Vegetarisch eten

Volgens mij krijgt de jumbo een hoop nieuwe vega (nep kip) producten! Zou dat kunnen? Op de site zie ik oa kipburgers en chili cheese nuggets, nog niet eerder gezien

Edit: jumbo heeft sowieso mega veel vega producten maar die van mij heeft ze nooit :mad:

2 likes

Yes, super goed bezig! :blush:

1 like

Ohh dat zou wel verklaren waarom het schap hier al dagen lang bijna leeg is. Ben benieuwd.

Ho volgens mij heb ik per ongeluk een melding gemaakt van jou bericht ipv geliked… Dat was niet de bedoeling :sweat_smile:

Goed bezig!!! :smile:

1 like

Ik hoop het! Heb echt zin om weer nieuwe dingen te proberen

1 like

Ben benieuwd :see_no_evil: al hoop ik ook dat mijn favoriete producten dan weer niet uit het assortiment gaan

Geven jullie je huisdieren eigenlijk vegetarisch voedsel? Even een polletje maar ben ook benieuwd naar meningen!

• Ja vegetarisch
  • Nee, maar wel biologisch
  • Nee
  • Ik heb geen huisdieren

0 stemmers

Heb ze niet maar zou dat echt nooit doen als het niet goed voor ze is. Wij kunnen zonder vlees maar niet alle dieren kunnen daar tegen

2 likes

Ja helemaal mee eens. Maar ik heb nog nooit uitgezocht of een vegetarisch dieet voor honden en katten schadelijk is, vandaar dat ik op zoek was naar meningen :slight_smile:

Nee maar mijn katten zijn wel gek op groente en fruit. Dat is moeilijker te verteren dan vlees en kattenvoer dus als je dat vanaf kitten aanbiedt en leert eten kunnen ze daar tegen. Een van de twee is niet weg te slaan met koken, die wil van elke groente bijna een hapje :heart_eyes: de ander houdt vooral van gekookte aardappels. Gekke meid.
Maar ik geloof niet dat je katten vega eten kunt geven. En bovendien vreten ze de hele dag door ook nog alle vliegen, vlinders en libelles die ze kunnen vangen dus dat hou je niet tegen.

2 likes

Klopt helemaal, maar dat is de natuur. Het vlees in de brokken wordt niet echt op een ā€œnatuurlijkeā€ manier verkregen.
Wel cute dat jouw katten zo gek zijn op groente haha!

Ik ben echt een slechte vegetariĆ«r maar ik heb in al die tijd nog nooit tofu gegeten. Heb even dit topic en google doorzocht maar vaak is de conclusie ā€˜marineren is echt key!!!’. Ik wil echter liever (nog) niet marineren, kan je tofu ook gewoon kruiden? Zo ja: iemand een succes combinatie qua kruiden? :biggrin:

Ik werd vanmorgen wakker met de herinnering van het koeievel dat ik als kleed had. Is wel lang geleden. In m’n puberteit. Nu eet ik geen vlees meer. Mag ik dan zo’n kleed nog steeds leuk vinden? Is niet echt diervriendelijk he.

Mijn konijnen uiteraard wel, maar ik heb ook twee chihuahuas. Die ga ik geen vlees ontzeggen omdat ik vegetarisch eet, honden zijn nou eenmaal vleeseters, en zulke kleine eters hebben nou ook weer niet zo’n grote impact op het milieu.

1 like

Ik denk dat het wel lekker kan worden als je een soort kruiden rub maakt en de tofu dan grillt (a la steak). Ik zou dan zelf Gerookte paprika poeder, komijn, cayenne, peper, zout, dat soort kruiden gebruiken

1 like

@Kurisu @Alyssaa Thanks allebei! Ik ga die combinatie meteen proberen overmorgen, dan koop ik het morgen en leg ik het even een nachtje in de vriezer :slight_smile: Vind het bijna spannend haha

1 like

Heeft iemand wel eens de quorn vega bacon geprobeerd?

Ik ben terug van vakantie en merk dat ik een beetje uit mijn kookritme ben.

Heeft iemand hier tips van makkelijke doordeweekse vega gerechten die ook een beetje slank zijn? Wat zijn nou echt jullie to-go gerechten in die categorie?

Mijne onder andere:

Wortel wraps vullen
Rijst met dahl en groentecurry
Rijst met boerenkool, sojasaus, vega spekjes
Falafel salade
Soep

1 like

Couscous met van alles (laatst bijv. met broccoli, tomaat, courgette, rode pesto en feta)
Buddha bowl (bulghur met geroosterde bloemkool, avocado, iets van hummus/groentespread, spinazie)
Spaanse tortilla met heeeeeeel veel groenten

1 like