Heeft iemand tips voor een vega broodje warm vlees? Ik maakte dit eerst altijd met fricandeau of kipfilet en heb er echt weer trek in. Zou alleen niet zo snel weten wat ik als vervanger kan gebruiken.
Ja die is lekker!
Ik zoek dit ook al zo lang en weet het nog steeds niet
Wat zijn jullie go-to recepten voor vegetarische hapjes voor bijvoorbeeld een verjaardag of babyshower? Ik wil weer eens wat anders uitproberen zodat ik niet altijd met hetzelfde aan kom zetten. Het liefst gerechten die gemakkelijk in hoeveelheden voor 15-20 personen te bereiden zijn.
Stukjes pizza met groenten en dan in reepjes snijden, toastjes met vega filet americain, onzedelijke hoeveelheden kaas + toastjes, rode pepers met roomkaas, paprika/wortels met dip, nootjes
En dan wel van dat roze vega gehakt gebruiken wat je goed kan kneden en niet can dat vega kruimgehakt!
Gevulde eitjes, kaasplankje, groentes met een dipsausje (bloemkool/broccoli/wortel/paprika/komkommer), wraps, bladerdeeghapjes, champignons met kruidenkaas
@Luzarl @Eddie @quarterlife @Jenn Dank jullie wel! Inspiratie genoeg om de supermarkt en keuken mee in te duiken.
Hebben jullie tips voor vega hachee? Voor mijn man maak ik met vlees en dat staat dan uren op, maar geen idee of dat met de vervangers ook zou kunnen? Om het zacht te laten worden etc… heeft iemand ervaring met zoiets?
Ja met jackfruit! En volgens mij heeft de vegetarische slager hachee
Volgens mij gebruikte @anon76889665 een mix van jackfruit met seitan. Denk dat er een recept in het hoe veganize ik dit topic staat
Iemand ervaring met de knackwortels? Ik eet zelf vegetarisch, maar mijn zusje eet veganistisch. Ik vier volgende week mijn verjaardag en heb als avondeten een hotdog buffet. Voor iedereen knakworsten, voor mezelf de vega versie en ik wilde voor mijn zusje de wortel knakworsten halen. Heb ook de vegan appel kruimeltaart? Geen idee of die lekker is, maar wilde toch wat halen dat zij ook kan eten.
Ik heb ze nog nooit op, lijkt me niet heel lekker eigenlijk. Maar je kan ook de vegeterriër van vegetarische slager halen, dat is een vegan hotdog die erg lekker is.
Oh top, ga ik die halen. Dank je!
Ik zou voor deze gaan inderdaad, die knakwortels vond ik niet zo’n succes.
De rookworsten van de Albert Heijn zouden ook goed kunnen werken!
zou je eens een linkje van dit recept willen posten?
De vegan appelkruimeltaart van de HEMA is super lekker, niet van de ‘echte’ te onderscheiden.
Ik zou ook de veganrookworst van ah aanraden.
Ah leuk deze ga ik zeker proberen dankjewel!
Die McDonalds nuggets zijn zooo lekker,aanrader!