Vegetarisch eten

Ja, wel in een ander land maar ik neem aan dat het gewoon overal hetzelfde is?
Ik vond het eigenlijk net zo smaken als van die oude ‘spekjes’ van albert heijn, dus die zo zacht van structuur zijn? Niet die vegan spekjes die ze tegenwoordig hebben. Meer zoals stukjes smac/spam dan echt als spekjes.
Smaakt wel iets rokeriger vond ik.

Dit zijn echt plakjes bacon!
image
Dus geen spekjes. Hebben we het dan over dezelfde?

Ah nee ik had het over van die blokjes! Toch anders dus

Volgens reviews is het best goed te doen, maar moet je ze niet te lang laten liggen in de pan. Dus ik denk heel even kort per kant ofzo? Ik mis bacon-brown sauce sandwiches best wel, ik accepteer alles wat redelijk in de buurt van bacon komt en waarvoor ik zelf niets hoef voor te bereiden

Ik heb sinds een paar weken het kookboek Bazaar van Sabrina Ghayour, en ik vind het echt een aanrader, als je bijvoorbeeld ook van Ottolenghi houdt. Het zijn allemaal vega recepten uit het midden-oosten. Alles wat ik tot nu toe gemaakt heb is goed te volgen en heel erg lekker.

3 likes

Heeft iemand de vegetarische oven nuggets van Veggiechef (Jumbo) wel eens gehad? Ik had geen idee dat ze dat hadden, bij mijn jumbo hadden ze die nooit

1 like

Volgens mij zijn die ook vrij nieuw? :thinking: Ik ben ook benieuwd

Geen idee, maar Veggiechef is in samenwerking met Vivera toch? Die van Vivera ken ik wel, die zijn heerlijk!

1 like

Al een tijd wil ik graag weer vegetariër worden, maar dat zal nu iets lastiger zijn dan vroeger. Vroeger lustte ik namelijk niet zo veel vleesproducten, tegenwoordig wel. Vooral als ik uit eten ga… Maar nog steeds ben ik geen fan van ‘hompen’ vlees of zachte spekachtige structuren (:nauseated_face:), dus het moet wel lukken op termijn. Verder kook ik wekelijks al iets vegetarisch, meestal met burgers of falafel.

Ik wil beginnen met het aanpassen van een paar van mijn favoriete gerechten. Hiervoor ben ik op zoek naar de beste en smaakvolste vegetarische vervangers van:

• kip (voor curry)
  • salami (voor lasagne)
  • gehakt (voor pastasaus)

Hoop en denk dat jullie mij kunnen helpen!

Ik vond de salami van lidl heel lekker! Alleen ik weet niet of dat tijdelijk was of dat die er nog steeds is. Gehakt eet ik zelf nooit maar ik weet zeker dat er wel goede vervangers zijn, mijn moeder die niet vega is vind kruimgehakt ook heel lekker, weet alleen niet welk merk

1 like

Salami is lastig, ik vond dat superlekker maar heb nog steeds geen goeie vervanger vonden. De vega gehakt van vivera is prima en als je houdt van echt de structuur van kip met stukjes enzo (bah) dan zijn de kipstuckjes van de vegetarische slager wel een goeie.

1 like

Lidl zit hier om de hoek, dus ik kan het zeker in de gaten houden. Ben benieuwd!

Haha, ik houd niet eens van losse salami, maar lasagne inclusief salami (en veel groenten) vind ik wel heel lekker…

Lasagne zou misschien kunnen, maar van mijn spaghettisaus blijft er dan niet zo heel veel over… Of mijn pastasaus is gewoon toe aan vernieuwing, ik krijg hem nooit zo goed als bij de Italiaan :triumph:.

Met kerst heb ik trouwens eens vegetarische pompoenlasagne met o.a. geitenkaas gegeten. Ontzettend veel (hak-)werk, maar wel héél lekker!

Salami in je lasagna?

1 like

Ik vind pastasaus zonder gehakt niet hetzelfde als pastasaus met gehakt, maar ik gooi er vooral dingen in die ik echt lekker vind en dan mis ik het gehakt totaal niet. Ik houd heel erg van olijf dus doe daar een royale hoeveelheid van in de saus en ik geloof dat linzen helpen om je saus wat vullender te maken, mocht je zoiets zoeken.

1 like

Ja, dat was voor mij de eerste keer dat ik (iets met) salami heb gegeten. Bij iemand anders thuis. Misschien vind ik het daarom extra speciaal smaken? Verder zitten er wel veel groenten en kruiden in, dus zonder zou ik het ook nog kunnen proberen.

Ik ben bang dat het tijdelijk was. Ik vond ze ook zo lekker, maar toen ik ze deze week nog een keer wilde kopen hadden ze het niet meer. Op de plek waar het stond staat nu ook iets anders.

@DeFourneau: linzen in je pastasaus zijn ook lekker. Je kan wel recepten vinden voor pasta ‘bolognese’ met linzen, vind ik erg lekker!

Edit: https://dagelijksekost.een.be/gerechten/spaghetti-bolognese-met-linzen bijvoorbeeld.

2 likes

Oh, en wat is jullie allerlekkerste recept voor een vegetarische risotto? Ik vind met paddestoelen of rode biet erg lekker, maar heb wel eens zin in iets anders.

Maar Parmezaanse kaas is niet vega :sob:

ik gebruik meestal dit recept soms voeg ik nog quorn toe.

1 like