Vegetarisch eten

De kipworst van de vegetarische slager vind ik echt op kipfilet lijken.

Verder (maar geen kipfilet) vind ik het gekruid gehakt van Garden Gourmet erg lekker, en de vega pate van Unox.

2 likes

Ik vind deze heel erg lekker, zeker met een laagje roomkaas of smeerkaas of hummus eronder

Edit: het smaakt niet per se naar kipfilet maar het is wel fijn hartig broodbeleg

1 like

Ik stond naast een omaatje bij het vriesvak van de AH. Ik overlegde met een vriend, wat hij wilde en toen zei ik: wil je dan de vega bitterballen en vega kroket (hij eet niet standaard vega, vandaar dat ik het zo benoemde). Vroeg die mevrouw: ja, zijn die lekker?? Ik: jazeker! (Geen idee, nog nooit geproefd). Zij: Oh dan neem ik die mee in plaats van de echte, zijn vast veel beter. Ik ga ik mijn man foppen hihihi

Love her <3

56 likes

Wat doen jullie als je bij jou thuis voor iemand kookt die altijd vlees eet bij het avond eten en ook die avond heel graag gewoon vlees zou eten?

• Ik maak geen vlees en koop het ook niet, zou het ook heel raar vinden als deze persoon dan zelf vlees mee zou nemen
  • Als deze persoon het zelf koopt en bakt is het voor mij oke
  • Als hij het erg graag wilt zou ik het voor hem kopen als ik toch boodschappen ga doen
  • Anders

0 stemmers

Ik vraag het omdat mijn ouders écht gewend zijn om elke dag vlees te eten en ook best afkeurend zouden reageren als ik ze iets vega’s voorschotel (ze zijn ook best moeilijke eters). Zij houden immers ook rekening met mij als ik bij hun thuis eet, dus waarom ik niet als zij bij mij thuis eten?

Mijn vriend eet ook nog vlees, dus als er gasten komen hebben we beide, kunnen ze zelf kiezen.

2 likes

Nouja, een goede reden hebben om iets niet te willen eten en het vervolgens toch voorgeschoteld krijgen is wel wat anders dan een bepaald iets wat je wel eet, een keer niet eten toch? Ik zou lekker vegetarisch koken, genoeg gerechten waar je vlees niet mist of anders een vleesvervanger?

4 likes

Ik kook niet voor mensen die niet een dag zonder vlees kunnen.

10 likes

Ik zou iets van een ovenschotel maken ofzo met vega gehakt en dan niet zeggen dat het vega is. Kijken of ze iets ervan merken

6 likes

Maar dan kan je niet zelf ervan mee-eten, anders krijgen ze meteen argwaan :joy:

2 likes

Ik had laatst broodjes voor mijn ouders gemaakt met onder andere vegetarische kipfilet. Mijn moeder, die wel positief staat tegenover vegetarisch eten, vroeg waarom ik benoemde dat het vega filet was - misschien hadden ze het niet eens gemerkt en zo dan achteraf ontdekt dat het een goede vervanging is. Maar ik zei dat ik het ook niet fijn zou vinden als het andersom gebeurde en mij vlees voorgeschoteld werd zonder dat ik het zou weten, en dat ik er daarom altijd wel voor ben om het gewoon te vertellen

6 likes

Hahahaha goeie. Twee ovenschalen met hetzelfde? :joy:

Of je maakt een maaltijd waar überhaupt geen vlees aan te pas komt om geen ongemakkelijke situatie te creëren:

-(pompoen)soep met lekkere broodjes / salade

• pannenkoeken
  • kaasfondue
  • ehhh dat was het wel

Maar, wat lastig. Ik denk dat ik dan gewoon zou aangeven dat je wel vegetarisch gaat koken en het leuk zou vinden als ze een keer met je mee zouden doen.

3 likes

Als mijn ouders een paar dagen bij me kopen (ik woon in het buitenland) dan ga ik geen vlees kopen, maar als ze zelf per se vlees willen, dan hebben ze wel eens iets zelf gekocht (bijv. iets voor op brood).

1 like

Maar dat vind ik geen vergelijking; jij eet uit principe geen vlees, maar ik neem aan dat niemand uit principe (“de aarde moet kapot”?) wél vlees eet?

Ik ben het eens met @anon89918470, best maaltijden te maken waar geen vlees bijhoort. Pasta pesto bv, risotto’s, curry’s etc.

1 like

Nee het ging ook niet om dat principe, maar meer om eerlijk zijn over wat je iemand voorschotelt

1 like

Zo kreeg een vriendin ooit (13 jaar terug) van d’r moeder salade met spekjes en ze vond het zo lekker terwijl de vega opties toen slecht waren. Zei d’r moeder achteraf dat het trouwens spek van een varken was.
Ik kan daar nog woedend om worden, en daarom wil ik idd ook eerlijk zijn over wat ik anderen voorschotel.

2 likes

Ik word er al boos van als ik dit lees. Al vind ik het andersom toch anders, maar ik snap je wel.

Oh maar ik zou er ook niet om liegen hoor. Gewoon enkel zeggen als ze erom vragen.

1 like

Voor de mensen die een Delhaize in hun buurt hebben; alle vleesvervangers zijn 1+1 en de beckers vegetarische snacks voor in de oven ook!
Van 26/09 tot 02/10

4 likes

Ik quote mezelf even; ik heb de soepballetjes gevonden! Van AH: https://www.ah.nl/producten/product/wi467617/ah-vega-soepballetjes

3 likes