Vegetarisch eten

Oeh dankjewel voor de tip!!

1 like

Ik heb de veggie sate van Mora net voor het eerst op, en ik vond hem eng veel lijken op de vlees versie (al is het zeker meer dan 10 jaar geleden dat ik dat op heb). Ik vond de structuur van die blokjes echt heel erg vleesachtig, veel steviger dan andere vleesvervangers.
Ik geloof niet dat ik het nou zo lekker vond :flushed: Maar misschien een tip voor mensen die dat juist missen!
Ik houd het voortaan bij de sate van quorn denk ik :drooling_face:

Vandaag verdorie weer een kipversie ipv veggie mcchicken gekregen. Kut mcDo. Wil dat echt niet weggooien, maar op deze manier vlees eten gaat me steeds meer tegenstaan dus vind het echt niet chill dat ik er niet van op aan kan dat ze goede klaarmaken.

Kut is dat hĂ©, ik heb het bij de domino’s vaak gehad met de vega en vegan pizza.
Kutste is dat die medewerkers het ook echt niet snappen. Die denken alleen ja agh je krijgt toch een andere vervelend voor je dat je moet wachten.
Terwijl dat wachten het minste probleem is maar idd foodwaste en dierenleed

Hoe weet je dat het de verkeerde is? Ik durf deze nooit te nemen omdat ik zo vaak hoor dat het mis gaat, maar ik zie zelf het verschil niet

1 like

Ja wilde precies hetzelfde vragen!

@Memoria volgens mij is de gewone kipburger rond en de valess burger heeft een beetje een andere vorm, zelfde als die je in de winkel koopt als je die weleens gezien hebt.

3 likes

Ahh ja dat weet ik wel, good to know. Wel echt vervelend dat ze het zo vaak door elkaar halen. Als de vorm anders is zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn

Dit is idd waar ik altijd op let! En er zit bij mij altijd een bonnetje aan vast waar duidelijk op staat dat het een special order is omdat het veggie is.

Ik ook! Ik heb nog nooit de verkeerde gekregen gelukkig.

& @Snowman de veggie sticker ontbrak en de structuur was echt die van kip en geen vleesvervanger. Snap gewoon niet hoe die mensen zo incapabel kunnen zijn daar, elke keer weer.

2 likes

Ik heb wel ook eens enorm last van mn darmen gehad na het eten van violife, maar toen kwam ik er achter dat het ook alleen maar vet is. Maar toen had ik wel echt die plakken gegeten en niet maar een beetje parmezaan. Maar in seitan zitten ook veel eiwitten dus daar kan je ook wel een opgeblazen gevoel van krijgen.

1 like

Mijn gebeden zijn verhoord!!! Alleen het is misschien wel tijdelijk.

Nu nog een vega Big Mac en een vega McKroket :smiley:

26 likes

Dat laatste zou wel een operationele uitdaging zijn, vertelt een woordvoerster. Voor de vleesvervangers heeft McDonald’s in de keuken een extra pan nodig.

Goh een extra pan! Wat een uitdaging.
Hoop dat het dus ook gewoon verder uitgebreid wordt!

7 likes

Beter gaan ze dan met Beckers samenwerken, want hun vega kroketten vind ik heerlijk!

2 likes

Ze hebben nu ook een falafel salade! Nuggets zijn trouwens nu al verkrijgbaar, had verwacht dag we er nog even op moesten wachten.

7 likes

Ik huil van geluk
Tot wanneer is dit?

1 like

Oh en ik zie dat ze van valess zijn. Zou de mac in Nederland een contract hebben met valess? Want al hun vega dingen zijn valess

Ja klopt! Daarom is die groenteburger ook wel omdat die niet van Valess was. (Vind ik nog steeds flauw want nu is er geen vegan vleesvervanger meer)

Ik ben heel benieuwd naar de nuggets! Wel jammer dat ze er maar zo kort zijn

2 likes

Ik lees sarcasme, maar bij een bedrijf als McDonalds is zoiets wel echt een uitdaging. De keuken daar is een mega uitgedacht systeem waarbij elke seconde telt. Ik snap wel dat het niet eenvoudig is om daar een extra pan aan toe te moeten voegen zonder snelheid te verliezen

4 likes