze hebben een vegetarisch menu maar ik zag al dat er veel kaas word gebruikt. Ik eet over het algemeen geen kaas wegens stremsel dus ben benieuwd wat hun reactie erop zal zijn als ik aan ga geven dat het niet een vegetarisch gerecht is als er bepaalde kazen gebruikt worden.

1 like

Ben benieuwd. Ik wist het zelf ook niet tot ik het hier las dus ik kan me goed voorstellen dat veel mensen daar geen idee van hebben. Veel plezier in ieder geval! Kun je nog even bellen vooraf anders?

heb gebeld maar de het boekingsbureau zei dat ik er vanuit moet gaan dat ze dit niet weten maar dat de keuken open zou staan voor het maken van aangepaste gerechten. Klinkt op zich goed dus ben benieuwd. Stremsel blijft blijkbaar een onbekend dingetje, ik zeg vaak dat ik lactose intolerant ben om maar niet als een zeikerd gezien te worden.

1 like

Dat jij het niet weet vind ik wel een stuk logischer dan dat een kok dat niet weet

De HEMA-hotdog is goedgekeurd jongens!

8 likes

Touché.

Ik ben zo gelukkig dat deze er ook is/aankomt. Ik hoop dat het een groot succes wordt! Eerst de knakworsten en nu de Hema hotdog, zo fijn.

2 likes

Ik ga binnenkort bbqen in een dorp waar vega eten nog niet zo normaal is als in een grotere stad.
Toen ik zei dat ik vega eet zei de man van de catering “oooh joh dat kom helemaal goed”, maar ik vertrouw het niet helemaal haha. Op hun site staan ook alleen salades als vega opties. En omdat ik de enige vegetariĂ«r ben in het gezelschap moet ik alles wat er voor me klaar wordt gemaakt ook lusten zeg maar, omdat er geen anderen zijn waarmee ik kan delen.
Wat zal ik doen?

• Aan de catering vragen wat de opties zijn, zodat ik zeker weet dat het iets is dat ik lust/lekker vindt/niet alleen salade en brood is
  • Zelf iets meenemen dat ik lekker vindt
  • Gewoon afwachten en vertrouwen dat het goedkomt
  • Anders
?

0 stemmers

@QueenOfEngland Dat laatste vind ik vanuit een horeca perspectief wel een beetje lastig. Je kan juist beter aangeven wat je specifiek niet eet, dan dat je zegt een intolerantie te hebben die je niet hebt. Er wordt in veel producten bijvoorbeeld melkpoeder gebruikt en dan zoeken ze voor jou een alternatief voor dit soort dingen, terwijl dat eigenlijk niet nodig is. En dan staat het ook een beetje gek als je bijvoorbeeld kaas laat staan maar wel tzatziki eet (om maar een voorbeeld te geven). Ik snap dat je het lastig vindt om te “zeuren”, maar het is voor de keuken wel makkelijker/handiger als je gewoon zegt dat je bepaalde kazen niet eet in plaats van lactose in z’n geheel. Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe ze hebben gereageerd op de kazen! Heb je een fijne cruise?

@Memoria Als je makkelijk in contact kunt komen met de cateraar kun je het inderdaad even vragen, anders zou ik voor de zekerheid zelf nog wat meenemen! Dat zal allebei prima zijn!

2 likes

Het eten is tot nu toe simpel, maar wel lekker. Sommige weten niks van het kaas debacle af en andere omdat een voorganger er over heeft gehad. Ik eet over het algemeen steeds minder zuivel en probeer dit ook steeds actiever te vermijden.

1 like

Ik zou het bij de cateraar navragen idd, en als het antwoord niet bevalt zelf iets meenemen :slight_smile:

Domino’s heeft nu 3 speciale kip pizza’s die je ook vegetarisch kunt bestellen: piri piri, bbq chipotle en crispy chickenburger.

Ik en mijn vriend hadden de eerste en de laatste en ze waren heel lekker allebei. Grote stukken ‘kip’ (kon het niet plaatsen bij een merk uit de supermarkt) en heel smaakvol. Echt een aanrader.

2 likes

Jaa klopt, ik heb er een tijdje terug ook een geproefd, ik vond hem super!

1 like

:partying_face:

28 likes

Ja zo fijn! en vooral dat het vlees ook afneemt, volgens mij is dat voor het eerst?

2 likes

Ik ga vanaf september geen vlees en vis meer eten! Ben al een tijd bezig met minderen maar vanaf september ben ik weer in mijn studentenstad en hoeft niemand rekening te houden met mij of en andersom, al heb ik eigenlijk alleen maar positieve reacties gekregen gelukkig :slight_smile:

19 likes